AnonymBruker Skrevet 28. juni #141 Skrevet 28. juni Romkom skrev (På 18.6.2025 den 9.16): Ett knekkebrød inneholder ca 24 kcal, om du er våken i 18 timer tilsvarer det 144 kcal. Til og med et spedbarn ville blitt ganske tynn ganske fort på den dietten Hvordan knekkebrød er det du spiser? Flattbrød? Det er også veldig stor variasjon i knekkebrød. Noen har 40 kallorier, andre har over 100. Anonymkode: 5b20e...1e1
Gregarious Skrevet 28. juni #142 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her treffer du jo spikeren på hodet. Det overvektige trenger er ikke slankesprøyter som eliminerer sulten, men motivasjon og vilje til å jobbe med egen mental helse. Hvorfor spiser de hele tiden? Hva er det de vil døyve, gjemme fornekte og fortrenge? Anonymkode: cfb22...afa Dette har vært forsøkt i over 50–60 år. Man har testet tusenvis av strategier og behandlingsopplegg, og brukt enorme summer på forskning og utvikling av atferdsendrende tiltak. Resultatene er horrible. Sannsynligheten for varig vektnedgang er så lav at slike tiltak ville blitt forkastet som behandling innen ethvert annet medisinsk område. Det overvektige faktisk trenger i svært mange tilfeller, er nettopp slankesprøyter eller operasjon. Dette gjelder inntil noen kan dokumentere et alternativ som faktisk fungerer for en signifikant andel av deltakerne. Helsen og livskvaliteten til overvektige trumfer ønsket om å løse problemet på en "naturlig" måte. 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #143 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke denne diskusjonen her. Hvorfor kan vi bare ikke være snillere med hverandre- altså heie frem andre på veien til å få en kropp og et liv de trives i? Uavhengig av sprøyter eller ikke. Hvorfor må folk settes i bås? Og hvorfor skal vi på død og liv verdivurdere hverandre på denne måten? Er det rart det kriges over en lav sko i verden når følelsene blir så sterke over noe så ubetydelig som slankesprøyter liksom. Fy søren så trist. Anonymkode: 50a8d...8c6 Takk! 👏 Jeg synes synd på de som må moralisere over andres valg. Det er så trist. Anonymkode: 279db...540 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #144 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Her treffer du jo spikeren på hodet. Det overvektige trenger er ikke slankesprøyter som eliminerer sulten, men motivasjon og vilje til å jobbe med egen mental helse. Hvorfor spiser de hele tiden? Hva er det de vil døyve, gjemme fornekte og fortrenge? Anonymkode: cfb22...afa Sult er svaret på spørsmålet. Vi vil døyve sult. Forøvrig har jeg slanket meg uten resultater i 20 år, i likhet med millioner andre, så ikke kom her og prek om motivasjon. Anonymkode: 01fb7...22d
Helene1982 Skrevet 28. juni #145 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk! 👏 Jeg synes synd på de som må moralisere over andres valg. Det er så trist. Anonymkode: 279db...540 Det tristeste er at disse moralistene gjør at enkelte grupper mennesker og sykdommer stigmatiseres. Målet bør jo være at så mange som mulig er sunne og friske, ikke at det skal være vanskelig å bli frisk.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #146 Skrevet 28. juni Gregarious skrev (1 time siden): Dette har vært forsøkt i over 50–60 år. Man har testet tusenvis av strategier og behandlingsopplegg, og brukt enorme summer på forskning og utvikling av atferdsendrende tiltak. Resultatene er horrible. Sannsynligheten for varig vektnedgang er så lav at slike tiltak ville blitt forkastet som behandling innen ethvert annet medisinsk område. Det overvektige faktisk trenger i svært mange tilfeller, er nettopp slankesprøyter eller operasjon. Dette gjelder inntil noen kan dokumentere et alternativ som faktisk fungerer for en signifikant andel av deltakerne. Helsen og livskvaliteten til overvektige trumfer ønsket om å løse problemet på en "naturlig" måte. Det virker som du har god kunnskap om temaet, så jeg vil takke deg for at du tar deg tid til å opplyse og informere. Du hever nivået betraktelig i tråden. Jeg setter stor pris på dine innlegg. 😊 Anonymkode: 279db...540 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #147 Skrevet 29. juni Gregarious skrev (12 timer siden): Om alt annet er likt, er også vanskelighetsgraden ved å knekke "koden" lik. Dermed blir uttrykk som "større bragd" meningsløse. For øvrig får det være opp til den enkelte om de ønsker å dele helseopplysninger med andre. Dette er rett og slett ikke en logisk slutning. Hvis det er like vanskelig å knekke koden for vekttap og livsstilsendring med og uten slankemedisiner, så impliserer det at slankemedisinene ikke bidrar med hjelp. Det burde si seg selv at et preparat som har som jobb å hemme sultfølelsen og få deg til å føle deg mett raskere er god hjelp for å spise mindre og dermed gå ned i vekt. Å påstå at det er en like vanskelig å gå ned i vekt uten medisiner som med blir blir som å sammenligne å sykle i motbakke på vanlig tråsykkel vs el-sykkel, og påstå at batterisykkelen ikke gjør bakken lettere. Begge sykler, men den ene har åpenbart en fordel. Hvorvidt batterisyklisten faktisk er i like god form som den andre syklisten, vet vi ikke før vi setter han på en manuell sykkel, eller i denne casen: Fjerner slankemedisinen. Anonymkode: 88fc9...b4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #148 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men nå er det jo ikke bare matstøy som varierer fra person til person. Man er ulike også i hvor impulsiv man er, hvor disiplinert man er, tendens til å fråtse generelt (shopping, kjærlighet, mat, alkohol osv), hvor sterk planmessighet man har osv. Så to personer kan ha samme matstøy, men den ene gir ikke etter like ofte fordi hun er mindre impulsiv og har sterkere disiplin i sin personlighet. Men det krever jo fortsatt mye. Ja, kanskje mer, fordi personen faktisk ikke gir etter men står craving-følelsen. Poenget var bare at det at en person er slank betyr ikke nødvendigvis at det er så mye enklere for henne. Så derfor er det provoserende når folk begynner på sprøyten og tror de nå opplever det slik som alle slanke gjør. Anonymkode: 361ec...00d Vi skal nok være forsiktige i å sammenligne oss med andre. Jeg har selv brukt slankesprøyter og gått ned rundt 30 kilo over ett og et halvt år og er nå i øvre sjikt av normalvekt. jeg kunne godt veid 5-10 kilo mindre men er fornøyd. Jeg kjenner at mitt forhold til mat og matstøy er mer likt det jeg opplevde når jeg var yngre, og slank, det er mer håndterlig og til å leve med. Du har kanskje lagt merke til at noen av dine overvektige venner og kolleger ikke gir etter på andre av livets områder, eller er det lite disiplinerte over alt? For da kan det jo ha med det å gjøre. Selv er jeg en som ikke fråtser når det gjelder shopping, partnere, alkohol og andre rusmidler, men når det gjaldt mat så ble det et problem. Anonymkode: 4166a...17c
AnonymBruker Skrevet 29. juni #149 Skrevet 29. juni Helene1982 skrev (13 timer siden): Det er jo ikke enten eller. Medisiner kan gjøre at du ved å bli slankere, reduserer risikoen for andre sykdommer, men det hjelper ikke på lang sikt om man ikke i tillegg får annen behandling og hjelp. Det er det samme med de som har anoreksi - man må både gi dem mat, slik at de legger på seg, men om ikke årsaken behandles, er de likevel ikke friske. For de fleste psykiske sykdommer er det vanskelig se eget sykdomsbilde, og om de er motivert for å få hjelp, er det svært få gode tilbud. Må bare si noe her. Behandlingen av anoreksi har endret seg en del i de senere år.For 20/30 år siden var man mye mer opptatt av det psykiske og gravde i årsaker/flinke piker/redsel for voksenkroppen/livet , kontrollbehov osv I dag handler mye av terapien rett og slett om å legge på seg, da blir nemlig pasientene bedre helt av seg selv. Det viser seg at når vekten går opp så skjer det kjemiske ting og psyken blir bedre helt av seg selv. Noen tåler ikke å gå ned i vekt men blir på ett vis hekta, akkurat som at noen kan fint røyke hasj en gang i blant uten å få et rusproblem, så kan ikke alle det. Noen blir misbrukere. Samme med anoreksi, for noen skal det kun en slankekur til så blir de alvorlig syke. Og når det gjelder terapi for overspising, ja det er sikkert mye man kan jobbe med. Alle som har hatt behov for terapi vet og at det å få god hjelp ikke bestandig er lett. Ikke alle har god hjelp i nærmiljøet og ofte er det dyrt eller venteliste eller bare Anonymkode: 4166a...17c 1
