AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Har dere tips til kaker som kan fryses og tas opp dagen før anledning? Uten at det merkes noe særlig på dem? Vi skal arrangere dåp og det blir omtrent 50 mennesker så alt som kan være klart mer enn et par dager på forhånd... Også elsker jeg egentlig bake, det er bare så sjeldent vi tester om det tåler frysing for bakverk forsvinner gjerne før frysing er aktuelt. Foreløpig vet jeg gulrotkake gjerne er bedre etter frysing. Fløtebasert krem må unngås, men ostekrem eller smørkrem bør i hovedsak gå greit. Jeg lager gjerne marsipankake selv mest fordi pynte er gøy, da tror jeg at sukkerbrød kan fryses på forhånd og fylles/pyntes dagen før. Syns dere hvetebakst ofte blir tørr? 🤔 Lager gjerne kanelboller nemlig. Brownies tåler vel å lages klar fredagen iallfall. Noen flere forslag eller erfaringer? 😊 Anonymkode: 7d047...e88
Forenkle Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Brownie, lemonie, vanlig sjokoladekake, banankake, eplekake, gulrotkake (om du venter med å ta på glasur til du tar den opp), kringle, makroner. Og sikker mange flere. 1
exictence Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Raw food kaker. Mange av dem skal tre fryst først. F.eks denne; https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/sjokoladekaker/8459/raw-cake-brownie 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Det meste uten krem, vil jeg si. Vi har pleid å fryse muffins, formkaker, sjokoladekake og brownies. Kransekaker, lefser, makroner og mye annet er jo også greit å ha på frys frem til timen før det skal spises. Jeg synes også gjærbakst holder seg ganske bra. Anonymkode: dba56...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Jeg fryser bunnene både til sjokoladekake, gulrotkake og bløtkake. Suksessterte fryser jeg hel. Pavlova-bunnen kan ligge mange dager under bakepapir på benken, eggekremen kan fryses og dermed lages lang tid i forveien. Ostekake med ferske ingredienser (med gelelokk) kan lages flere dager i forveien. Så lenge du ikke skjærer den løs vil den være hermetisk lukket. Ostekake-rester kan fryses, men gelelokket vil se sjarert ut etter tining, men for rester gjør det ingenting. Brownie, formkaker etc kan fryses. Aldri opplevd at gjerbakst blir tørt. Det eneste jeg ikke fryser av de kakene jeg baker må være verdens beste. Anonymkode: 396e7...4f8 1
Hedda-78 Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Suksesskake er ypperlig til frysing. Og hva med en iskake? Den trenger du ikke engang å ta opp før gjestene kommer. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har dere tips til kaker som kan fryses og tas opp dagen før anledning? Uten at det merkes noe særlig på dem? Vi skal arrangere dåp og det blir omtrent 50 mennesker så alt som kan være klart mer enn et par dager på forhånd... Også elsker jeg egentlig bake, det er bare så sjeldent vi tester om det tåler frysing for bakverk forsvinner gjerne før frysing er aktuelt. Foreløpig vet jeg gulrotkake gjerne er bedre etter frysing. Fløtebasert krem må unngås, men ostekrem eller smørkrem bør i hovedsak gå greit. Jeg lager gjerne marsipankake selv mest fordi pynte er gøy, da tror jeg at sukkerbrød kan fryses på forhånd og fylles/pyntes dagen før. Syns dere hvetebakst ofte blir tørr? 🤔 Lager gjerne kanelboller nemlig. Brownies tåler vel å lages klar fredagen iallfall. Noen flere forslag eller erfaringer? 😊 Anonymkode: 7d047...e88 Eplekaker er helt greie å fryse. Men bruk litt ekstra epler så blir de lettere fuktig/ikke så tørre. Anonymkode: be328...690
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni Jeg er kokk og vi baker masse når vi har tid, og fryser det ned. Det vi har i fryseren akurrat nå er; ostekaker med og uten gelelokk, stekt ostekake, skumkaker, fromasj kake, sitron terte, brownie, sjokoladekake, eplekake, suksessterte, snickerkake, verdensbeste (uten krem), gulrotkake, redvelvet, banan kake, sjokoladeterte, oreo kake, rullekake, Sukkerbrød og kjeksdeig. Så har vi sjokoladekjeks, biscotti, pavlova bunner, og karmell popcorn stående på tørrvare lager. 😊 de aller fleste kaker kan fryses. Har ennå ikke laget en kake som har blitt ødelagt på frys ❤️ Anonymkode: 9bdfb...c19 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Suksessterte og Sarah Bernhard i langpanne fungerer knall i fryseren - OG er fin å dele opp også trenger ikke fryses hel. Anonymkode: 19a45...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Daimiskake Anonymkode: 5cf4f...0f7 Daimiskake er UTROLIG dumt å ta opp dagen før selskapet. Anonymkode: 19a45...ed6 1 1
Alice123 Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Er nevnt før men Sarah Bernhard er helt genial kake å fryse og ta opp. Vil også slå et slag for eplekake.
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni Vi har en café i nærheten som selger fryste kanelboller i poser, nå er det verdens beste kanelboller da, men de er like gode etter frysa. Varmer de når de taes opp. (Regner med de er fryst helt ferske.) Anonymkode: 1b1c8...9d0
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Jeg jobber i café hvor vi baker alt av kaker selv. Vi lager 6-10 kaker hver gang de bakes og fryser ned. Nesten alt av kaker kan fryses, men de må fryses uten krem. Så kakene tas opp fra frys og smøres med krem etter opptining. Ostekaken våre fryses uten gelé, dette legges på etter opptining. Kaker vi fryser: Ostekake (både klassisk og bakt), gulrotkake, eplekake, sjokoladekake, brownie, oreobrownie, Sarah Bernard, muffins, makroner etc.. (krem kan også fryses.. Vi lager i store porsjoner og fryser ostekrem til gulrotkake og sjokoladekrem til sjokoladekaken vår. Men da i separate poser, smøres IKKE på kaken.) Anonymkode: 3b738...7bd
AnonymBruker Skrevet 19. juni #17 Skrevet 19. juni Elsker gjærbakst, og syns ikke det blir tørt om det tines og varmes opp igjen på «riktig» måte. Anonymkode: 3c6a7...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå