Gå til innhold

Misliker kroppen min ,kan jeg gå ned uten wegovy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ❤️ jeg er 1,62 høy, 76 kg, har fortsatt resept på wegovy men usikker på om jeg skal hente ut eller klare gå ned 10 kg på annen måte . Har også pcos så mye i ubalanse. Blir så sint på meg selv for at jeg ikke klarer gå ned . De periodene jeg spiser veldig lite så går jeg ned men er ikke sunt det heller ❤️

Anonymkode: 3434d...5fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hele poenget med wegovy og andre medisiner er jo at man spiser mindre over tid, så om du spiser lite av deg selv eller på medisin er vel akkurat det samme ?? 

Anonymkode: f7854...038

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hele poenget med wegovy og andre medisiner er jo at man spiser mindre over tid, så om du spiser lite av deg selv eller på medisin er vel akkurat det samme ?? 

Anonymkode: f7854...038

Prøvde wegovy for 6 mnd siden men det resulterte i at jeg sluttet helt å.spise så legen sa jeg måtte slutte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei ❤️ jeg er 1,62 høy, 76 kg, har fortsatt resept på wegovy men usikker på om jeg skal hente ut eller klare gå ned 10 kg på annen måte . Har også pcos så mye i ubalanse. Blir så sint på meg selv for at jeg ikke klarer gå ned . De periodene jeg spiser veldig lite så går jeg ned men er ikke sunt det heller ❤️

Mange med PCOS har insulinresistens.  Har du prøvd metformin?

Anonymkode: 76dc0...e48

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange med PCOS har insulinresistens.  Har du prøvd metformin?

Anonymkode: 76dc0...e48

Har ikke insulinresistens men brukte metformin en periode for å få mensen stabil.

AnonymBruker
Skrevet

For å gå ned må vi spise mindre uansett, og medisinen vil jo hjelpe deg med å spise mindre.

Jeg ser du skriver at du går ned i vekt ved å spise lite, noe du ikke synes er sunt, men medisinen vil jo gjøre akkurat det samme. Nå vet jeg ikke hva du mener med lite, men det trenger ikke være usunt.

Hvis du klarer å redusere inntaket selv, og har historikk med å slutte å spise helt på medisinen, så ville jeg heller gjort det på egenhånd.

Anonymkode: 3d04c...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å gå ned må vi spise mindre uansett, og medisinen vil jo hjelpe deg med å spise mindre.

Jeg ser du skriver at du går ned i vekt ved å spise lite, noe du ikke synes er sunt, men medisinen vil jo gjøre akkurat det samme. Nå vet jeg ikke hva du mener med lite, men det trenger ikke være usunt.

Hvis du klarer å redusere inntaket selv, og har historikk med å slutte å spise helt på medisinen, så ville jeg heller gjort det på egenhånd.

De periodene jeg har spist veldig lite så er det snakk om 2 knekkebrød eller en liten salat. Har bestandig vært småspist,men har gått opp pga spiser litt feil mat også i perioder.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller gått for faste, både periodisk og lengre.

Jeg spiser i et vindu til hverdags (11.30- 17.30)  og har tatt noen lengre fasteperioder. 

Den daglige periodiske fasten er fin for å unngå å gå opp i vekt, mens faste over flere dager er det som får meg ned. Jeg har flere 10 dagers faster bak meg og en 20 dagers (men da var jeg ikke i stand til å verken jobbe eller ta meg av barna eller husarbeidet, så det kommer jeg nok ikke til å gjenta.. miserabel bruk av ferietid ;)

Anonymkode: 2a127...49c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller gått for faste, både periodisk og lengre.

Jeg spiser i et vindu til hverdags (11.30- 17.30)  og har tatt noen lengre fasteperioder. 

Den daglige periodiske fasten er fin for å unngå å gå opp i vekt, mens faste over flere dager er det som får meg ned. Jeg har flere 10 dagers faster bak meg og en 20 dagers (men da var jeg ikke i stand til å verken jobbe eller ta meg av barna eller husarbeidet, så det kommer jeg nok ikke til å gjenta.. miserabel bruk av ferietid ;)

Hvor mange måltid spiser du i det tidsrommet og hva? :) jeg tenker på å spise mer lavkarbo pga pcos.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange måltid spiser du i det tidsrommet og hva? :) jeg tenker på å spise mer lavkarbo pga pcos.

Jeg spiser lunsj på jobb og middag med familien når jeg kommer hjem. Det fine med faste er at det kan kombineres med hvilket som helst kosthold. Jeg har mest fokus på å spise mye grønt og unngå ultraprossesert og sukker. 

