Gå til innhold

Hvorfor er det aldri noen som forteller vitser lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvorfor?

Er det forresten noen som har en bra vits på lager?

Anonymkode: 011e4...878

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan ikke. Noen blir garantert krenket.

Anonymkode: 43ea0...b1d

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Vitser finnes ikke morsomme. De er bare flaue og han som kommer med dem virker desperat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Vitser finnes ikke morsomme. De er bare flaue og han som kommer med dem virker desperat.

Finnes det virkelig ikke en eneste liten morsom vits?

Anonymkode: 011e4...878

• Liker 2
Skrevet (endret)

De er redde for å krenke noen synes det er ille nok å måtte gå inn på Cirkle K og si vaffel med brunost når mannen som ekspederer  er fra Afrika så det blir vaffel med ingenting 

Endret av Maskinfører
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobbet sent og når jeg spiste kom det noen snutter av humor fra 80 og tidlig 90-tallet nrk. 

Hadde glemt hvor mye bedre humoren var før. Mye bedre!

Anonymkode: e6103...452

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror det er fordi mobilen har tatt over før i situasjoner hvor man spilte kort, fortalte vitser, skrøner og gåter. Det å fortelle vitser er liksom noe som oppstår i dødtid på hytte- og ferge- og bilturer. Men det krever litt innsats, derfor er det lettere å outsource jobben til skjermen, akkurat osm småbarnsforeldre som outsourcer oppdragelsen til Ipaden.

---

ChatGpt sier dette:

Sitat

Folk forteller fortsatt vitser, men tradisjonelle vitser har blitt mindre synlige i dagliglivet. Det skyldes flere ting:

• Humor har endret seg. Folk foretrekker nå mørkere, mer ironisk eller selvironisk humor, ofte knyttet til egne traumer eller utfordringer, spesielt blant unge12.
  • Komikere og underholdning har gått fra klassiske vitser til skjult teater, karakterhumor og standup, hvor poengene er mer subtile eller situasjonsbaserte34.
  • Sosiale medier og internett har endret hvordan humor deles. Memes, korte videoer og virale klipp har erstattet den gamle vitsen som underholdningsform56.
  • Mange klassiske vitser oppfattes nå som utdaterte, tørre eller politisk ukorrekte, og folk er mer forsiktige med å fortelle vitser som kan støte noen4.

Kort sagt: Vitser er ikke døde, men måten folk ler på har forandret seg. De gamle "hvorfor"-vitsene og tørre pappa-vitser lever videre på egne nettsider, men de fleste får ikke lenger plass i samtaler eller på fester. Folk vil ha mer original og personlig humor nå

Endret av HemmeligSpion
La inn ChatGPT svar
  • Liker 2
Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

De er redde for å krenke noen synes det er ille nok å måtte gå inn på Cirkle K og si vaffel med brunost når mannen som ekspederer  er fra Afrika så det blir vaffel med ingenting 

Skjerp deg

Anonymkode: a9600...cbc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjerp deg

Anonymkode: a9600...cbc

Det er sant jeg sier ikke brunost foran en ansatt 

• Nyttig 1
Skrevet

Det var en gang en svenske, en danske og en nordmann som skulle se hvem som holdt ut lengst inne i et grishus.

Først gikk svensken inn, men kom ut etter ett minutt med hånden over nesen.

Så skulle danskene prøve seg, men kom ut etter halvannet minutt med hånden over nesen.

Til slutt gikk nordmannen inn, og etter to minutt kom grisen ut og holdt seg for nesen🤣

Det var en gang en selger som kom til en gård og ville snakke med bonden.

"Han er i grisehuset, det er han med rød topplue" sa kona.

😂🙈

Anonymkode: 8a764...d18

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ingen fan av Chat GPT og annen KI, men må dsv innrømme at jeg kjenner meg igjen i svaret den gir 😅 Mange av samtalene jeg har er proppfulle av humor, men den er mye situasjonsbetinget og gjerne ironisk. Gode, gammeldagse vitser er sjeldent. 

Om det kan kalles en vist eller ikke vet jeg ikke, men et sitat jeg humrer av hver gang jeg tenker på det går som følger: en spekkhogger er så lang at dersom du legger den på tvers av en håndballbane må du avlyse kampen. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan ikke. Noen blir garantert krenket.

Anonymkode: 43ea0...b1d

Jeg tror faktisk det er et poeng. Samt at folk har mer forskjellig humor nå enn før,vi har mrsta det enkle gøyale. 

Anonymkode: 33265...def

• Nyttig 1
Skrevet

Hva kaller man en franskmann i sandaler? 
Phillippe Philoppe.

Anonymkode: 0caa9...13b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fortellerkunsten er død

Anonymkode: 0dbeb...712

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva kaller man en franskmann i sandaler? 
Phillippe Philoppe.

Anonymkode: 0caa9...13b

🤣

Anonymkode: 8a764...d18

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, altså, vi kan jo såre noen...... i denne krenkelses- og egoismetiden vi lever i... 

Anonymkode: cfb3e...b3f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250508-072751.png

Anonymkode: 38d35...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Folk forteller fremdeles vitser?

Anonymkode: 0b80d...e31

Skrevet

Takk Gud for at folk (nesten) har sluttet med det. Finnes lite kleinere.
Dere vitsefortellere skal vite at jeg planlegger startstidspunkt, volum, og varighet av latteren mens dere forteller, og at jeg er bekymret for om valgene avslører at jeg ikke synes vitsen er morsom.  

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (14 timer siden):

Det er sant jeg sier ikke brunost foran en ansatt 

Gjeitost....

Anonymkode: ac708...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...