Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen blir behandlet dårlig når det passer andre å Være ufine. Hvis han legger ut et natur bilde på klasse gruppe ( Snapchat) så kan han få stygg tilbakemelding på det helt sånn uten videre.  Han blir plutselig utestengt for så å være i varmen igjen.  Han blir gjerne kasteball mellom andre som ikke går helt overens også! Helt til andre er venner igjen, da er han ute igjen. Jeg ser at han plages. Men hva kan jeg gjøre? Han er snill og behandler andre med respekt. Så hvorfor ? Noen som har tips til hvordan jeg kan hjelpe? De er 12 år nå og man kan ikke tvinge de til å være venner . Er par av de andre guttene er ufine og frekke, men de blir aldri utestengt.  Synes dette er sårt jeg…..

Anonymkode: ef3cc...725

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Off, dette er vondt for deg som mamma. Vet så godt hvordan du har det og jeg håper virkelig det blir bedre. 💙 Det er så klart også vondt for gutten din. 
jeg har to gutter rundt samme alder, som begge har hatt det slik i perioder. Og det er mange som føler det slikt har det sånn i den alderen. 

Har du snakket med andre foreldre i klassen? Det kan være lurt å spørre litt rundt. Kanskje er det er dårlig gruppe, kanskje har han fått et rykte på seg, kanskje gjør han noe som skiller seg ut negativt. Dette er veldig vanskelig for deg å finne ut av. Men, du må være til stede der barna er, så ofte du kan og observere. De oppfører seg ikke alltid slik med venner som vi tror de gjør, heller. Men, kanskje er han bare veldig uheldig og faller utenfor. Det er i alle fall lurt å være åpen for at det kanskje er noe han gjør, som gjør at de andre trekker seg unna. 

Inviter folk hjem eller med på ting, hvis det er mulig. Sett i gang morsomme aktiviteter som kan «lokke» andre med. Har han noen venner på andre arenaer enn klassen? Fra fritidsaktiviteter f.eks.? I så fall, bruk disse kontaktene hjemme også slik at han får sosial trening og glede. 

Anonymkode: d3a56...a97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Off, dette er vondt for deg som mamma. Vet så godt hvordan du har det og jeg håper virkelig det blir bedre. 💙 Det er så klart også vondt for gutten din. 
jeg har to gutter rundt samme alder, som begge har hatt det slik i perioder. Og det er mange som føler det slikt har det sånn i den alderen. 

Har du snakket med andre foreldre i klassen? Det kan være lurt å spørre litt rundt. Kanskje er det er dårlig gruppe, kanskje har han fått et rykte på seg, kanskje gjør han noe som skiller seg ut negativt. Dette er veldig vanskelig for deg å finne ut av. Men, du må være til stede der barna er, så ofte du kan og observere. De oppfører seg ikke alltid slik med venner som vi tror de gjør, heller. Men, kanskje er han bare veldig uheldig og faller utenfor. Det er i alle fall lurt å være åpen for at det kanskje er noe han gjør, som gjør at de andre trekker seg unna. 

Inviter folk hjem eller med på ting, hvis det er mulig. Sett i gang morsomme aktiviteter som kan «lokke» andre med. Har han noen venner på andre arenaer enn klassen? Fra fritidsaktiviteter f.eks.? I så fall, bruk disse kontaktene hjemme også slik at han får sosial trening og glede. 

Anonymkode: d3a56...a97

Ja det er noe av det verste , når ungene ikke har det bra❤️ Jeg har funnet ut at han blir dratt mellom to andre som er uvenner.  Begge disse blir sinte på han hvis han er sammen med den ene. Alle tre kan ikke være sammen da de to andre er uvenner.  Så blir han i midten og presses av begge. Hvis du er sammen men han, så er ikke vi venner lenger osv.  min gutt er også litt stille og forsiktig i forhold til de andre.  Han slutter å ta kontakt med venner dersom de ikke ringer først. ( jeg tenkte kanskje det kan være en grunn. At han venter på at andre skal ta initiativ først) så om de ikle gjør det så gjør ikke han heller . Da kan andre tro han ikke er interessert eller gå lei . Men vet ikke.  Hvordan taklet du at dine gutter hadde det slik? Gjorde dere noe hyggelig sammen for å muntre opp?  Jeg prøver å gjøre noe fint med min, men han tenker like mye på det når vi finner på noe. Så det vi gjør blir liksom ikke så hyggelig likevel 😔 Synes det er veldig tungt.  Ts 

Anonymkode: ef3cc...725

Skrevet

De tøffer seg på hans bekostning.

Er ikke lett å bli utsatt for. 

Å ta igjen er nok eneste løsning. Blir vanskelig å finne noen som vil være venn med noen som får lav status som det der.

Ta skjermbilder og send til foreldrene til disse plagerne forresten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...