AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:49 #1 Skrevet tirsdag kl 09:49 Etter en sykemelding fikk jeg medisinsk godkjenning til å jobbe 50 %. Jeg informerte lederen min og foreslo datoer for å begynne igjen. Hun nektet, og sa at hun heller ville vente ett år – uten medisinsk grunnlag. Før sykemeldingen var alt positivt, og arbeidet mitt ble verdsatt. Nå har jeg verken stilling eller lønn, og ser at min stilling er blitt lyst ut offentlig. Jeg forstår ikke denne endringen i holdning eller hvorfor jeg blir satt til side når jeg er klar for å komme tilbake. Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:57 #3 Skrevet tirsdag kl 09:57 Svigermor skrev (1 minutt siden): Il n’est pas permis de licencier des personnes en arrêt maladie. Ja. Helt enig. Sykehuset gjord der ikke, men nå har jeg vært sykemeldt i ett år PGA de, og har fått medisinsk godkjenning til å jobbe i 60 % stilling. Likevel har arbeidsgiveren avslått dette uten å gi noen klar begrunnelse. NAV har heller ikke gitt noe tydelig svar eller veiledning. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:59 #4 Skrevet tirsdag kl 09:59 Har du fast stilling?? Om du har det har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge for at du skal jobbe igjen. Ta kontakt med tillitsvalgt om du er organisert, eller HR om Leder fortsatt nekter. Anonymkode: dac37...eb4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:01 #5 Skrevet tirsdag kl 10:01 Så du har vært sykemeldt i ett år og er over på AAP? Anonymkode: b4879...e06
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:02 #6 Skrevet tirsdag kl 10:02 Ja da! Fast stilling. Jobber 20 år til annetnsykehuset. Jeg hard kontakt tillitsvaldgt. Jeg venter Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:04 #7 Skrevet tirsdag kl 10:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du har vært sykemeldt i ett år og er over på AAP? Anonymkode: b4879...e06 Venter AAP fordi lederen nektet meg å jobbe deltid om sykemelding Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:49 #8 Skrevet tirsdag kl 11:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Venter AAP fordi lederen nektet meg å jobbe deltid om sykemelding Anonymkode: e65db...5b9 Så faktum er at du har vært sykemeldt over ett år? Har du fått oppsigelse? Hvis ikke så har du stillingen din, selv om du skriver det motsatte. Det er noe uklart hva som egentlig har skjedd her. Anonymkode: a939c...8e6 1
NakenPanda Skrevet tirsdag kl 11:53 #9 Skrevet tirsdag kl 11:53 Det er ok å si opp folk etter 1 års sykemelding, er ikke sikker på at det er ok å nekte å ta gradert arbeid før et år, men hvis du ventet med dette til 1 år var gått er dette normalt og lov.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:56 #10 Skrevet tirsdag kl 11:56 Svigermor skrev (2 timer siden): Det er ikke lov å si opp sykmeldte. Det er lov om man har vært sykemeldt i ett år. Anonymkode: deca8...f33 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:13 #11 Skrevet tirsdag kl 12:13 Etter seks måneder begynte jeg i gradert sykmelding. Stillingen ble ikke tilpasset helsetilstanden min, men jeg sa ingenting fordi jeg var redd. Da jeg ønsket å øke prosenten, fortsatt i gradert sykmelding, fordi behandlingen fungerer godt og legene mener jeg kan jobbe mer, svarte lederen at hun heller vil "vente" til det har gått ett år med sykmelding. Ingen forstår hvorfor. Både fastlegen og legespesialister stiller seg uforstående til arbeidsgivers avgjørelse, og NAV forholder seg nøytral. Fagforeningen har fått alle opplysninger og har sagt at dette ikke er greit. De vil nå kontakte arbeidsgiveren. Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:51 #12 Skrevet tirsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Etter seks måneder begynte jeg i gradert sykmelding. Stillingen ble ikke tilpasset helsetilstanden min, men jeg sa ingenting fordi jeg var redd. Da jeg ønsket å øke prosenten, fortsatt i gradert sykmelding, fordi behandlingen fungerer godt og legene mener jeg kan jobbe mer, svarte lederen at hun heller vil "vente" til det har gått ett år med sykmelding. Ingen forstår hvorfor. Både fastlegen og legespesialister stiller seg uforstående til arbeidsgivers avgjørelse, og NAV forholder seg nøytral. Fagforeningen har fått alle opplysninger og har sagt at dette ikke er greit. De vil nå kontakte arbeidsgiveren. Anonymkode: e65db...5b9 Så nå har det gått over ett år. Har du blitt sagt opp? Har du kommunikasjon med leder skriftlig? Da jeg var gardert sykemeldt var det legen som bestemte graden, ikke lederen. Trodde det var slik det skulle være, legen vurderer grad av arbeidsevne, og bryr seg ikke om det faktisk er noe jobben "liker". Det er jo et helsespørsmål. Anonymkode: a939c...8e6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:59 #13 Skrevet tirsdag kl 12:59 Nettopp! Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor lederen våget å foretrekke å "vente" og dermed motsi fastlegen Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:10 #14 Skrevet tirsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Venter AAP fordi lederen nektet meg å jobbe deltid om sykemelding Anonymkode: e65db...5b9 Du kan fint få AAP selv om lederen din ikke er helt med. AAP får du fordi du har minst 50% nedsatt arbeidsevne. Du er ikke sykemeldt samtidig. Så enten så er du fortsatt sykemeldt eller så har du nådd maksdato og er over på AAP (om du har rettigheter til det) Her må du nok ta en skikkelig samtale med Nav veilederen din. Så kan du også be om en møte med Nav og arbeidsgiver, det pleier å hjelpe. Ta gjerne et møte med leder og fagforeningen din også. Anonymkode: b4879...e06
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:40 #15 Skrevet tirsdag kl 17:40 Veilederen svarte at mens jeg venter på svar fra AAP jeg Kan jobbe 50% Anonymkode: e65db...5b9
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Dette skjønner jeg ingenting av. Anonymkode: 39e9c...ad1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå