Gå til innhold

Kronisk sykt barn - og økonomiske utsikter. Rettigheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et kronisk sykt barn / ungdom som har vært syk siden han var baby. 

Barnets far og jeg skilte lag da han var nyfødt. Vi hadde på den tiden en 8 år gammel gutt også...

Han har eget selskap og tjener bra og ligger på topp 10 på inntektslisten i en liten kommune på sørlandet. 

Jeg er utdannet i et lavtlønnet yrke.

Saken er den, at hver gang guttungen har blitt syk, så er det jeg som har måtte ringe jobben å si at jeg ikke kommer. 

Jeg har i flere omganger blitt sykemeldt fordi det har vært så krevende å være alene med to barn hvor ene er mye syk og må ofte innlegges for å få behandling. 

Dette har medført at jeg har vært tvungen til å si opp fast stilling og det har medført at jeg har jobbet i vikariat her og der, men aldri noe langvarig - FORDI barnet til stadighet blir syk. 

Jeg har flere ganger blitt forbigått i ansettelser, fordi jeg har for mye fravær. 

For tiden går jeg på AAP og har gjort det i snart 2 år. 

Jeg er bekymret for fremtiden min med tanke på pensjon, men kjenner dessverre på bitterhet mot eksen min (som jeg har velger å ha en god tone med) fordi han har i alle disse årene kunne gått på jobb og tjent godt. Det er snakk om 8-9 millioner i året. Han har flere eiendommer, landsted både i Norge og i utlandet, samt rådyre biler. 

Jeg eier ikke flisa i veggen og leier et lite hus i utkanten av byen vi bor i. 

Kjenner jeg er fortvila, men tror ikke jeg har noen rettigheter...

Noen som vet? ❤️ 

Anonymkode: f576e...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde søkt pleiepenger og ikke sagt opp stillingen din. Ingen blir tvunget til å si opp stillingen sin, 

har du forhøyet hjelpestønad, så gir det pensjonspoeng. 

Anonymkode: 89619...140

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Har du noe forsikring på barnet?

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Har du noe forsikring på barnet?