AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Bilen min fikk særiøse problemer og jeg måtte parkere den i en bygate. Ringte forsikringsselskap som sendte bergingsbil som skulle kjøre den til verksted. Men han tilbydde til vrakstasjon også som var 10 min unna, sa ja til det. Fikk melding om vraket og en egenandel på 750. Er det vanlig praksis? Trodde i det minste at jeg slapp å betale noe når de ser ut til å ta vrakpant Anonymkode: 2f87a...de2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Bilberging tar egenandel uansett. Vrakpant overføres til deg som eier eller den som blir oppgitt som mottaker av pant. Har bilberger oppgitt seg selv eller selskapet som mottaker av vrakpanten? Anonymkode: fc5f0...db8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Bilberging tar egenandel uansett. Vrakpant overføres til deg som eier eller den som blir oppgitt som mottaker av pant. Har bilberger oppgitt seg selv eller selskapet som mottaker av vrakpanten? Anonymkode: fc5f0...db8 Ja vil tro de har gjort det til seg. Har bare mottat info at den er vraket Anonymkode: 2f87a...de2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja vil tro de har gjort det til seg. Har bare mottat info at den er vraket Anonymkode: 2f87a...de2 Du har fått melding om at den er levert til vrak. Du får melding når vrakpant er klar til utbetaling, så lenge du står som siste eier av bilen. Bilhuggern skal melde inn til skatteetaten at bilen er levert inn for vraking. Deretter skal de melde infra når den er vraket. Og først da kan skatteetaten legge vrakpant til utbetaling på den som er meldt inn som mottaker av vrakpanten. Dette tar ikke fem minutter... Du bør beregne iallefall en arbeidsdag før melding om vrakpant. Anonymkode: fc5f0...db8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Shit, er det sånn folk kvitter seg med bil? 👀 Anonymkode: 70c6e...e3a
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Shit, er det sånn folk kvitter seg med bil? 👀 Anonymkode: 70c6e...e3a Det er en måte å kvitte seg med bilen på. Når den skal vrakes og ikke lenger går, så er det ypperlig å bruke bergningsbil. Vrakpanten kommer senere fra Skatteetaten, som nevnt i svar over. Det blir ikke lenger betalt ut kontant som før, og bilbergeren har ingen mulighet til å da "ta den". Anonymkode: 98c84...dfe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå