AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Er vi virkelig kommet dit? Har ingen formening om slankesprøyter eller de som måtte trenge de bare for å ha det sagt. Men det er jo SINNSYKT at de som går ned på naturlig vis skal bli stemplet som noen som tror de er bedre enn andre fordi de klarte det uten hjelp fra slankesprøyter... Eller? Hæææ? Sett flere sånne kommentarer i innlegg på Facebook og i andre sosiale medier. Og ja, jeg skjønner jo såklart at man får sånne kommentarer hvis man legger opp til det med sleske, nedverdigende kommentarer mot de som har gått ned på sprøyter. Anonymkode: 32ec5...125 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Har vi? Jeg har gått ned 35kg per dags dato. Ikke på sprøyte. Det har vært beinhardt, for å si det mildt. Jeg er ikke noe "bedre" enn noen som har brukt sprøyte. Man bør bruke alle virkemidler man kan for å gå ned i vekt, om det er sprøyte eller ikke, kjempebra om det funker! Men jeg sliter litt med posten din. Sier folk uten sprøyte at de er bedre? Eller sier de på sprøyte at de opplever at de uten føler at de er bedre? Anyways, alt som funker=kjempebra. Overvekt er farlig. Anonymkode: cbce1...74a 17 4 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vi? Jeg har gått ned 35kg per dags dato. Ikke på sprøyte. Det har vært beinhardt, for å si det mildt. Jeg er ikke noe "bedre" enn noen som har brukt sprøyte. Man bør bruke alle virkemidler man kan for å gå ned i vekt, om det er sprøyte eller ikke, kjempebra om det funker! Men jeg sliter litt med posten din. Sier folk uten sprøyte at de er bedre? Eller sier de på sprøyte at de opplever at de uten føler at de er bedre? Anyways, alt som funker=kjempebra. Overvekt er farlig. Anonymkode: cbce1...74a Enig i alt du skriver, og jeg legger meg ikke borti hvordan folk går ned i vekt🙂 De som har gått ned på sprøyten opplever at de som har gått ned uten føler at de er bedre, "har vunnet" hvis du skjønner hva jeg mener. Leste en kommentar på facebook der noen mente at noens kommentar om sin suksess med naturlig vektnedgang var et stikk til de som gikk på sprøyten. Bare for å ta et eksempel... Og det var en artikkel om lavkarbo som ikke hadde noe med wegovy å gjøre i utgangspunktet. Anonymkode: 32ec5...125 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Å herregud, minner om den diskusjonen om røykeslutt, de som klarte det alene vs de som brukte hjelpemidler et stykke på vei. Det viktige burde virkelig være resultatet!! Anonymkode: de9e1...570 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å herregud, minner om den diskusjonen om røykeslutt, de som klarte det alene vs de som brukte hjelpemidler et stykke på vei. Det viktige burde virkelig være resultatet!! Anonymkode: de9e1...570 Haha! Ja, enig der👏 Har sett mye synspunkter florere fra de som mener mye negativt om wegovy, men denne vinklingen var ny for meg! Og litt merkelig... Anonymkode: 32ec5...125 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Tja nå ser jeg ikke behovet for sen diskusjonen utover selvhevdelse hos den det gjelder. Viktigste er jo å gå ned om velt og helse ikke er bra. Ddt krever mulig mer om mam fjør det utenn sprøyter etc. Men det hjelper jo litw om det ikke blir varig. Selv syntes jeg ikke det er så sinnsykt vanskelig å slutte å røyke, nå er jeg på røyketabletter fordi jeg altid begynner igjen, pga bla røykestopp bivirkninger som at jeg blir veldig sinna, og begynner igjen fordi jeg rett og slett mister kontrollen. Så nå bruler jeg tabletter i tillegg, for å unngå det, netopp fordi det skal være varig. Føler ikke at det betyr noe mindre. Så jeg syntes at de som må påpeke sånt bare er kjipe. Og anser det som å tråkke på andre Anonymkode: 19b92...859 