Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
huldra_hildur skrev (På 21.6.2025 den 14.54):

Folk får jo selv bestemme hvor mye de legger ut til.

Men synes jo det er merkelig å tro man får solgt noe brukt til 400 og man i tillegg skriver at ny pris er 500, skal man i tillegg betale frakt så blir det dyrere enn å kjøpe nytt. Sånt stusser jeg på må jeg si😅

I tillegg må du tenke på at "ny pris" er ofte den dyreste nye prisen man finner fra 10 ulike butikker. Hehe, den tingen er sikkert mulig å skaffe til 200-300kr ny også.

Anonymkode: d5a1e...b50

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Halv pris av din pris (den prisen du tror den koster ny nå, som ofte er mye dyrerer enn tilfellet). Da hjelper det ikke å legge ut til halv pris. 

Folk er ofte griske og ikke rart mange byr langt under, prøver å prute etc. Og hvis de ikke får solgt til overpris, så mener de at ingen fortjener tingen de selger, og de kaster den i søpla, i beste fall lagrer den i boden.

Nordmenn følger ikke med på priser som forandrer seg, så det hjelper heller ikke.

Jeg er stadig den eneste på finn som selger til fornuftige priser. Har alltid fått en strøm av folk som vil kjøpe fra meg. Jeg kunne skrudd opp prisen, men jeg ønsker ikke lure andre på pris bare fordi det er mulig. Jeg ønsker å forholde meg til hva den tingen jeg selger faktisk er verdt utifra kategori, tilstand, levetid, risiko osv. Mange tror jo at en ting er verdt mye mer enn den er fordi alle selger så dyrt på finn. Så det enkleste er å være selger på Finn. Jeg kan selge 100 ulike ting på noen dager, det er drit enkelt takket være griske selgere på Finn. 

Kjøper sjelden noe på Finn, men om jeg gjør det så pruter jeg alltid grunnet at jeg vet at det er eneste håpet å få noe til normal bruktpris.

Anonymkode: d5a1e...b50

Det går virkelig ikke inn? Vi som ikke selger til skambud ønsker ikke å selge.

Anonymkode: 6a926...3c1

Skrevet

Jeg har ikke hast med å selge, så jeg er ikke redd for å prise klær o.l. relativt dyrt. En kjole fra ByTiMo som jeg betalte 3000,- for ny kan jeg f.eks. legge ut for 2000,-. Får alltid solgt. Ting jeg vil bli kvitt raskt legger jeg ut billigere, men da er det snakk om ting jeg ikke betalte så mye for selv heller.

Anonymkode: 8b979...2dd

Skrevet

Jeg lurer mer på de som legger ut under "ønskes kjøpt", med makspris 5000 kroner for noe som koster 30.000 kroner 

• Liker 2
Skrevet

Tror mange ender opp med å beholde tingene sine selv. De får ikke solgt og vil ikke selge billigere. Da blir vel både klær og ting lagt inn i bod og kjeller 🤔Rart de ikke skjønner at det er bedre å få noe enn ingenting.Ting er ikke mere verdt enn det andre er villige til å betale!

Anonymkode: ffa6b...2f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror mange ender opp med å beholde tingene sine selv. De får ikke solgt og vil ikke selge billigere. Da blir vel både klær og ting lagt inn i bod og kjeller 🤔Rart de ikke skjønner at det er bedre å få noe enn ingenting.Ting er ikke mere verdt enn det andre er villige til å betale!

Jeg får alltid solgt selv om jeg priser enkelte ting relativt dyrt 🤷🏼‍♀️ Det kan av og til ta noen uker, men jeg har det ikke travelt. Er ikke interessert i selge noe jeg selv gav 5000,- for til halv pris når det fortsatt er som nytt.

Anonymkode: 8b979...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den eneste gangen jeg har gitt opp, og endt opp med å kaste en ting jeg aldri ble kvitt, var da jeg prøvde å GI VEKK et bord på finn... Altså helt gratis. Det var ingenting galt med det, det var et nydelig bord i rosetre, fra min bestemor. Men midt i småbarnstiden var det ikke plass til et nydelig bord som ingen måtte lage riper i, og det tok jo veldig stor plass, så jeg tenkte jeg bare skulle gi det vekk så jeg ble kvitt det så fort som mulig. 

Fikk fem-seks folk som var kjempeivrig på å få det, men som aldri dukket opp etter avtale, og etter å kastet bort ørten ettermiddager på å vente på folk som aldri dukket opp, og ei heller gadd gi beskjed om at de ikke dukket opp, kjørte jeg det på gjenvinningen, for å bli kvitt det. 

Ellers har jeg solgt ørten ting, fra sovesofaer til barneutstyr til bilstoler, vogner, leker, brettspill, klær, treningsutstyr, symaskiner, og aldri noen sinne opplevd å måtte dumpe prisen for å få solgt det. Ja, noe av det har ligget ute i noen uker, men har alltid fått solgt. 

Anonymkode: 1cc55...461

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor tror du man MÅ få solgt? Jeg må verken kvitte meg med ting eller ha inn pengene og gir heller bort til noen jeg bryr meg om enn en frekkas på Finn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (På 17.6.2025 den 14.34):

Jeg skjønner ikke helt poenget. Jeg så på noe jeg selv hadde lagt ut og hva andre hadde lagt det ut for, og de prøvde å selge veldig dyrt. En del av det hadde ligget ute i månedsvis. Altså, folk må jo legge ut for det de vil, men jeg fikk heller ikke solgt for noen la inn et litt rimeligere bud. Det må jo være fryktelig kjedelig å sitte på masse ting i evigheter og ikke få solgt, men at det bare blir liggende å støve. Det virker også som det har blitt dyrere på Finn de siste par årene, og jeg ender derfor også å handle mye sjeldnere enn før.

Jeg pleier å legge ut for halv pris av ny pris til vanlig, også justerer jeg eventuelt ned etter hvert. Hva gjør dere andre?

100% enig med deg. Og gjør som deg. Det var vanlig og normal kotyme tidligere å gjøre det sånn. Det var mer forutsigbart.

Jeg la inn bud på en bukse. Jeg syntes den fortsatt var for dyr, men la inn budet pga farge. Kjøper har kjøpt den for 1500kr. La den ut for 1000kr. Buksen var 6 år gammel. Selv på lite brukt bukser så eldes stoffet og blir dårligere med tiden.

Buksen var gått ned i pris i butikken  og kostet 600kr ink frakt (gratis frakt) så jeg bød 550kr ink frakt. Selger ble kjempefornermet. Pruting er jo ikke slemt, spesielt  ikke når du begrunner det. 

Hva kunden ga for 6 år siden, bryr jo ikke jeg meg om, når ny og ubrukt ink garanti er billigere i butikken i dag. Egentlig  hadde jeg ikke vurdert å kjøpt den for over 250 pluss frakt. Men strakk meg langt pga fargen. Det ble ikke noe kjøp.

Så dette er jo helt høl i huet.

Faste regler tidligere er halv pris av ny pris. Unntaket er veldig dyre ting. Men vanlige klær og bruksting.  Også justeres prisen ned med alder og slitasje etc. Da ee prisen med å viser  hva du kan forvente i stand. Ødelagt  og hull i er gratis vare 

Anonymkode: 2d141...ffc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

100% enig med deg. Og gjør som deg. Det var vanlig og normal kotyme tidligere å gjøre det sånn. Det var mer forutsigbart.

Jeg la inn bud på en bukse. Jeg syntes den fortsatt var for dyr, men la inn budet pga farge. Kjøper har kjøpt den for 1500kr. La den ut for 1000kr. Buksen var 6 år gammel. Selv på lite brukt bukser så eldes stoffet og blir dårligere med tiden.

Buksen var gått ned i pris i butikken  og kostet 600kr ink frakt (gratis frakt) så jeg bød 550kr ink frakt. Selger ble kjempefornermet. Pruting er jo ikke slemt, spesielt  ikke når du begrunner det. 

Hva kunden ga for 6 år siden, bryr jo ikke jeg meg om, når ny og ubrukt ink garanti er billigere i butikken i dag. Egentlig  hadde jeg ikke vurdert å kjøpt den for over 250 pluss frakt. Men strakk meg langt pga fargen. Det ble ikke noe kjøp.

Så dette er jo helt høl i huet.

Faste regler tidligere er halv pris av ny pris. Unntaket er veldig dyre ting. Men vanlige klær og bruksting.  Også justeres prisen ned med alder og slitasje etc. Da ee prisen med å viser  hva du kan forvente i stand. Ødelagt  og hull i er gratis vare 

Glemte å skrive. Har sett hm klær til 100kr plagget, som er utvasket og skrukkete, som man får  til 30/50kr nytt

• Liker 1
Skrevet

Jeg pruter veldig sjelden på finn, byr den prisen folk oppgir. Men gidder jo ikke by på ting som åpenbart er overprisa.

Gidder heller ikke selge veldig billige ting - masse styr for en hundrelapp, så fattig er jeg ikke :P Godt brukte klær og sånt bare gir jeg bort mot at folk kommer og henter det (og sier klart ifra om at jeg ikke sender og ikke holder av), og det forsvinner alltid veldig raskt.

Skrevet

Har en tekstilkonteiner for en lokal hjelpeorganisasjon rett borti gata her. Klær/sko jeg ikke får solgt til en fornuftig pris donerer jeg like gjerne i konteineren i stedet. Skal jeg først gi det bort gratis er det jo enklere for meg å hive det i konteineren mens jeg likevel går forbi enn å gi det bort på Finn.