Gregarious Skrevet 29. juni #150 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er rett og slett ikke en logisk slutning. Hvis det er like vanskelig å knekke koden for vekttap og livsstilsendring med og uten slankemedisiner, så impliserer det at slankemedisinene ikke bidrar med hjelp. Det burde si seg selv at et preparat som har som jobb å hemme sultfølelsen og få deg til å føle deg mett raskere er god hjelp for å spise mindre og dermed gå ned i vekt. Å påstå at det er en like vanskelig å gå ned i vekt uten medisiner som med blir blir som å sammenligne å sykle i motbakke på vanlig tråsykkel vs el-sykkel, og påstå at batterisykkelen ikke gjør bakken lettere. Begge sykler, men den ene har åpenbart en fordel. Hvorvidt batterisyklisten faktisk er i like god form som den andre syklisten, vet vi ikke før vi setter han på en manuell sykkel, eller i denne casen: Fjerner slankemedisinen. Anonymkode: 88fc9...b4b Det er ikke det jeg hevder, om du lese hva jeg faktisk svarer på. Premisset var "Om alt annet er likt" altså, hvis man justerer alle variabler biologi, miljø, psykologi osv. til å være helt like mellom to individer, vil det ikke være slik at en klarer å "knekke koden" mens den andre ikke gjør det. Utfallet vil bli det samme, nettopp fordi alle forutsetninger er identiske. Det er derfor jeg sier at det ikke gir mening å påstå at det er en større bragd. At folk får ulike resultater handler jo nettopp om at vi ikke er like. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #151 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sult er svaret på spørsmålet. Vi vil døyve sult. Forøvrig har jeg slanket meg uten resultater i 20 år, i likhet med millioner andre, så ikke kom her og prek om motivasjon. Anonymkode: 01fb7...22d Ikke ekte sult. Hilsen en som også er konstant «sulten». Anonymkode: 88fc9...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #152 Skrevet 29. juni Gregarious skrev (1 time siden): Det er ikke det jeg hevder, om du lese hva jeg faktisk svarer på. Premisset var "Om alt annet er likt" altså, hvis man justerer alle variabler biologi, miljø, psykologi osv. til å være helt like mellom to individer, vil det ikke være slik at en klarer å "knekke koden" mens den andre ikke gjør det. Utfallet vil bli det samme, nettopp fordi alle forutsetninger er identiske. Det er derfor jeg sier at det ikke gir mening å påstå at det er en større bragd. At folk får ulike resultater handler jo nettopp om at vi ikke er like. Jeg tror at du forstår helt fint hva jeg mente, men har et behov for å kverulere. Jeg går på wegovy selv. Har vært tjukk hele livet. Jeg opplever et kjempefortrinn i forhold til de som er i samme båt, men ikke tar sprøyte. Jeg går på lav dose, men selv da er matsuget omtrent borte, i sterk kontrast til før jeg startet på medisinen hvor jeg tenkte på mat 24/7. Hvis jeg ikke skulle gått ned i vekt med den drahjelpen denne sprøtt gir meg, så måtte jeg nærmest ha tvangsforet meg selv. Jeg vil absolutt påstå at det er en større «bragd» å knekke koden for varig vekttap og livsstilsendring uten enn med sprøyte. Anonymkode: 88fc9...b4b 1