Den mest effektive ned i vekt perioden min var den våren jeg fastet mandag- torsdag, og kun spiste fra fredag ettermiddag- søndag ettermiddag. (dvs middag alle tre dager og lunsj på lørdag og søndag). Men da hadde jeg en travel jobb som gjorde det lett å unngå mat på jobb. Nå har jeg en kontorjobb og kollegaer som ville reagert veldig på om jeg ikke spiste lunsj. Så nå er jeg på daglig periodisk og kun lengre faster på ferie. Men nå er jeg "bare litt overvektig" også, så det er greit at vektnedgangen går saktere.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spiser lunsj på jobb og middag med familien når jeg kommer hjem. Det fine med faste er at det kan kombineres med hvilket som helst kosthold. Jeg har mest fokus på å spise mye grønt og unngå ultraprossesert og sukker. 

Den mest effektive ned i vekt perioden min var den våren jeg fastet mandag- torsdag, og kun spiste fra fredag ettermiddag- søndag ettermiddag. (dvs middag alle tre dager og lunsj på lørdag og søndag). Men da hadde jeg en travel jobb som gjorde det lett å unngå mat på jobb. Nå har jeg en kontorjobb og kollegaer som ville reagert veldig på om jeg ikke spiste lunsj. Så nå er jeg på daglig periodisk og kun lengre faster på ferie. Men nå er jeg "bare litt overvektig" også, så det er greit at vektnedgangen går saktere.

Ja jeg selv skal bare ned 10 kg , tror nok jeg kunne klart meg med bare lunsj og middag,bare redd det blir for lite kalorier 

At det skal stoppe opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De periodene jeg har spist veldig lite så er det snakk om 2 knekkebrød eller en liten salat. Har bestandig vært småspist,men har gått opp pga spiser litt feil mat også i perioder.

Da høres ikke en medisin som reduserer sultfølelsen ut som noe for deg.

Du må heller ta tak i hva du spiser, og hvor mye.

Slet med mat i ungdomstiden, og spiste alt for lite selv. Var syk, rett og slett. Da jeg ønsket å gå ned i vekt etter to tette svangerskap var det veldig triggende å begynne å telle kalorier, og en sprøyte som tok vekk sultfølelsen hadde vært drømmen i ungdomsårene, så det turte jeg ikke.

Jeg måtte jobbe mye med mitt eget forhold til mat, slik at jeg kunne gå ned i vekt på en sunn måte. Det var vanskelig å ikke "bikke over" når jeg reduserte inntaket, men det har heldigvis stabilisert seg nå som jeg har nådd trivselsvekten og kan fokusere på normal kost.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da høres ikke en medisin som reduserer sultfølelsen ut som noe for deg.

Du må heller ta tak i hva du spiser, og hvor mye.

Slet med mat i ungdomstiden, og spiste alt for lite selv. Var syk, rett og slett. Da jeg ønsket å gå ned i vekt etter to tette svangerskap var det veldig triggende å begynne å telle kalorier, og en sprøyte som tok vekk sultfølelsen hadde vært drømmen i ungdomsårene, så det turte jeg ikke.

Jeg måtte jobbe mye med mitt eget forhold til mat, slik at jeg kunne gå ned i vekt på en sunn måte. Det var vanskelig å ikke "bikke over" når jeg reduserte inntaket, men det har heldigvis stabilisert seg nå som jeg har nådd trivselsvekten og kan fokusere på normal kost.

Jeg er liksom ikke en av de som teller kalorier , det som skapte mye stress i ungdomstiden min usv slik at jeg ikke har noe bra forhold til mat

Skal på legetime hos fastlegen I dag så kanskje høre hva hun mener .

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg selv skal bare ned 10 kg , tror nok jeg kunne klart meg med bare lunsj og middag,bare redd det blir for lite kalorier 

At det skal stoppe opp.

Vektnedgangen stopper ikke opp av for få kalorier. Det er en myte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Linazer skrev (1 minutt siden):

Vektnedgangen stopper ikke opp av for få kalorier. Det er en myte. 

Men ikke bra å få I seg altfor lite mat/ kalorier.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men ikke bra å få I seg altfor lite mat/ kalorier.

Det er sant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 9.30):

AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 9.50):

At det skal stoppe opp.

Høres ut som du kanskje heller burde fått henvisning til en ernæringsfysiolog? Evt slankeklinikk med både leger og ernæringsfysiologer som har erfaring med PCOS.

Du trenger hjelp til å sette opp en kostplan som gir deg næringsstoffene kroppen trenger, samtidig som kaloriene blir lave nok til at du går ned til tross for PCOS.

Det er en jobb for profesjonelle. Så kan de også følge med på ernæringsstatusen din underveis.

Anonymkode: 7d746...45d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 8.26):

Hvorfor vil du ikke prøve Wegovy?

AnonymBruker
Skrevet

Du må trene styrke og spise grønnsaker og proteiner. Lær av f.eks Kristine Weber

Anonymkode: bd75a...cb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 9.30):

Fullstendig idiotisk å slanke seg på knekkebrød!! Du må få i deg protein. Lær deg om kosthold

Anonymkode: bd75a...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...