Anonymkode: 47381...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor tror du man MÅ få solgt? Jeg må verken kvitte meg med ting eller ha inn pengene og gir heller bort til noen jeg bryr meg om enn en frekkas på Finn. 

Hvis du har laget en annonse på Finn og tatt deg bryet med det,så er det vel fordi du ønsker å selge noe? Det er jo selvsagt forskjell på å selge en bil til 600000 og en jakke til 350. Jeg har alltid fått solgt alt jeg har lagt ut.Når jeg ser folk legge ut feks Armani deodorant til 450 og den koster 420 i butikken,da synes jeg Finn skulle begynne å ta en symbolsk sum for å legge ut ting. Den kommer nemlig aldri til å bli solgt til den prisen. Jeg hadde lagt den ut til 200....og fått solgt😁

• Liker 2
Skrevet
TomKrus skrev (På 17.6.2025 den 22.03):

Fint for deg, mange som ikke har slik plass og da handler jeg med disse i stedet. Helt greit og fair egentlig. Det er selger som bestemmer prisen og hvem vedkommende vil handle med. 

Ja, da handler du med andre, og både du, jeg og den du siterer har det fint.

Herregud, for en ting å mase om. "Å nei, noen selger ting dyrt". Særlig når man også finner selgere med ønsket pris, som du skriver du heller handler med.

Grådighet og uten evne til å se lenger enn sitt eget behov og ønske.

Anonymkode: 79b66...115

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis du har laget en annonse på Finn og tatt deg bryet med det,så er det vel fordi du ønsker å selge noe? Det er jo selvsagt forskjell på å selge en bil til 600000 og en jakke til 350. Jeg har alltid fått solgt alt jeg har lagt ut.Når jeg ser folk legge ut feks Armani deodorant til 450 og den koster 420 i butikken,da synes jeg Finn skulle begynne å ta en symbolsk sum for å legge ut ting. Den kommer nemlig aldri til å bli solgt til den prisen. Jeg hadde lagt den ut til 200....og fått solgt😁

Vel, man vet aldri. Ikke alle er så veldig prisbevisste, og før du aner det har noen kjøpt Armani-deodoranten til 450 uten å engang ane at de har betalt overpris. Det finnes mange nok suppehuer der ute til at slikt faktisk skjer. Dem om det.

Jeg skjønner ikke irritasjonen over at ANDRE selgere legger ut ting dyrt. Det plager ingen, spesielt ikke deg om du vil selge din ting billigere. Og dersom en kjøper ikke vil betale overpris, så plager det heller ingen. Kjøperen handler jo bare på butikken i stedet, eller velger en vare fra en annen selger.

Eneste gangen jeg har irritert meg over noen på Finn, var da en selger nektet å sende en vare. Dette var en vare som fikk plass i en vanlig postkasse, ikke var knuselig og heller ikke unik eller av historisk verdi, men den var utgått av sortimentet i butikken. Jeg tilbydde meg selvsagt å betale for frakten og å vippse på forhånd, men nei. Da varen hadde ligget ute i tre mnd tok jeg kontakt igjen, og da aksepterte han å sende likevel, så det gikk jo fint til slutt.

Anonymkode: 47381...641

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 14.26):

Er man gjerrig fordi man ikke gir bort ting? 🤣🤣 

Nei, man er gjerrig når man KASTER ting fordi man ikke vil at andre skal få glede av dem når man ikke selv har det. Er som å dumpe en kjæreste og så bli sur når andre nærmer seg dem. Jesus.

Anonymkode: 69e09...03c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 18.18):

Kan virkelig diskuteres hvem som er gjerrige; de som ikke vil gi bort tingene sine eller dere frekke fattiglus som tror dere bare kan få andres ting.

Hvorfor svarer du meg når jeg siterer en annen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 21.35):

Du er ikke så rent lite grisk selv da, hvis du forventer at folk skal selge billig til deg.

På tide å bli voksen.

Anonymkode: 1c767...3c4

Er det rart å forvente å finne ting billigere enn nypris på bruktmarkedet?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det rart å forvente å finne ting billigere enn nypris på bruktmarkedet?

Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om at noen av oss ikke gidder å selge for skambud. Jeg tror 99% mener at selvfølgelig selger man ting litt rimeligere enn full butikkpris for ny vare. Det vi er uenige om er hvor lav prisen skal være. Og uansett om budgiver liker det eller ikke, er prisen fullstendig opp til selger å bestemme og det er også 100% opp til selger om han/hun vil selge overhodet. Får jeg ikke prisen jeg vil ha, selger jeg ikke. Enkelt og greit. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...