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja nå ser jeg ikke behovet for sen diskusjonen utover selvhevdelse hos den det gjelder. Viktigste er jo å gå ned om velt og helse ikke er bra. Ddt krever mulig mer om mam fjør det utenn sprøyter etc. Men det hjelper jo litw om det ikke blir varig. Selv syntes jeg ikke det er så sinnsykt vanskelig å slutte å røyke, nå er jeg på røyketabletter fordi jeg altid begynner igjen, pga bla røykestopp bivirkninger som at jeg blir veldig sinna, og begynner igjen fordi jeg rett og slett mister kontrollen. Så nå bruler jeg tabletter i tillegg, for å unngå det, netopp fordi det skal være varig. Føler ikke at det betyr noe mindre. Så jeg syntes at de som må påpeke sånt bare er kjipe. Og anser det som å tråkke på andre Anonymkode: 19b92...859 Nå var dette omvendt da🙂 At de som har brukt sprøyter/medisin/hjelp kommenterer at de som har gjort det uten noen hjelp mener "at de er bedre". Noe som blir så utrolig unødvendig. Anonymkode: 32ec5...125 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni Populært innlegg #8 Skrevet 16. juni De som går ned i vekt naturlig er ikke bedre mennesker enn de som bruker hjelpemidler, men de gjør jo en mye mer respektabel og omfattende jobb! Å bruke sprøyter eller operere seg er jo en veldig "lettvint" løsning ift til de som faktisk legger om hele kostholdet, trener og endrer hele sin mentalitet. Ja, det er mange veier til rom og det er positivt for helsen å gå ned I vekt, men det er sunnere å gjøre det naturlig. Og jeg er mer imponert over vekttapet til de som bokstavelig talt har løpt ræva av seg fremfor de som bare har satt sprøyter i magen eller lagt seg under kniven. Jeg kommer aldri til å si det høyt, men ja det er det jeg mener. Anonymkode: 34a4f...856 33 36
AnonymBruker Skrevet 16. juni #9 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De som går ned i vekt naturlig er ikke bedre mennesker enn de som bruker hjelpemidler, men de gjør jo en mye mer respektabel og omfattende jobb! Å bruke sprøyter eller operere seg er jo en veldig "lettvint" løsning ift til de som faktisk legger om hele kostholdet, trener og endrer hele sin mentalitet. Ja, det er mange veier til rom og det er positivt for helsen å gå ned I vekt, men det er sunnere å gjøre det naturlig. Og jeg er mer imponert over vekttapet til de som bokstavelig talt har løpt ræva av seg fremfor de som bare har satt sprøyter i magen eller lagt seg under kniven. Jeg kommer aldri til å si det høyt, men ja det er det jeg mener. Anonymkode: 34a4f...856 Dette. Akkurat som at jeg er mer imponert over de som klarer å bygge muskler uten steroider enn med. Anonymkode: 68c02...1d2 28 13
AnonymBruker Skrevet 16. juni #10 Skrevet 16. juni Vi som tar sprøyter må også leve i kaloriunderskudd samt være fysisk aktiv. Sprøytene tar bort «matstøyen» i hodet, ellers merker jeg ikke noe annerledes ift de x antall andre gangene jeg har slanket meg. For egen regning er det meg revnende likegyldig hva andre tror og mener. Om noen mener at jeg er en form for annenrangs slanker, så er det helt ok. Endelig har jeg en sjanse til å bli relativt normalvektig, og det er det som betyr noe for meg Anonymkode: 52b8a...d29 7 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #11 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette. Akkurat som at jeg er mer imponert over de som klarer å bygge muskler uten steroider enn med. Anonymkode: 68c02...1d2 Tja..det blir vel som å sammenligne alkoholikere med og uten antabus. Syns du at de som har kuttet alkoholen med antabus har gjort en dårligere jobb enn de som ikke har brukt antabus? Anonymkode: 52b8a...d29 4 6
Gregarious Skrevet 16. juni #12 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): de gjør jo en mye mer respektabel og omfattende jobb! Å bruke sprøyter eller operere seg er jo en veldig "lettvint" løsning ift til de som faktisk legger om hele kostholdet, trener og endrer hele sin mentalitet. Anonymkode: 34a4f...856 Om noen mislykkes med vektnedgang, skyldes det fysiologiske og miljømessige faktorer. På samme måte er det også slike faktorer som forklarer hvorfor noen lykkes. Å være mer imponert over personer som tilfeldigvis har biologiske eller miljømessige forutsetninger som gjør det lettere å gå ned i vekt, fremstår derfor som noe søkt. Adferden din er uløselig knyttet til biologi, hormoner, signalstoffer og en rekke andre mekanismer påvirker i hvilken grad du i det hele tatt har mulighet for varig vekttap. Det blir litt som å si at en er mer imponert over de som eksempelvis ikke får endometriose. Når det er sagt så forstår jeg at det er slik vi er opplært til å tenke, som om vi er vår egen lykkes smed. Noe som forskning innen fysiologi, endokrinologi og atferdspsykologi har motbevist gang på gang. 5 2 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni Det beste er å være oppmerksom på vektøkningen på et tidlig stadium, slik at du kan ta tak i situasjonen før den får utvikle seg for langt og føre til overvekt. Ved å være årvåken og gjøre små justeringer i livsstil og vaner i tide, kan du unngå at noen ekstra kilo fester seg, og slik legge grunnlaget for en sunn og stabil vekt på lang sikt. Anonymkode: 748ec...7d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #14 Skrevet 17. juni Gregarious skrev (49 minutter siden): Om noen mislykkes med vektnedgang, skyldes det fysiologiske og miljømessige faktorer. På samme måte er det også slike faktorer som forklarer hvorfor noen lykkes. Å være mer imponert over personer som tilfeldigvis har biologiske eller miljømessige forutsetninger som gjør det lettere å gå ned i vekt, fremstår derfor som noe søkt. Adferden din er uløselig knyttet til biologi, hormoner, signalstoffer og en rekke andre mekanismer påvirker i hvilken grad du i det hele tatt har mulighet for varig vekttap. Det blir litt som å si at en er mer imponert over de som eksempelvis ikke får endometriose. Når det er sagt så forstår jeg at det er slik vi er opplært til å tenke, som om vi er vår egen lykkes smed. Noe som forskning innen fysiologi, endokrinologi og atferdspsykologi har motbevist gang på gang. 🥰❤️Det er så godt oppsummert 👏 Anonymkode: 381a8...a90 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Skrevet 17. juni Gregarious skrev (2 timer siden): Om noen mislykkes med vektnedgang, skyldes det fysiologiske og miljømessige faktorer. På samme måte er det også slike faktorer som forklarer hvorfor noen lykkes. Å være mer imponert over personer som tilfeldigvis har biologiske eller miljømessige forutsetninger som gjør det lettere å gå ned i vekt, fremstår derfor som noe søkt. Adferden din er uløselig knyttet til biologi, hormoner, signalstoffer og en rekke andre mekanismer påvirker i hvilken grad du i det hele tatt har mulighet for varig vekttap. Det blir litt som å si at en er mer imponert over de som eksempelvis ikke får endometriose. Når det er sagt så forstår jeg at det er slik vi er opplært til å tenke, som om vi er vår egen lykkes smed. Noe som forskning innen fysiologi, endokrinologi og atferdspsykologi har motbevist gang på gang. Takk Anonymkode: c66c1...334 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #16 Skrevet 17. juni Jeg føler meg utrolig stolt over å ha klart 30 kg uten hjelp. Selvfølgelig hadde det vært enklere hvis jeg hadde gått på sprøyte som tok bort sulten. Men, det er jo ikke sikkert heller at det hadde gått uten bivirkninger, hvilken er en av grunnene til at jeg valgte sprøyte bort. Uansett metode så er man jo flink. Men, det tøffeste er jo å vedlikeholde. Hver person sin vektnedgang er en suksess. Anonymkode: 11056...d05 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #17 Skrevet 17. juni En gang gikk jeg ned 12 kg helt på egenhånd, en annen gang gikk jeg ned 12 ved hjelp av Wegovy. Utfordringen med Wegovy var at jeg brakk meg bare av å ta pennen ut av kjøleskapet, og bare det å skrive "Wegovy" nå gir meg brekninger🤮 Er litt der at jeg gjerne skulle tatt av meg 5 kg nå, men selv om sprøyta ligger klar i kjøleskapet, klarer jeg ikke håndtere den uten å brekke meg. Sånn sett er det lettere å gå ned de 5 kiloene på egenhånd, for da slipper jeg alle brekningene. Anonymkode: 10e82...c70 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #18 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg føler meg utrolig stolt over å ha klart 30 kg uten hjelp. Selvfølgelig hadde det vært enklere hvis jeg hadde gått på sprøyte som tok bort sulten. Men, det er jo ikke sikkert heller at det hadde gått uten bivirkninger, hvilken er en av grunnene til at jeg valgte sprøyte bort. Uansett metode så er man jo flink. Men, det tøffeste er jo å vedlikeholde. Hver person sin vektnedgang er en suksess. Anonymkode: 11056...d05 Godt jobba! Og det fra en som har gått ned 10-15-20-25 og 30 kg, opptil flere ganger. Faktisk har livet siden 14-årsalderen dreid seg om slanking og spising/ikke spising, skam og selvforakt. Nå er jeg 50 år og orker ikke ha det sånn mer. For mitt vedkommende har slankesprøytene endret livet mitt. For første gang på så lenge jeg kan huske, er det RO i hodet mitt. Ikke minst gjør sprøytene det slik at jeg ikke erstatter følelser med mat og «kos» - jeg har plutselig fått et normalt forhold til mat. Har aldri hatt problemer med å kontrollere sulten i seg selv - min erfaring er at det justerer seg selv ganske bra når jeg er på diett. Men det som foregår kognitivt og følelsesmessig er som sagt en helt annen historie. Du skal selvfølgelig være stolt over det du har fått til - det er en bragd å gå ned så mye som du har gjort. Samtidig kan det være skummelt å sitte på sin høye hest…. Anonymkode: 52b8a...d29 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #19 Skrevet 17. juni Når noen påstår at andre "tror de er bedre" handler det stort sett alltid om personen selv og kommer fra et mindreverdighetskompleks. Se bare på tråden om mat på fly. Der var det flere som påstod at de som tipset om å bare la være å spise på flyet "skrøt". Da må de ha tenkt at det var "bedre" på et vis, noe å "skryte av". Hadde de ikke følt seg mindreverdige på et vis, ville de tatt det som et tips på lik linje med andre tips. Jeg tror nok mange som bruker sprøyter har litt blandede følelser rundt det, og de har jo gjerne gått på flere nederlag selv tidligere. Så når de ser noen som går ned på "naturlig vis" trigger det en følelse av å være mindreverdig, og de langer ut og beskylder andre for å skryte eller å "tro de er bedre" Så ikke ta det til deg. Dette handler utelukkende om dem og deres mindreverdighetsfølelser. Anonymkode: 7586e...453 5 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni #20 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tja..det blir vel som å sammenligne alkoholikere med og uten antabus. Syns du at de som har kuttet alkoholen med antabus har gjort en dårligere jobb enn de som ikke har brukt antabus? Anonymkode: 52b8a...d29 Ikke en dårligere jobb, men det er mindre imponerende - de har tydeligvis mindre viljestyrke. Ja, jeg vet at fedme-forskere påstår at det ikke handler om viljestyrke, men det gir ingen mening å påstå det. Anonymkode: 68c02...1d2 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå