Gå til innhold

Stikke av fra familien fordi jeg ikke orker familiehygge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommerferien nærmer seg med stormskritt og jeg gleder meg. Fredag denne uken, er siste dagen på jobb, før det blir 7 fine uker med fri. For meg er dette en av de fineste dagene i året, den dagen jeg gleder meg mest til. Jeg hadde planlagt en deilig kveld med barnefri, sushi og prosecco. Dette hadde jeg gledet meg til lenge, men nå ser det ut til at mine foreldre kupper denne dagen. De har nemlig invitert seg selv på grilling hos meg, og har planer om å være her til langt etter ungenes leggetid. I utgangspunktet skulle de passe barna, men skjønner ikke hvordan de har snudd dette til at de skal være her hele kvelden.

Moren min er av typen som lett blir fornærmet og hun er per i dag min mest trofaste og eneste barnevakt. Jeg har ikke lyst til å avvise henne og pappa. Tenker derimot at jeg stikker av, altså spiser middag ute med min venninne og sier dette er en avtale jeg «må» holde og har vært planlagt lenge? Jeg dagdrømmer også om å legge inn på hotell og ta meg noen dager husmorferie, hvert fall den helga…

Hva tenker dere? Mannen mener jeg bare burde ta meg sammen, det er snakk om en kveld. Men for meg er dette en viktig «begivenhet». 

Hva hadde du gjort hvis du var meg? 

Anonymkode: 4b409...fb5

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Kjekt med grilling, det må vi gjøre. Det passer ikke nå på fredag, hva med neste helg?"

Anonymkode: 4cc80...43d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Kjekt med grilling, det må vi gjøre. Det passer ikke nå på fredag, hva med neste helg?"

Det er dessverre mer «komplisert». Min kjære ektemann har «invitert» dem 😒

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men nå ser det ut til at mine foreldre kupper denne dagen. De har nemlig invitert seg selv på grilling hos meg, og har planer om å være her til langt etter ungenes leggetid.

I utgangspunktet skulle de passe barna, men skjønner ikke hvordan de har snudd dette til at de skal være her hele kvelden.

Snakker dere ikke sammen?

Noe må dere ha snakket sammen ettersom de skulle passe barna.

Anonymkode: 75006...212

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta prosecco, sushi og barnefri dagen etter?

Anonymkode: 29e00...e96

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du starter på 7 uker ferie. Forskyv mentalt starten til kvelden etter. Ikke optimalt for det du har tenkt deg, og FORSTÅR deg, du er antagelig lærer og det er jeg også;) Men noen kamper lar man ligge. 

Anonymkode: d471a...9f5

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Sju uker?? Da har du vel nok kvelder til sushi og prosecco?

Anonymkode: e8cd5...966

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Denne kampen tar du om kvelden er viktig for deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uten å spørre deg?

Hadde du allerede avtalt med venner å møtes ute?

Anonymkode: bac32...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da hadde jeg avinvitert de og sagt at mannen din ikke var klar over at du skulle bort. At moren din blir fort fornærmet er ikke ditt problem. Normale mennesker forstår at det kan ha blitt dobbeltbooking. 

Anonymkode: 9a904...a21

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Festlig å se en mann avtale noe uten å snakke med kona. Det vet jeg mange menn er veldig vant til andre veien 😄

Eventuelt vi husker det ikke. Du kan jo ta den varianten.

edit, jeg er selvsagt helt enig med mannen din.

Endret av Eric_B
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (12 minutter siden):

Festlig å se en mann avtale noe uten å snakke med kona. Det vet jeg mange menn er veldig vant til andre veien 😄

Eventuelt vi husker det ikke. Du kan jo ta den varianten.

edit, jeg er selvsagt helt enig med mannen din.

Om jeg vil invitere noen hjem til oss så opplyser jeg mannen i forkant i tilfelle han har planer eller det skulle være noe.

Det er da helt normalt i et forhold der man kommuniserer.

Anonymkode: bac32...afb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva med å ta prosecco, sushi og barnefri dagen etter?

Anonymkode: 29e00...e96

Det blir ikke barnefri dagen etter, da jobber foreldrene mine. Med mindre jeg reiser vekk alene, den dagen. Nå blir det ikke barnefri på fredagen heller. Hvis barna er tilstede utgår prosecco og annen alkohol. 

• Hjerte 1
Skrevet

hvordan har de både invitert seg selv, mannen din invitert dem og de er bestilt som barnevakt??

• Liker 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da sier du til din kjære ektemann at han ikke kan gjøre det uten å snakke med deg først. Så tar du kontakt med din familie og sier at din mann var litt hastig, og om de kan komme helgen etter heller. Det er ikke så veldig komplisert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (7 minutter siden):

hvordan har de både invitert seg selv, mannen din invitert dem og de er bestilt som barnevakt??

De skulle i utgangspunktet hente barna våre i barnehagen fredag ettermiddag og ha dem på overnatting frem til lørdagen. De gjør dette en gang i måneden.

Men så fikk mamma plutselig lyst til å grille hos oss akkurat den dagen, og hun sa det til mannen min. Og han svarte «Ja, bare å komme det. Det blir hyggelig». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det blir ikke barnefri dagen etter, da jobber foreldrene mine. Med mindre jeg reiser vekk alene, den dagen. Nå blir det ikke barnefri på fredagen heller. Hvis barna er tilstede utgår prosecco og annen alkohol. 

Men om du dagdrømmer om å legge deg inn på hotell og ta en husmorsferie må jo noen ta barna? Regner med at mannen din kan ta barna også, så får du dratt ut med venninnen din og drukket prosecco og spist sushi. 

Anonymkode: 2cc6b...5c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men altså.. da er du bare litt fleksibel nå, og rekalibrerer hjernen til heller å glede deg til sushi og prosecco alene om en dag eller to ekstra. Lenger tid å glede seg, vinn vinn. Sånn, problem løst.

Anonymkode: 43a00...34e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sommerferien nærmer seg med stormskritt og jeg gleder meg. Fredag denne uken, er siste dagen på jobb, før det blir 7 fine uker med fri. For meg er dette en av de fineste dagene i året, den dagen jeg gleder meg mest til. Jeg hadde planlagt en deilig kveld med barnefri, sushi og prosecco. Dette hadde jeg gledet meg til lenge, men nå ser det ut til at mine foreldre kupper denne dagen. De har nemlig invitert seg selv på grilling hos meg, og har planer om å være her til langt etter ungenes leggetid. I utgangspunktet skulle de passe barna, men skjønner ikke hvordan de har snudd dette til at de skal være her hele kvelden.

Moren min er av typen som lett blir fornærmet og hun er per i dag min mest trofaste og eneste barnevakt. Jeg har ikke lyst til å avvise henne og pappa. Tenker derimot at jeg stikker av, altså spiser middag ute med min venninne og sier dette er en avtale jeg «må» holde og har vært planlagt lenge? Jeg dagdrømmer også om å legge inn på hotell og ta meg noen dager husmorferie, hvert fall den helga…

Hva tenker dere? Mannen mener jeg bare burde ta meg sammen, det er snakk om en kveld. Men for meg er dette en viktig «begivenhet». 

Hva hadde du gjort hvis du var meg? 

Jøye meg. Du har fri 7 uker fra helgen  og så er du så opphengt i førstkommende fredag?? Du er trollete….c’’.)!

• Liker 1
Skrevet

Du er heller ikke en dårlig mor om du tar noen glass prosecco på en grillkveld selv om de er hjemme.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...