Gregarious Skrevet 29. juni #153 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror at du forstår helt fint hva jeg mente, men har et behov for å kverulere. Jeg går på wegovy selv. Har vært tjukk hele livet. Jeg opplever et kjempefortrinn i forhold til de som er i samme båt, men ikke tar sprøyte. Jeg går på lav dose, men selv da er matsuget omtrent borte, i sterk kontrast til før jeg startet på medisinen hvor jeg tenkte på mat 24/7. Hvis jeg ikke skulle gått ned i vekt med den drahjelpen denne sprøtt gir meg, så måtte jeg nærmest ha tvangsforet meg selv. Jeg vil absolutt påstå at det er en større «bragd» å knekke koden for varig vekttap og livsstilsendring uten enn med sprøyte. Anonymkode: 88fc9...b4b Nå siterte du meg så det er å forstå hva jeg mente, noe det ikke virker som du gjør. Du trenger Wegovy for å gå ned i vekt. Det betyr at en annen person med nøyaktig samme forutsetninger som deg også ville trengt Wegovy. Om du derimot hadde klart det uten hjelp, så ville også denne "andre deg" klart det for da er alt likt. Det blir som å kjøpe et flakslodd i en butikk enten vinner du eller taper. Hadde en annen person gått inn i butikken på samme tidspunkt og kjøpt det samme loddet, ville utfallet vært identisk. For at du skal kunne "knekke koden", må en eller annen variabel endres. Og da handler det ikke om at det var en "bragd" det handler om at forutsetningene var annerledes. Du kan selvsagt kalle det en bragd, men hvis man ignorerer forutsetningene, er det som å si at det er en bragd at en voksen vant over et barn i et løp. For øvrig har jeg ingen problem med å kalle noe en bragd om en relaterer det til egen prestasjon, det er når en hevder det på bekostning av et annet individ at det blir både et moralsk, men også et logisk problem. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #154 Skrevet 29. juni Jeg har gått ned rundt 60 kilo uten wegovy, og jeg må innrømme at jeg er ørlite misunnelig på de som kan bruke dette (en sjelden komplikasjon hos meg gjør at jeg ikke kan få skrevet ut dette). Det å bli kvitt matstøy høres helt vidunderlig ut... Jeg er livredd for å gå opp igjen, og frykter at om kort tid blir slike medisiner så vanlige at "alle" går på dem - ja, bortsett fra oss veldig få som er uheldige og ikke kan, og at det blir sett enda mer ned på å være tjukk. Jobben må gjøres uansett medisiner, operasjon eller uten hjelp, det er jeg fullstendig klar over, det er bare det at jeg gjerne kunne tenkt meg bittelitt hjelp;-) Anonymkode: 1ac59...665
AnonymBruker Skrevet 29. juni #155 Skrevet 29. juni Gregarious skrev (1 time siden): Nå siterte du meg så det er å forstå hva jeg mente, noe det ikke virker som du gjør. Du trenger Wegovy for å gå ned i vekt. Det betyr at en annen person med nøyaktig samme forutsetninger som deg også ville trengt Wegovy. Om du derimot hadde klart det uten hjelp, så ville også denne "andre deg" klart det for da er alt likt. Det blir som å kjøpe et flakslodd i en butikk enten vinner du eller taper. Hadde en annen person gått inn i butikken på samme tidspunkt og kjøpt det samme loddet, ville utfallet vært identisk. For at du skal kunne "knekke koden", må en eller annen variabel endres. Og da handler det ikke om at det var en "bragd" det handler om at forutsetningene var annerledes. Du kan selvsagt kalle det en bragd, men hvis man ignorerer forutsetningene, er det som å si at det er en bragd at en voksen vant over et barn i et løp. For øvrig har jeg ingen problem med å kalle noe en bragd om en relaterer det til egen prestasjon, det er når en hevder det på bekostning av et annet individ at det blir både et moralsk, men også et logisk problem. Jeg kunne klart å gå ned i vekt uten wegovy også, men det hadde vært hundre ganger vanskeligere. Jeg hàr faktisk gått ned ca 30 kilo tidligere uten medisin, og jeg har også holdt den vekta stabil i over 10 år. Nå er riktig nok denne forskningen kun basert på et meget snevert utvalg siden det kun er meg selv, men jeg ser ingen grunn til at jeg er så innmari spesiell og skiller meg fra «de fleste» slik at det ikke er overførbart til flere. Og dette impliserer vel nettopp det jeg sa: At jo, det er faktisk en større bragd å få til den endringen uten støttehjul, siden jeg da opplevde å måtte kjempe mot konstant matstøy og overspising parallellt med ønsket om vektnedgang og etablering av nye vaner jeg kunne leve med over tid. I det prosjektet jeg holder på med nå går vekta ned av seg selv pga at jeg rett og slett ikke er så interessert i mat og derfor et automatisk lavere inntak. Preparatet gir meg ro og rom til å finne ut hvorfor mat er vanskelig for meg, og å implementere gode vaner jeg kan leve med senere etter wegovy. For meg er det det mål å lære meg å leve uten. Jeg hører det påstått at «man må gjøre jobben sjæl for å gå ned i vekt» selv om man tar slankesprøyter. Det er jeg ikke enig i. Jobben når man går på slankesprøyter handler ikke så mye om innsats for å gå ned i vekt - den sulthemmende effekten gjør dette for deg, hvis du lytter til kroppen din-, jobben er å finne et bærekraftig system som gjør at man kan klare seg uten eller i alle fall nesten uten. Hvis man derimot sveiseblindt trykker i seg 3000 kalorier om dagen uten at det har noe med sult å gjøre, så er det klart at innsatsen vil oppleves som større for å få en effekt, men denne type lidelse har så vidt jeg vet ikke wegovy noen effekt på heller, så... Anonymkode: 88fc9...b4b 1
Helene Skrevet 29. juni #156 Skrevet 29. juni Kan mye om fedme. Jeg valgte slankeoperasjon. Dette er nå 15 år siden. De sa, operasjon hjelper deg i 2 år, resten er opp til deg og ditt kosthold. Nå er jeg en av de som har holdt vekten. Ikke vanskelig, spiser små måltider, ofte, når jeg er mett er jeg mett. Om det er 2 biter igjen og jeg er mett, da lar jeg dem ligge. Spiser heller ikke farsemat. Pølser kanskje 1 gang pr mnd. De som tar sprøytene har virkning. Kanskje det er bedre enn operasjon. Der er noen likheter. Tar du sprøyter må det følges opp, stabiliseringsdose. Blir du operert må du ta vitamin tilskudd resten av livet.
Gregarious Skrevet 29. juni #157 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne klart å gå ned i vekt uten wegovy også, men det hadde vært hundre ganger vanskeligere. Jeg hàr faktisk gått ned ca 30 kilo tidligere uten medisin, og jeg har også holdt den vekta stabil i over 10 år. Nå er riktig nok denne forskningen kun basert på et meget snevert utvalg siden det kun er meg selv, men jeg ser ingen grunn til at jeg er så innmari spesiell og skiller meg fra «de fleste» slik at det ikke er overførbart til flere. Og dette impliserer vel nettopp det jeg sa: At jo, det er faktisk en større bragd å få til den endringen uten støttehjul, siden jeg da opplevde å måtte kjempe mot konstant matstøy og overspising parallellt med ønsket om vektnedgang og etablering av nye vaner jeg kunne leve med over tid. I det prosjektet jeg holder på med nå går vekta ned av seg selv pga at jeg rett og slett ikke er så interessert i mat og derfor et automatisk lavere inntak. Preparatet gir meg ro og rom til å finne ut hvorfor mat er vanskelig for meg, og å implementere gode vaner jeg kan leve med senere etter wegovy. For meg er det det mål å lære meg å leve uten. Jeg hører det påstått at «man må gjøre jobben sjæl for å gå ned i vekt» selv om man tar slankesprøyter. Det er jeg ikke enig i. Jobben når man går på slankesprøyter handler ikke så mye om innsats for å gå ned i vekt - den sulthemmende effekten gjør dette for deg, hvis du lytter til kroppen din-, jobben er å finne et bærekraftig system som gjør at man kan klare seg uten eller i alle fall nesten uten. Hvis man derimot sveiseblindt trykker i seg 3000 kalorier om dagen uten at det har noe med sult å gjøre, så er det klart at innsatsen vil oppleves som større for å få en effekt, men denne type lidelse har så vidt jeg vet ikke wegovy noen effekt på heller, så... Anonymkode: 88fc9...b4b Nei, man bruker Wegovy når det foreligger et reelt medisinsk behov. Dersom man er i stand til å oppnå varig vektnedgang uten hjelp, så gjør man naturligvis det. Du forsøker å konstruere et hypotetisk scenario der du både kunne klart det med og uten hjelp og konkluderer derfor med at det er en "større bragd" å gjøre det uten. Men det er ikke slik problemstillingen er i det virkelige liv. Dersom man bruker et medikament som Wegovy uten at det er nødvendig, så er det i realiteten en feilbehandling, ikke en alternativ metode for å gjøre vektnedgang "mindre slitsom". Vi snakker om den virkelige kliniske virkeligheten, der pasienter bruker slike medisiner fordi de ellers ikke klarer å gå ned i vekt. Ikke fordi det er "lettere" eller mindre stressende, men fordi alternativet er å forbli syk. Det er ingen bragd å la være å bruke noe man ikke trenger. 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #158 Skrevet 30. juni Gregarious skrev (På 25.6.2025 den 18.15): Å slutte med fentanyl er svært utfordrende, nettopp på grunn av de kjemiske og strukturelle endringene som skjer i hjernen. Slike endringer ser man også hos personer med alvorlig overvekt som forsøker å gå ned i vekt eller opprettholde vekttap. Sammenligningen er derfor helt relevant, den peker på mekanismer som har enorm innflytelse på menneskelig atferd. Likevel fortsetter du å snakke om kaloriunderskudd, som om det å fortelle en deprimert person at han bare må tenke positivt og bli glad, er en løsning. Teknisk sett er det jo sant, hvis han blir glad, så er problemet borte. Men det er meningsløs hvis personen ikke har evne eller kapasitet til nettopp det. Jeg ser uansett liten verdi i å diskutere videre med noen som avviser de forklaringsmodellene vitenskapen har etablert de siste tiårene. Du kan jo ta en prat med en fedmeekspert og høre hva han tenker om påstanden din at hormoner og signalstoffer er irrelevante, og at det "bare er kaloriunderskudd som gjelder". For øvrig registrerer jeg at du glatt ignorerte samtlige forskningsartikler jeg henviste til, som dokumenterer det stikk motsatte av det du hevder. I stede kommer du med den evige stråmannen din der du later som jeg har hevdet at kaloriunderskudd ikke fører til vekttap slik at du kan angripe denne posisjonen. Jeg konkluderer med at det er i mangel av rasjonelle argumenter og et sterkt ønske om en alternativ virkelighet. Igjen fortsetter du med disse absurde sammenligningene. Depresjoner, Himalaya, fentanyl osv. Nei, man blir ikke frisk fra depresjon av å tenke positivt. Jo. En frisk person vil miste vekt av et kaloriunderskudd over tid. En «fedmeekspert» vil si akkurat det samme. Friske mennesker vil gå ned i vekt av et kaloriunderskudd over tid. Det er du som lager «stråmenn» over en lav sko og forsøker med all verdens absurde sammenligninger. Hvorfor er det så vanskelig å si at friske mennesker vil gå ned i vekt av å ligge i et kaloriunderskudd over tid og at for mange, vil det være lettere om jobben gjøres legemiddelassistert? Det er altså dette du krangler på. Det spiller ingen rolle hvor mange sammenligninger du tror du gjør, påstanden står seg. Anonymkode: e0b95...cdf 1
Gregarious Skrevet 30. juni #159 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Igjen fortsetter du med disse absurde sammenligningene. Depresjoner, Himalaya, fentanyl osv. Nei, man blir ikke frisk fra depresjon av å tenke positivt. Jo. En frisk person vil miste vekt av et kaloriunderskudd over tid. En «fedmeekspert» vil si akkurat det samme. Friske mennesker vil gå ned i vekt av et kaloriunderskudd over tid. Det er du som lager «stråmenn» over en lav sko og forsøker med all verdens absurde sammenligninger. Hvorfor er det så vanskelig å si at friske mennesker vil gå ned i vekt av å ligge i et kaloriunderskudd over tid og at for mange, vil det være lettere om jobben gjøres legemiddelassistert? Det er altså dette du krangler på. Det spiller ingen rolle hvor mange sammenligninger du tror du gjør, påstanden står seg. Anonymkode: e0b95...cdf Se om du klarer konstruere argument som faktisk er svar på noe jeg har sagt. Jeg forstår du inderlig ønsker at jeg har sagt at kaloriunderskudd ikke fører til vektnedgang, men nå er dessverre ikke dette tilfelle. Straw man - Wikipedia 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå