AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Har to barn som bor 70% med meg, og 30 hos far. Jeg får barnetrygd, vanlige og utvidet. Jeg betaler for alle utgifter til barna (kle, sko, utstyr, SFO, fritidsaktiviteter, briller osv) alene så klart, siden jeg får barnetrygd på kontoen min. Ex mannen skulle være bidragsplikter, men betaler ikke barnebidrag fordi han ikke har råd til det. Vi hadde avtalt en symbolsk sum da vi flyttet fra hverandre, men det betalte han i 3-4 måneder og stoppet. Bidragsforskudd fra NAV er ikke aktuelt siden jeg tjener over inntektsgrensen. Nå kommer det jeg lurer på: når barna er hos far, må de ha med seg alt av kle, sko og utstyr naturligvis, men tom tannbørste, krem, solkrem, deodorant osv. Hvis det blir tomt på noe, kjøper far ikke. Er det normalt at far ikke har kjøpt en gang tannbørste til barna? Vi gikk fra hverandre i 2023. Anonymkode: c5160...f5f
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Det er normalt for en far som ikke bryr seg. Anonymkode: fb5d4...a00 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Far skal stå for det de trenger hos han (minus klær og utstyr, som du står for). Så tannbørste etc skal han stå for, også mat og aktiviteter han velger å gjøre med barna. Hvis han er såpass gjerrig og vanskelig og heller ikke lydhør, så hadde jeg ikke orket å lage noen sak over det hvis det påvirker samarbeidet eller ungene. Anonymkode: dce25...c70
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Her må du be NAV om å regne ut bidraget, og i det bidraget så vil far sine utgifter når barnet er hos han trekkes fra i beregningen. Hvis han kommer ut som ikke bidragsdyktig så vil ikke du få bidrag, men fortsatt så skal han betale for forbruksutgifter som mat, tannkost, tannkrem, solkrem, deodorant mm. Du skal sende med klær og sko. Anonymkode: 3db66...999
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi hadde avtalt en symbolsk sum da vi flyttet fra hverandre, men det betalte han i 3-4 måneder og stoppet. Du får selvsagt nav til å ta seg av beregningen og innkrevingen av bidraget. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det normalt at far ikke har kjøpt en gang tannbørste til barna? Det er normalt for udugelige fedre. Det er han som skal stå for forbruksmateriell når de er hos han. Du skal stå for klær og sko når ungene er hos han. Anonymkode: 8fab9...996
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er normalt for en far som ikke bryr seg. Anonymkode: fb5d4...a00 Det kan også være normalt for en mann som er litt tafatt eller distre, og sjelden gjør annet enn det han blir fortalt. Anonymkode: 9de5b...882
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Gir han de mat, eller må du sende med matpakker også? Hva med soveplass, sender du med soveposer? Nei det er ikke normalt og heller ikke greit. En ting er å sende med klær, men en viss menge basis burde pappan klare å stå for. At han lar de stinke , være møkkete og bli solbrente hvis såpe deo og solkrem ikke sendes med er ikke en pappa med god omsorgsevne og en jeg ville sendt barna til. Anonymkode: cbf69...133
AnonymBruker Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det kan også være normalt for en mann som er litt tafatt eller distre, og sjelden gjør annet enn det han blir fortalt. Anonymkode: 9de5b...882 Tafatt og distre? Han kjøper vel tannkrem til seg selv regner jeg med, men skjønner ikke at ungene trenger ny? Nei, dette er nok heller en mann som helst ikke vil betale en krone ekstra. Anonymkode: dce25...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå