AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Hvorfor blir jeg så irritert når en man jeg chatter med på dating app skriver at han er et ærlig menneske? Skulle jeg tro at en uærlig mann ville selvsagt innrømme fra starten at han har som mål å være uærlig? Anonymkode: e9e0b...ef3
enkefru Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Veldig spesielt å påpeke at man er ærlig ja, ville stusset selv 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor blir jeg så irritert når en man jeg chatter med på dating app skriver at han er et ærlig menneske? Skulle jeg tro at en uærlig mann ville selvsagt innrømme fra starten at han har som mål å være uærlig? Anonymkode: e9e0b...ef3 Er du ærlig?? Anonymkode: de222...b1c 1
Hannabanna Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor blir jeg så irritert når en man jeg chatter med på dating app skriver at han er et ærlig menneske? Skulle jeg tro at en uærlig mann ville selvsagt innrømme fra starten at han har som mål å være uærlig? Anonymkode: e9e0b...ef3 Hvorfor dropper du ikke bare å chatte med han siden du allerede irriterer deg? 2
Q2012 Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni (endret) Er det ikke det samme når folk sier jeg er: snill, trofast, oppegående,.... Alle sier positive ting om seg selv og ingen negative tingene. Endret 17. juni av Q2012 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Jeg tolker det som at man sier ting mer rett ut, og er direkte, uten å gå rundt grøten, selv om det kanskje ikke er det motparten ønsker høre. Anonymkode: 5dfd7...0d9 2
Fjellmannover190 Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni Tror nok også en del ærlige folk vil beskrive seg som det. Selv ville jeg aldri beskrevet meg slik, eller som snill, redelig, etc i en dating setting, og ville nok reagert litt på noen som hadde poengtert det 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni Dette gjelder begge kjønn. Snille folk trenger ikke å si at de er snille – de viser det med handlinger. Ærlige folk trenger ikke å si at de er ærlige – de viser det med handlinger. Anonymkode: c99bc...d93 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Ærlig kan jeg påpeke at jeg er, så viser jeg det med å være åpen og fortelle. Snill vil jeg ikke si at jeg er da dette er subjektivt. Er opp til menneskene jeg har rundt meg å bedømme om jeg er snill eller ikke. Anonymkode: d2c7e...11d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #10 Skrevet 17. juni Dette er påvist i noen studier om løgn - at løgnere langt oftere sier at de er ærlig/til å stole på, enn det ærlige folk gjør. På samme måte sier mishabdlere oftere at de er snille enn det snille folk faktisk gjør. Anonymkode: c1a26...b99 3
Snok1 Skrevet 17. juni #11 Skrevet 17. juni Jesus. Hvis en person man ikke har møtt -mann eller kvinne- sier han eller hun har den eller den egenskapen, hvorfor ikke bare anta at det stemmer og så konkludere etter at man eventuelt er blitt kjent? Det er ingen spesifikk grunn til å tro at han ikke er ærlig, men forskjellige mennesker kan legge forskjellige ting i begrepet. Hvis TS er veldog nysgjerrig er det bare å treffe fyren og finne det ut ansikt til ansikt. Dette er ikke utrolig vanskelig. 2
BobTheNoob Skrevet 17. juni #12 Skrevet 17. juni Tillit må fortjenes. Man må gjerne si man er ærlig, fordi det er en av kjerneverdiene sine. Men man må følge opp med å bevise det gjennom handling. Så se an hva daten gjør, mer enn hva han/hun sier. Man kan jo ilegge "ærlighet" ulikt innhold. * at man faktisk snakker sant, på godt og vondt. * at man er direkte og sier hva man mener (selv når man ikke er spurt) * at man gjør det man sier og overholder avtaler * at man ikke spiller spill og taktikk men bare er seg selv 3 av disse punktene handler om ærlighet. 1 av dem ikke.... 😉 Det finnes flere måter å si/vise at man er ærlig uten å si "ærlig". Skal jeg være litt syrlig synes ofte kvinner som omtaler seg som ærlige, i virkeligheten bare er kvinner uten filter som har for uvane å være uhøflige, ufine og løsmunnet. Det har lite med ærlighet å gjøre. Hva menn prøver å kamuflere vet jeg mindre om. Men kan tenke meg at noen menn prøver å påpeke det fordi de vet det er veldig mange uærlige menn der ute med dårlige hensikter, og så har du menn som stiller i samme kategori som kvinnene jeg beskrev over, ufine, brautende, uhøflige, kritiske... Det beste er å vise at man har karakter gjennom handling. Men da må man nesten møtes. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni Tja. Jeg kan påpeke at jeg er dønn ærlig. Jeg sukrer ikke sannheten og jeg er ekstremt lojal mot de jeg er glad i. Men det kom frem allerede i chatten da de fanget opp at jeg var rett frem og åpen. Jeg sa med én gang at jeg var ufør alenemor med et barn med spesielle behov. Jeg har såpass mye livserfaring etter en tøff barndom og alt som har skjedd i etterkant at jeg gir en god faen i hva folk måtte mene og tenke om meg. Jeg snakker fra levra. Så ikke spør meg om noe du ikke vil ha et ærlig svar på. Anonymkode: e6bfa...aa3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #14 Skrevet 17. juni BobTheNoob skrev (14 timer siden): Tillit må fortjenes. Man må gjerne si man er ærlig, fordi det er en av kjerneverdiene sine. Men man må følge opp med å bevise det gjennom handling. Så se an hva daten gjør, mer enn hva han/hun sier. Man kan jo ilegge "ærlighet" ulikt innhold. * at man faktisk snakker sant, på godt og vondt. * at man er direkte og sier hva man mener (selv når man ikke er spurt) * at man gjør det man sier og overholder avtaler * at man ikke spiller spill og taktikk men bare er seg selv 3 av disse punktene handler om ærlighet. 1 av dem ikke.... 😉 Det finnes flere måter å si/vise at man er ærlig uten å si "ærlig". Skal jeg være litt syrlig synes ofte kvinner som omtaler seg som ærlige, i virkeligheten bare er kvinner uten filter som har for uvane å være uhøflige, ufine og løsmunnet. Det har lite med ærlighet å gjøre. Hva menn prøver å kamuflere vet jeg mindre om. Men kan tenke meg at noen menn prøver å påpeke det fordi de vet det er veldig mange uærlige menn der ute med dårlige hensikter, og så har du menn som stiller i samme kategori som kvinnene jeg beskrev over, ufine, brautende, uhøflige, kritiske... Det beste er å vise at man har karakter gjennom handling. Men da må man nesten møtes. Godt skrevet! Ble selv utsatt for en mann som plutselig endret personlighet og skjelte meg ut etter noter og var rett og slett helt gal. Dagen etter ville han gjerne gjenoppta kontakten og beklaget det han mente var urimelig oppførsel overfor meg som ikke hadde vært annet enn grei og snill mot han gjennom det halvåret vi hadde møttes. Han mente at hans "brutale ærlighet" var både en styrke og en svakhet og håpet jeg kunne tilgi han at han hadde vært så verbalt utagerende mot meg. Jeg forlot stedet i sjokk og skjønte ingenting av hva som skjedde den kvelden. Det eneste jeg forstod var at mannen åpenbart var svært ustabil og siden ingenting av oppgulpet hans hadde rot i virkeligheten synes jeg det var rart han selv mente han var "brutalt ærlig". Det eneste jeg oppfattet som brutalt var sterk grad av egoisme, og jeg ville heller omformulert hans bortforklaringer om "brutal ærlighet" til "total idioti". Jeg har etterpå forstått at mannen var bipolar, noe som sikkert kan forklare utbruddet for hans del. Akkurat dette skulle jeg likevel ønske han kunne vært ærlig om før han plutselig stod og truet meg på livet og anklagde meg for en hel haug ting som ikke hadde rot i virkeligheten. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg trodd han var ruset og psykotisk. Anonymkode: e8bb2...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Skrevet 17. juni Må si jeg har dårlige erfaringer med mennesker som påpeker egenskaper som for min del er minimumskrav for å være et bra menneske. Menn som har understreket at de er snille har absolutt ikke vært det, og samme med dem som har påpekt ærlighet. Da har jeg bedre erfaringer med dem som sier at de prøver å være et realt menneske, og så kan det kanskje vurderes om de bestandig har lykkes med å være det. Anonymkode: a76c1...c53 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #16 Skrevet 18. juni Har de påpekt det uoppfordret, eller som svar på spørsmål fra deg? Om det gjør deg irritert så tyder det på at du har dårlige erfaringer fra tidligere som du automatisk overfører til nye potensielle partnere tenker jeg. Og at du mulig har noe du brurde rydde opp i før du begynner å date nye... De fleste mennesker mener at de selv er ærlige, og om de vet at de ikke er det så vil de uansett si at de er det. Så hvorfor henge seg opp i sånt i en chat? Du får ikke vite hvordan noen virkelig er før du møter de og blir kjent med de uansett. Anonymkode: ca633...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå