Rosa Dartle Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Jeg skjønner ikke helt poenget. Jeg så på noe jeg selv hadde lagt ut og hva andre hadde lagt det ut for, og de prøvde å selge veldig dyrt. En del av det hadde ligget ute i månedsvis. Altså, folk må jo legge ut for det de vil, men jeg fikk heller ikke solgt for noen la inn et litt rimeligere bud. Det må jo være fryktelig kjedelig å sitte på masse ting i evigheter og ikke få solgt, men at det bare blir liggende å støve. Det virker også som det har blitt dyrere på Finn de siste par årene, og jeg ender derfor også å handle mye sjeldnere enn før. Jeg pleier å legge ut for halv pris av ny pris til vanlig, også justerer jeg eventuelt ned etter hvert. Hva gjør dere andre? 9 2
Anonym1002 Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Har gitt opp finn som plattform for salg utenom bolig/bil. Bare tull og spm uten noe salg. Kaster det heller. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Fordi de har urealistiske forventninger om pris. Bare se bort fra dem og finn de som har mer fornuftige forventninger. De finnes det heldigvis også mange av. Anonymkode: b176a...418 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Jeg selger ting så dyrt jeg kan. Om det betyr at det blir liggende ute en stund, så gjør det meg ingenting. Det koster verken energi eller annet å la de ligge. Hadde en annonse ute i lang tid før den plutselig fikk napp. Gadd ikke redusere prisen, jeg fikk ønsket sum inn. Ikke kjedelig overhodet, jeg har stor plass. Anonymkode: 79b66...115 13 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Anonym1002 skrev (3 minutter siden): Har gitt opp finn som plattform for salg utenom bolig/bil. Bare tull og spm uten noe salg. Kaster det heller. Synes det fungerer fint, jeg. Har både solgt og kjøpt mye. Man må bare være innforstått med at det ikke er "veiledende pris" minus 15-20% som er prisnivået. Mer ala 1/4 av nypris. Og ja, er det ødelagt, så kast. Å skrive "den er helt sikker mulig å fikse" for noe man ikke gidder/klarer å fikse selv, blir for dumt. Anonymkode: b176a...418 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Antagelig er det ikke veldig viktig for dem å få solgt det. De sjekker om de kan få solgt til den prisen bare. Hadde det vært viktig å bli kvitt det, hadde de satt ned prisen etter en tid. Anonymkode: 34dbe...13a 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg selger ting så dyrt jeg kan. Om det betyr at det blir liggende ute en stund, så gjør det meg ingenting. Det koster verken energi eller annet å la de ligge. Hadde en annonse ute i lang tid før den plutselig fikk napp. Gadd ikke redusere prisen, jeg fikk ønsket sum inn. Ikke kjedelig overhodet, jeg har stor plass. Anonymkode: 79b66...115 Aha... Du er en sånn tråmig. Til TS: heldigvis er det mange som ikke bor i et digert lager, og faktisk er interessert i å få ting unna Går for dem. Anonymkode: b176a...418 3 1
Sirah Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni Jeg bruker å sjekke hva tilsvarende produkter blir solgt for og så justere meg etter det. Legger meg gjerne litt under hva tilsvarende ting ligger ute for. Min erfaring er at dersom det blir for billig så får man heller ikke solgt. Da tror vel folk automatisk at det er noe galt med tingen. Forstå det den som kan. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Jeg legger alltid ting ut til en del over av det jeg ønsker å selge for. Noen ganger går det uansatt, andre ganger setter jeg ned etter en stund. Uansett greit med litt prutemon, så jeg kan gå ned litt i pris og fremdeles få det jeg ønsker. Anonymkode: 1b142...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #10 Skrevet 17. juni Jeg opplever at mange forventer gi bort pris når de handler på finn. For meg er det bortkastet. Skal jeg først vaske, rengjøre, pakke og sende ting så ønsker jeg en viss fortjeneste. Jeg får solgt det meste. Sjeldent at det er et problem og om det tar litt tid så gjør det ingenting. Mener jeg har en rettferdig pris. Mitt utgangspunkt er at både kjøper og selger skal tjene på en handel. Anonymkode: bfe7b...c52 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11 Skrevet 17. juni Mange ... av viss type gir skambud for å videreselge det. Anonymkode: 57597...bd4 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #12 Skrevet 17. juni Hva er "dyrt", TS? Jeg legger alltid ut til fornuftig pris i forhold til tilstand og hva som er ny pris. Eksempel på fornuftig pris er f.eks ei bordlampe som koster 1200 kr ny, helt uten bruksslitasje, til 400 kr. Problemet er at kjøpere ofte har urealistiske forventninger og tror at brukt nærmest skal være gratis. Jeg er møkklei skambud og holder på varen til jeg får