Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 20:08 Forfatter #41 Skrevet tirsdag kl 20:08 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er "dyrt", TS? Jeg legger alltid ut til fornuftig pris i forhold til tilstand og hva som er ny pris. Eksempel på fornuftig pris er f.eks ei bordlampe som koster 1200 kr ny, helt uten bruksslitasje, til 400 kr. Problemet er at kjøpere ofte har urealistiske forventninger og tror at brukt nærmest skal være gratis. Jeg er møkklei skambud og holder på varen til jeg får den prisen jeg har bedt om. Anonymkode: d3d23...1fa Det eksempelet du beskriver, høres veldig kurant ut og egentlig som en god deal. Jeg tenker mer på «denne jakka kostet faktisk 3000 ny. Jeg har nesten ikke brukt den, men den har en flekk på ermet som sikkert kan vaskes bort. Selges for 2300». 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:15 #42 Skrevet tirsdag kl 20:15 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du er ikke så rent lite grisk selv da, hvis du forventer at folk skal selge billig til deg. På tide å bli voksen. Anonymkode: 1c767...3c4 Men hvorfor skal man gidde å kjøpe ting brukt om det ikke er billig? Det er ikke mangel på varer i butikkene. Anonymkode: e208b...0a4 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:18 #43 Skrevet tirsdag kl 20:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal man gidde å kjøpe ting brukt om det ikke er billig? Det er ikke mangel på varer i butikkene. Anonymkode: e208b...0a4 Men det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe det. Det blir som om jeg skal bli sur fordi det finnes garnforretninger. Jeg har jo ingen interesse for garn. Anonymkode: 773e3...8bb 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:18 #44 Skrevet tirsdag kl 20:18 Jeg har gitt opp å selge ting etter siste opplevelse. To år brukte jeg på lange diskusjoner om noen ubrukte bunadssko i eske som koster 500 i butikk, de lå ute til 250. Det nærmeste jeg kom var en dame som prutet de ned i 100kr. Jeg sa ja for å bli kvitt de, når dagen kom at de skulle hentes så fant hun ut hun ville kjøpe de ny i butikk, for da fikk hun kvittering 🤦♀️. Jeg trakk de fra Finn. Nå gir jeg heller vekk slikt om noen vil ha uten å bruke tid på det tullet. Anonymkode: 4bbbc...456 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:23 #45 Skrevet tirsdag kl 20:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Festlig med sånne folk som selger brukte ting dyrere enn nåværende tilbudspris på ny vare. Så mange griske idioter i dette landet. Alt for mange. Er blitt en typisk norsk ting det der. Anonymkode: 3d127...645 Jeg datet en fyr som solgte ting han fikk gratis på finn. 🙈 Kunne skjønt det hvis det var en gave man fikk dobbelt av eller det var noen med dårlig råd, men det var ikke tilfellet. Han skulle alltid optimalisere og spare mest mulig. Skikkelig onkel skrue. Tror faktisk han solgte noen ting jeg glemte igjen. Jeg vet ikke hva ts mener med dyrt. Jeg betaler gjerne litt hvis det er noe jeg mener det er verdt å investere i, og tar det billigste av det som er i god stand. Har funnet en del annonser der nypris er feil (tipper noen av varene har blitt billigere, mens andre juger), og når man sjekker det opp, er det billigere å kjøpe ny. Anonymkode: 69e09...03c 1
TomKrus Skrevet tirsdag kl 20:32 #46 Skrevet tirsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fordi det ikke gjør meg noe om det ligger ute lenge. Vi har to kjellerboder og en er for ting som ligger ute på Finn. Legger meg på prisen jeg har lyst på og om det tar år så spiller jo ikke det noen rolle, det er ikke i veien. Rekorden er to og et halvt år på et brannslukningsapparat. Gidder ikke kommunisere med folk som byr under. Anonymkode: 773e3...8bb Og det er helt greit, mange har ikke plass til en stor sittegruppe når de skal flytte, og de må kanskje bli kvitt det raskt. De godtar slikt og da handler vi med de ! Verre er det jo ikke !
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 20:47 Forfatter #47 Skrevet tirsdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fordi det ikke gjør meg noe om det ligger ute lenge. Vi har to kjellerboder og en er for ting som ligger ute på Finn. Legger meg på prisen jeg har lyst på og om det tar år så spiller jo ikke det noen rolle, det er ikke i veien. Rekorden er to og et halvt år på et brannslukningsapparat. Gidder ikke kommunisere med folk som byr under. Anonymkode: 773e3...8bb Det er sånt her jeg ikke forstår. Sitte med to kjellerboder med ting man ikke trenger og skal kvitte seg med? Også ender halvparten av det med å bli til søppel etter hvert? Må være mye bedre at det kommer til nytte. Mulig jeg går for langt andre veien da, jeg gir egentlig bort mest for å slippe at det ligger der og støver ned og ikke blir brukt, og selger bare enkelte ting billig for å bli kvitt det 😅 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:00 #48 Skrevet tirsdag kl 21:00 Jeg legger ut varene til prisen jeg er villig til å selge de for. Blir de ikke solgt for den prisen så kaster jeg tingene da jeg ikke har noen interesse av å sponse andre folk med billige ting. Anonymkode: e3e1a...789 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:27 #49 Skrevet tirsdag kl 21:27 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Festlig med sånne folk som selger brukte ting dyrere enn nåværende tilbudspris på ny vare. Så mange griske idioter i dette landet. Alt for mange. Er blitt en typisk norsk ting det der. Anonymkode: 3d127...645 Har solgt en del pent brukt sportsutstyr og xxl elsker å ha en helt ekstrem tilbudspris på varene når de ikke har noe igjen eller et få tall eksemplar i en størrelse ingen trenger. I slike tilfeller selger jeg også til over tilbudspris. I et tilfelle syntes noen potensielle kjøpere at jeg solgte for dyrt grunnet ekstrem tilbudspris på en vare de ikke har på lager og ny leveranse først om 2 måneder. Etter 2 måneder gikk selvsagt prisen automatisk opp igjen til det dobbelte av hva jeg solgte for. Tilbudspris er ikke alltid relevant pris å forholde seg til. Kommer ann på varen og om varen i det hele tatt er mulig å få tak i til den oppgitte tilbudsprisen. Anonymkode: bfe7b...c52 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:33 #50 Skrevet tirsdag kl 21:33 Mange som selger har et urealistisk forhold til verdien på tingene de selger og mange er fryktelig opptatt av hva nyprisen de selv gav. Og den er irrelevant for hva produktet er verdt i dag Anonymkode: 2afd8...996 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:36 #51 Skrevet tirsdag kl 21:36 TomKrus skrev (1 time siden): Fint for deg, mange som ikke har slik plass og da handler jeg med disse i stedet. Helt greit og fair egentlig. Det er selger som bestemmer prisen og hvem vedkommende vil handle med. Men det er kjøper som bestemmer hvilken pris det blir solgt for Anonymkode: 2afd8...996 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:41 #52 Skrevet tirsdag kl 21:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke så rent lite grisk selv da, hvis du forventer at folk skal selge billig til deg. På tide å bli voksen. Anonymkode: 1c767...3c4 Oj, her var det visst en som følte seg truffet!!!!😅Du er en av griskingene som husler på finn? Hvor sto det at jeg forventer at folk skal selge billig? Jeg syns griske folk som åpenlyst selger brukte ting for dyrt manglet karakter. Det er de vi snakker om nå. Jeg gir bort det jeg ikke trenger til venner og familie og veldedige bruktbutikker. Griskhet har jeg ikke snev av. Syns det er motbydelig. Og kjøper nada på finn lenger. Bruker det til å legge ut jobbannonse og har kjøpt biler der da. Til listepriser🤓 P.S husk å vask det du selger overpriset da🤪 Anonymkode: 3d127...645 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:50 #53 Skrevet tirsdag kl 21:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor kjøper du ikke bare nytt? Hvis de opplyser om at det trenger en vask så kan du vel velge å ikke kjøpe det. Anonymkode: 1c767...3c4 Kjøper nytt og rent jeg. Sluttet å handle på finn. Men hva får folk til å ville selge noe de selv har skitnet til? Er jo bare ekkelt. Hvorfor ikke ha litt karakter og vaske det før man tar bilde å legger ut? Helt uforståelig. Lurer jo litt på hvordan de har det ellers rundt seg🙈 Anonymkode: 3d127...645 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:01 #54 Skrevet tirsdag kl 22:01 Mange sliter rett og slett med å vurdere verdien av noe. Ser ofte mange tar utgangspunkt i veiledende nypris, og ser helt bort fra markedsprisen. Det spiller virkelig ingen rolle hva nyprisen på et kamera fra 2012 var. Anonymkode: 37c67...2b8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #55 Skrevet tirsdag kl 22:09 Jeg er ikke en storselger på Finn, men jeg har nå solgt ting innimellom, kanskje 10 ting på 15 år, litt mer om jeg tar med gis bort. Når jeg priser «høyt» er det fordi jeg ikke vil selge varen billigere. Jeg forsøkte å selge et spisebord. Jeg fikk aldri solgt, Skrudde beina av, og lagret det i kjelleren. Bordet var verdt mer enn hva markedet på det tidspunktet var villig til å gi. Jeg har tatt bordet i bruk igjen, og er svært fornøyd med det. Solgte et par barnevogner, baby vognen var strøken, dyr, populær og jeg hadde fått den på super kampanje, og fikk det jeg gav. Var bare en som meldte sin interesse, og var villig til å betale hva jeg spurte om. Solgte så en sånn trille, den var også populær, merke greier, den var også fin, men skulle ikke ha flere babyer, og ville bare ha den vekk. Så priset den lavt. Kunne sikkert fått mer for den. Et annet bord jeg priset høyt, forsøkte jeg å selge tre ganger, før jeg senkte prisen. Jeg hadde plass til å lagre, og visste ikke om jeg kunne få bruk for det igjen. Annerledes om man ikke har plass. Anonymkode: d5b50...f5c 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:12 #56 Skrevet tirsdag kl 22:12 Rosa Dartle skrev (2 timer siden): Det eksempelet du beskriver, høres veldig kurant ut og egentlig som en god deal. Jeg tenker mer på «denne jakka kostet faktisk 3000 ny. Jeg har nesten ikke brukt den, men den har en flekk på ermet som sikkert kan vaskes bort. Selges for 2300». men den jakka selger jo butikken noen måneder etter på 60-70% for å rydde plass til sesongens nye varer,... og da er din brukte, skitne med en flekk på armen jakke til 2300 fremdeles temmelig dyrt. Anonymkode: 35aa3...588
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:28 #57 Skrevet tirsdag kl 22:28 Var på jakt etter vinterdress til mini nå. Fant en jeg likte på halv pris i butikk, men Tenkte at det kunne vært fint å kjøpe brukt. Men alle lå ute til flere hundre mer enn tilbudsprisen. Da velger jeg jo heller ny og billig enn brukt og dyrt, enda hvor mye jeg sparer miljøet.. Anonymkode: b7a16...cae 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:37 #58 Skrevet tirsdag kl 22:37 Har solgt ca 20 ting på finn den siste måneden, inkkudert en bil og en båt. Legger alltid ut tingene litt dyrere enn hva jeg forventer å få, for jeg vet jo at folk pruter uansett.Følelsen av å få noe billigere enn oppgitt pris gjør at folk gir gode omtaler, og på den måten opprettholder jeg mitt gode rykte som selger der inne😊 Anonymkode: 2e972...38e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:47 #59 Skrevet tirsdag kl 22:47 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): men den jakka selger jo butikken noen måneder etter på 60-70% for å rydde plass til sesongens nye varer,... og da er din brukte, skitne med en flekk på armen jakke til 2300 fremdeles temmelig dyrt. Anonymkode: 35aa3...588 Det er jo det TS sier Anonymkode: 2afd8...996
Ænema Skrevet tirsdag kl 23:09 #60 Skrevet tirsdag kl 23:09 Det er visst jeg har en vare jeg bare vil bli kvitt for rett pris. Får jeg for lite så gir jeg det heller bort til noen jeg kjenner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå