Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er nå 11 mnd gammel, men helt fra hun var 4-5mnd har hun ikke villet sove på meg eller kose. Hun vil ikke sove i vår seng om natten heller, kun sprinkelsengen vedsidenav vår seng. På dagtid sover hun i vogn.

Jeg savner nærheten og kosen😅 

Vi leker og leser sammen når hun er våken samt at hun leker og forflytter seg rundt på egenhånd.

Hun virker å ha det som plommen i egget. Hun er alltid blid, eneste gangene hun sier ifra er når hun er trøtt eller sulten, på morgenen når hun våkner sier hun ingenting, jeg våkner til at hun ligger å stirrer på meg og smiler.

Hvis hun slår seg eller våkner av mareritt slik at hun gråter mye så driver hun å kaster seg rundt i armene mine og dytter seg unna, får roet henne etterhvert, men syns det tar litt tid.

Er det flere som har baby som ikke er spesielt opptatt av nærhet eller kos?

Anonymkode: 3b198...aec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var sånn. 

Folk (og babyer) har ulikt behov for fysisk kontakt. Noen blir lett overstimulert av det, andre vil ha mye. 

Jeg er en sånn som fort blir overstimulert, og ikke er så glad i kroppskontakt. Min eldste var klistremerkebaby, og skulle være PÅ og inntil hele tiden, og det var helt ufattelig slitsomt og overstimulerende. Så jeg var bare sjeleglad da minstemann var helt motsatt, og lik meg i at han helst ville ligge ved siden av i stedet for oppå 😛 

Det er ikke noe galt verken med babyen din eller med deg :) Dere har bare ulike behov/preferanser for fysisk kontakt. Skjønner godt det kan føles sårt når babyen ikke er interessert i å kose, og du selv er skikkelig kosklein :) 

Anonymkode: ed8b3...3a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min første på 3 måneder begynner å vise tegn til dette, og det er så sårt. Har grått ved byssing siden uke 8. Sutrer på fanget, sover urolig på meg, i bæreselen setter hun begge hender på brystet mitt og skyver ifra. Heldigvis aksepterer hun å sovne i selen til slutt, for hun vil ikke sovne på noen annen måte heller 😂 Om natten vil hun ligge ansikt til ansikt, men ikke kropp mot kropp.

Og jeg som hadde bestilt en kosebaby 🤭

Håper hun vil ha mer kos når hun blir større.

Anonymkode: f818c...3db

AnonymBruker
Skrevet

Min var sånn! Jeg var aldri napped trapped, han kunne være på fanget etter feks melk en liten stund og bli døsig, men innen han skulle sove skulle han ligge i vogn eller seng. Først fra rundt 11 mnd begynte han å sove med oss i sengen i blant og bli mye mer avhengig av kontakt🙈 og nå er det nesten for mye, han er 2,5 og i natt kom han inn i totiden. Skulle sove oppå meg 😂😂 

Så ja, det kan endre seg! Og jeg forstår det er litt sårt. Her nøt jeg jo det på en måte når han hadde feber for da ville han sove oppå meg 🙈🤷🏻‍♀️♥️ 

Anonymkode: cb7e5...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...