den prisen jeg har bedt om. Anonymkode: d3d23...1fa 9 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni Hvorfor tror du det er så viktig for selger å bli kvitt gjenstanden til enhver pris? De fleste har vel et loft, en bod eller garasje hvor man fint kan lagre småtteri man selv eller familie kanskje får bruk for senere. Dersom jeg skal gidde å selge noe må det være verdt bryet med å legge ut annonsen og kommunisere med kjøper, og kostnaden ved å pakke gjenstanden og levere den på Posten (kun gjenstander av ubetydelig verdi legges sendes fra postkassen) Hvis ikke kan jeg like gjerne beholde varen, evt. gi den til Fretex dersom det er så om å gjøre å bli kvitt den. Anonymkode: eea76...b23 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #14 Skrevet 17. juni Jeg sjekker alltid hva tilsvarende produkter ligger ute for på finn. Om det er noe jeg vil bli kvitt NÅ (tar stor plass, o.l.), så legger jeg meg rett under hva "alle andre" tar for varen. Om det er noe jeg ikke trenger å få solgt nå, legger jeg på samme pris som "alle andre". Jeg ser også på hva som evt er "galt" med de andre tilsvarende varene som ligger ute. Er de veldig gamle, veldig godt brukte, defekte, o.l. Jeg synes ikke 50% av nypris alltid er rett. Jeg solgte nylig en symaskin, som kun er 2 år gammel, og fremdeles har 3 år igjen av garantien. Disse maskinene har en levetid på godt over 20 år, og jeg ser absolutt ingen grunn til å selge den til halv pris av nypris når det er SÅ mye bruk igjen i varen. Jeg tenker at om jeg synes en vare er for dyr, så lar jeg jo bare være å kjøpe den? Det er selger som velger om det er viktig å bli kvitt den fort eller ikke. Jeg har ting som har ligget lenge ute, uten at det har brydd meg det minste. Anonymkode: 1cc55...461 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Skrevet 17. juni Jeg pleier å legge ut for halv pris av ny pris hvis det er i god stand. Men virker som folk har en smertegrense. For dyrere ting, så er det vanskelig å få halv pris, må ned på 1/4 for å bli kvitt det. Lettere med billigere ting å få halv pris. Anonymkode: f4508...a4e
AnonymBruker Skrevet 17. juni #16 Skrevet 17. juni Ting jeg selger på finn.no, er en blanding mellom ting jeg har lagret en stund, ting vi ikke bruker, og ting vi glemte å bruke da de passet. Av alt jeg har i hus, så er det stort sett ganske lite plass som brukes på å lagre tingene jeg har ute på finn.no. Jeg har derfor ikke noe hastverk med å selge. Mange ganger opplever jeg at ting ligger lenge på finn, før annonsen legges ut på nytt, og så treffer jeg plutselig riktig kjøper, uten at prisen må reduseres. Jeg sjekker oftest hva nypris er på relativt nye ting, og hva andre har lagt ut samme produkt for. Og så legger jeg meg på noe jeg mener er fornuftig bruktpris. Om jeg bommer på prisen og ikke får solgt, så tåler jeg det. Da må jeg vurdere om jeg vil sette ned prisen, eller om jeg vil la tingen ligge hos meg. Opplever oftest at om man er usikker på prisen og forsøker seg med "gi bud" eller tilsvarende, så gir folk bare skambud. F.eks. samleobjekter som koster 150-200kr pr stk, der jeg prøvde å selge 10 samlet, så fikk jeg tilbud om 300kr. Men når jeg la dem ut enkeltvis til en pris i øvre sjikt av hva jeg trodde, så hadde jeg solgt for mer enn det på et par dager. Og har flere av objektene igjen å selge. Jeg opplever også at mange forventer at ting nærmest gis bort på finn. Og synes det er en merkelig innstilling. Om jeg gir bort ting gratis, så gir jeg dem heller til noen som har loppemarked til inntekt for aktiviteter for barn og unge. Da kan de tjene noen kroner på dem istedenfor at jeg skal ha styr med det. Anonymkode: 1b70f...c1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #17 Skrevet 17. juni Så kjøp et annet sted da og slutt å klag. Anonymkode: f75cf...b05 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #18 Skrevet 17. juni Buu huuu, jeg får ikke ting billig Anonymkode: a4375...19c 3 1
Knirke Skrevet 17. juni #19 Skrevet 17. juni Noen ganger får jeg napp på varen min samme dag, gjerne etter bare noen minutter. Da vet jeg at jeg har lagt prisen altfor lavt, og det er en dårlig handel for meg. Ting må helst ligge ute i en uke eller mer, da blir prisen riktig. Får man ingen napp er prisen for høy. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #20 Skrevet 17. juni Det er synd men det er faktisk bedre økonomisk og arbeidsmessig å kaste flotte merkeklær enn å selge dem for 100 kroner stykket. Da er det bedre å ha dem på Tise. Det tar lengre tid, men da får man kjøpere som vet hva varen koster i innkjøp og som er villige til å betale 2-3 ganger mer enn på Finn. Anonymkode: 9265f...e5b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå