Gå til innhold

Ja, det er akkurat dét vi vil se, gårdshunden leke seg og tisse i jordbæråkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og defor vasker du jordbærene. Tenk på alle rådyrene, grevlingene, revene, musene og insektene som tisser på de også 🤣 Alt som gror ute blir det nødvendigvis tiss og bæsj på. Så svaret er; skyll alt godt i rennende vann. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jordbær skyller jeg i vann med litt eddik, da holder de også lenger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo mange ville dyr og ikke minst fugler som uansett vil passere der i løpet av en vanlig natt. 

Det er ikke sånn at om hunden blir holdt vekk, er bær som vokser ute "rene". Det er levende natur vi snakker om. Vask bærene.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis den lille hunden er bekymringen din for hvor rene bærene er må du tenke deg om en gang til. Personlig er jeg mer bekymret for håndhygienen hos de som plukker dem. Hoster og nyser og plukker videre.

Vask bærene i vann og eddik, alltid!

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke det er andre dyr i en åker? 😂 så naiv 

Anonymkode: 5ba5d...96f

• Liker 3
Skrevet
Anononyma skrev (4 minutter siden):

Personlig er jeg mer bekymret for håndhygienen hos de som plukker dem. Hoster og nyser og plukker videre.

Godt poeng!

Skrevet
Anononyma skrev (12 minutter siden):

Hvis den lille hunden er bekymringen din for hvor rene bærene er må du tenke deg om en gang til. Personlig er jeg mer bekymret for håndhygienen hos de som plukker dem. Hoster og nyser og plukker videre.

Vask bærene i vann og eddik, alltid!

Jeg har også lest at det ofte er dårlig med toaletter i nærheten av åkeren, så plukkerne går og gjør det i nærmeste buskas... og går rett tilbake til åkeren og bærplukkingen uten å ha vasket hendene.🤢

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg har også lest at det ofte er dårlig med toaletter i nærheten av åkeren, så plukkerne går og gjør det i nærmeste buskas... og går rett tilbake til åkeren og bærplukkingen uten å ha vasket hendene.🤢

Dette har jeg også hørt, det er derfor dessverre både e-coli og noro å finne på bær! 

Nei takk, da tar jeg heller noen dråper hundepiss på bæret 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slenger meg på resten her, og sier at jeg er mer bekymret for dårlig håndhygiene hos de som plukker.

Men, bildet er litt uheldig. Det hjelper ikke at leserne ser jordbærne blir tråkket på av en hund som kanskje også gjør fra seg i (jordbær)buskene også.

Anonymkode: 3b43a...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fugl og mus er vel en mye større smittekilde for oss. For ikke å snakke om mennesker med tarmbakterier på hendene som plukker bærene. Fysj. 

Når man går i skogen og plukker blåbær for eksempel, så er det akkurat samme greia. Hvor mange hunder har ikke tisset på blåbæra du spiser? Mange. Hvor mange fugler har bæsjet over der? Mange. Sånn er det. 
Ikke noe vi trenger å bekymre oss stort for i Norge heldigvis. Vi lever ikke i et land med Ebola og andre alvorlige zoonoser.

Anonymkode: 3caee...8cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...