MrBig Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Hallois , har i de senere år hatt utfordringer med barnet mitt (tenåring) , som gjør at hun reagerer veldig negativt hvis noen stiker innom. Håper det skal bli bedre (vi får mye hjelp) , det er slags isolasjons prosess som har generert mye angst og tillhørende utfordringer. Får stadig matcher på tinder med damer som jeg synes både ser flotte ut, og som gir en beskrivelse som inviterer til at man vil vite mere. Men er det dødt løp? har jeg noen sjans så lenge jeg har det slik hjemme ? Barnet bor jo hos meg 100% forde hun ikke orker å bo hos mor.
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Nope. Hadde jeg aldri orket og jeg har barn selv. Da får du reise ut på date og møte hjemme hos daten. Anonymkode: 142aa...5e3 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Det er vel en mulighet, men ikke så stor. For mange er det nok et nei, uansett hvor bra du er ellers. Anonymkode: 0ed79...57d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Må du møte dem hjemme da? Hvis det blir mer alvor med en dame så kan du jo forklare situasjonen og si at det blir opp til henne om hun vil hjem til deg eller om dere kun skal treffes hos henne. Men det spørs jo også hvordan barnet klarer seg alene hjemme, da. Anonymkode: 144fa...e6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Du starter jo ikke med hjemme dater og introdusering. Normalen er jo å møtes ute og så når en kjenner på at det er kjemi så tar en det videre. Om du forteller om utfordringene til barnet så vil nok noen rygge unna, andre vil tenke at inntil videre har dere hjemme dates hos henne. Så etterhvert starte med korte besøk hos deg. Mht datteren din så er det viktig at hun eksponeres for det hun frykter i små doser. Har selv et barn med autisme og jobbet iherdig med han mht å takle nye utfordringer og uforutsette hendelser. I dag er han bedre på å regulere følelsene enn de to funksjonsfriske bonusbarna mine 🤭 Jeg nektet å la barnet begrense meg. Er i dag lykkelig forlovet i hus med, som nevnt, to bonusbarn ❤️ Anonymkode: a90f1...2bd 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Har du tid og overskudd til en partner, da, og mulighet til å være hjemmefra på kveldstid og i helger? En ting er hva du har av utfordringer hjemme, det trenger ikkr nødvendigvis den andre å forholde seg til med det første, det er mer relevant hvor mye det begrenser dine muligheter og din kapasitet til å treffes, bli kjent og tilbringe tid sammen. Anonymkode: 5b79a...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni MrBig skrev (3 timer siden): Men er det dødt løp? har jeg noen sjans så lenge jeg har det slik hjemme ? Barnet bor jo hos meg 100% forde hun ikke orker å bo hos mor. Prioriter din datter og utsett dating til hun har flyttet. Eksponeringsterapi høres ikke ut som at er det din datter trenger i det ene trygge hjemmet hun har. Anonymkode: e9039...5f1 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Kunne hatt et forhold, men ville aldri i livet ønsket å bli involvert med barna i en slik situasjon. Generelt hadde jeg ikke gått med på å møtes hjemme hos noen med barna hjemme det første halvåret eller helst året. Det er en selvfølge at barna kommer først, og ingen ungdommer liker å få foreldrenes datingliv tett innpå seg. Det er snakk om en tenåring, er hun så "syk" at hun ikke klarer å være hjemme alene noen timer? Er hun ikke på fritidsaktiviteter? Hos venninner? I de fleste tilfeller klarer man å finne mulighet til å møtes utenfor hjemmet når man har tenåring. Anonymkode: 78a75...d4c 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå