AnonymBruker Skrevet 18. juni #21 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som du kanskje heller burde fått henvisning til en ernæringsfysiolog? Evt slankeklinikk med både leger og ernæringsfysiologer som har erfaring med PCOS. Du trenger hjelp til å sette opp en kostplan som gir deg næringsstoffene kroppen trenger, samtidig som kaloriene blir lave nok til at du går ned til tross for PCOS. Det er en jobb for profesjonelle. Så kan de også følge med på ernæringsstatusen din underveis. Anonymkode: 7d746...45d Er ikke så stor at jeg trenger slankeklinikk. Har vært hos ernæringsfysiolog før, da fikk jeg en plan med 5 måltid om dagen hvor 3 av de var med 6 brødskiver tilsammen. Anonymkode: 3434d...5fc
AnonymBruker Skrevet 18. juni #22 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må trene styrke og spise grønnsaker og proteiner. Lær av f.eks Kristine Weber Anonymkode: bd75a...cb8 Jeg går mye turer , 8 km hver dag. Anonymkode: 3434d...5fc
AnonymBruker Skrevet 18. juni #23 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fullstendig idiotisk å slanke seg på knekkebrød!! Du må få i deg protein. Lær deg om kosthold Anonymkode: bd75a...cb8 Forskjell på å spise 2 knekkebrød om dagen og spise det flere ganger om dagen.bare proteiner er ikke et normalt kosthold. Anonymkode: 3434d...5fc 1 1
Romkom Skrevet 20. juni #24 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 15.28): Forskjell på å spise 2 knekkebrød om dagen og spise det flere ganger om dagen.bare proteiner er ikke et normalt kosthold. Anonymkode: 3434d...5fc Men bare knekkebrød er det? Du burde høre på vedkommende, tilstrekkelig høyt inntak av proteiner er essensielt for å hindre muskeltap, og burde være minimum 1g/kg. Tilstrekkelig høyt inntak av fett er også nødvendig for å forhindre reduksjon i hormonproduksjon. Uavhengig av hvor lavt karbohydratinntaket er vil ikke det ha en negativ helsemessig konsekvens (med unntak av om fettprosenten blir for lav). Det er jo helt tåpelig å slanke seg og ende opp med å tape 7kg muskelmasse og 5kg fett, da vil du både se verre ut og ha dårligere funksjon i hverdagen 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #25 Skrevet 20. juni Romkom skrev (4 minutter siden): Men bare knekkebrød er det? Du burde høre på vedkommende, tilstrekkelig høyt inntak av proteiner er essensielt for å hindre muskeltap, og burde være minimum 1g/kg. Tilstrekkelig høyt inntak av fett er også nødvendig for å forhindre reduksjon i hormonproduksjon. Uavhengig av hvor lavt karbohydratinntaket er vil ikke det ha en negativ helsemessig konsekvens (med unntak av om fettprosenten blir for lav). Det er jo helt tåpelig å slanke seg og ende opp med å tape 7kg muskelmasse og 5kg fett, da vil du både se verre ut og ha dårligere funksjon i hverdagen Har ikke sagt jeg ikke spiser proteiner eller fett. Anonymkode: 3434d...5fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå