AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Hva er billigst med flytoget eller buss? Er det billigere for de som går på videregående skole? Anonymkode: c7bb6...3a3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er billigst med flytoget eller buss? Er det billigere for de som går på videregående skole? Anonymkode: c7bb6...3a3 Du må sjekke hva som gjelder der du bor. Det er veldig lett å søke opp. Anonymkode: db047...e28
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Tenker på Oslo- Gardermoen. Datter skal reise alene med ett par venninner Anonymkode: c7bb6...3a3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenker på Oslo- Gardermoen. Datter skal reise alene med ett par venninner Anonymkode: c7bb6...3a3 Det billigste er lokaltoget, og det tar bare 3ish minutter mer enn flytoget. Anonymkode: 2ff22...085 1 1
TBL12 Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Vy koster 129 kr, Flybuss 159 for student Flytoget har en del rabatter,126 kr for ungdom og student: "Ungdom mellom 16 og 20 år reiser til halv pris med gyldig legitimasjon." "Studenter reiser til halv pris mot fremvisning av gyldig studentbevis." 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni For lite informasjon, det er flere ulike busselskaper og ulike strekninger. I min bydel kjører vy flybuss, og den er billigere enn flytoget. Men det billigste er å ta vanlig tog (ikke Flytoget), da er ruter-billetten inkludert. Anonymkode: b1229...69a 1
newman01 Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er billigst med flytoget eller buss? Er det billigere for de som går på videregående skole? Anonymkode: c7bb6...3a3 Siden jeg antar at du bor på Lørenskog og det ikke er noen togstasjon der er det definitivt lettest å ta flybussen Men stort sett er det vanlige lokaltoget fra Oslo til flyplassen billigst. Er man student får man halv pris på Flytoget. Flybussen er ofte ganske dyr. Toget fra Værnes til Trondheim er forresten grisebillig. Det koster bare 40kr for billetten, mens det koster rundt 200kr for flybussbillett. Endret 17. juni av newman01
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Hvis de er i alderen 16-18 er muligens flybussen billigst. Fordi inntil to barn under 18 reiser gratis med voksen der, så tre stykker kan spleise på én voksenbillett. På flytoget er det fire barn gratis med voksen, men grensen er 16 år. For voksne er lokaltog billigst. Anonymkode: bc968...7ca
AnonymBruker Skrevet 17. juni #10 Skrevet 17. juni newman01 skrev (2 timer siden): Siden jeg antar at du bor på Lørenskog og det ikke er noen togstasjon der er det definitivt lettest å ta flybussen Men stort sett er det vanlige lokaltoget fra Oslo til flyplassen billigst. Er man student får man halv pris på Flytoget. Flybussen er ofte ganske dyr. Toget fra Værnes til Trondheim er forresten grisebillig. Det koster bare 40kr for billetten, mens det koster rundt 200kr for flybussbillett. Hva går jeg glipp av her? Hvorfor antar du at noen som skal reise fra Oslo til Gardermoen bor på Lørenskog? Og er togstasjonen på Lørenskog nedlagt? Og hva har Trondheim med saken å gjøre? Anonymkode: b1229...69a 1
newman01 Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva går jeg glipp av her? Hvorfor antar du at noen som skal reise fra Oslo til Gardermoen bor på Lørenskog? Og er togstasjonen på Lørenskog nedlagt? Og hva har Trondheim med saken å gjøre? Anonymkode: b1229...69a Jeg svarte bare tull siden TS spør om noe uten noen form for informasjon. Bor personen på Bjerke, Drammen, Lier, Lillestrøm eller Drøbak? Det er jo ikke spesielt lett å komme med fasit om man ikke veit hvilken stasjon man starter ferden på. Og har man månedskort på Ruter fra før, betaler man kun tilleggsbillett på Vy ut til flyplassen. Så da blir det enda billigere. Flytoget gir 50% rabatt for studenter. Så veldig vanskelig å gi et absolutt svar med to streker under med lite informasjon. Og for å komplisere ytterligere: Ruters enkeltbillett gyldig for deler av strekningen (sone 1, 2Ø og/eller 4N): Gir rabatt på Flybussen tilsvarende én sone uavhengig av antall soner på din Ruterbillett. Du må kjøpe tilleggsbillett hos vår sjåfør ved ombordstigning. Billettsamarbeid med Ruter Endret 18. juni av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå