AnonymBruker Skrevet 17. juni 2025 #41 Skrevet 17. juni 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Alle dere som påstår at kofferte blir skannet, er dette noe dere faktisk vet eller noen dere bare antar? Og hva mener dere med skanning? Det er mange små flyplasser i Norge og der går bagasjen direkte på flyet. Andre litt større steder er det i hvert fall gjennom en metalldektektor. Anonymkode: 9b496...a59 https://www.an.no/fjerner-60-slike-fra-bagasje-hver-dag/s/5-4-1793205?utm_source=chatgpt.com Anonymkode: af811...5d1 1
xQueenKx Skrevet 18. juni 2025 #42 Skrevet 18. juni 2025 Hulderen skrev (8 timer siden): Dette stemmer, jeg har opplevd det flere ganger. Faktisk så opplevde jeg det hver gang jeg var på reise med en koffert jeg hadde kjøpt i Syden. Jeg aner ikke hvorfor, kanskje den var en kopi av et eller annet merke? Det endte med at jeg sluttet å ta med den kofferten på flyreiser, for jeg syns det var ubehagelig at fremmede rotet gjennom sakene mine. Hjalp det å bytte ut kofferten? Rart at akkurat den skulle få så mye oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2025 #43 Skrevet 18. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den bør ligge i håndbagasjen på grunn av fare for brann, men det er ingen som stopper bagasjen din på grunn av at du har powerbaken der. Jeg har reist mye med mye elektronikk i innsjekket bagasje, og eneste stedet det har vært utfordrende var i et afrikansk land hvor de kjørte all innsjekket bagasje også gjennom samme kontrollen som håndbagasjen. Anonymkode: 9b496...a59 AnonymBruker skrev (6 timer siden): https://www.an.no/fjerner-60-slike-fra-bagasje-hver-dag/s/5-4-1793205?utm_source=chatgpt.com Anonymkode: af811...5d1 Rart hvor mange som tar egne erfaringer som fasit, jfr første innlegget her. Anonymkode: c5f45...249 1
Hulderen Skrevet 18. juni 2025 #44 Skrevet 18. juni 2025 xQueenKx skrev (2 timer siden): Hjalp det å bytte ut kofferten? Rart at akkurat den skulle få så mye oppmerksomhet. Ja, det hjalp. Jeg har ikke fått sjekket bagasjen etter at jeg byttet ut kofferten.
TomKrus Skrevet 18. juni 2025 #45 Skrevet 18. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den bør ligge i håndbagasjen på grunn av fare for brann, men det er ingen som stopper bagasjen din på grunn av at du har powerbaken der. Jeg har reist mye med mye elektronikk i innsjekket bagasje, og eneste stedet det har vært utfordrende var i et afrikansk land hvor de kjørte all innsjekket bagasje også gjennom samme kontrollen som håndbagasjen. Anonymkode: 9b496...a59 Den skal ligge i håndbagasjen ! Det er nye regler på dette nå, og flere forteller nå om at deres ladebanker nå blir tatt ut og destruert. Du får heller ikke lov å bruke de på flyet lenger hos de aller fleste selskapene. Men du kan ha de med i håndbagasjen. Så er det mange flyselskaper som nå får sende bagasjen gjennomgående på hele reisen. Om du starter i utlandet og må mellomlande i Oslo før du flyr videre innenlands så går bagasjen direkte. Denne henter du da ut på innenriks avdelingen på flyplassen lokalt. Det er jo da helt klart at denne blir kontrollert i alle fall med stikkprøver, men også garantert blir skannet på en eller annen måte. 1 1
Eric_B Skrevet 18. juni 2025 #46 Skrevet 18. juni 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så powerbanken må ligge i håndbagasjen? Ts Anonymkode: d4d8f...c86 Det må den. Det er også begrensning på hvor mange og hvor store du kan ha med i håndbagasjen. Det er forskjellig regler hos selskapene, generell regel er å holde seg under 100 Wh. Alt over 160 Wh er forbudt på fly i sin helhet. 1 1
Eric_B Skrevet 18. juni 2025 #47 Skrevet 18. juni 2025 Hulderen skrev (1 time siden): Ja, det hjalp. Jeg har ikke fått sjekket bagasjen etter at jeg byttet ut kofferten. Jeg fikk forklart at det er fordi det er mye metall i koffertveggene på min som gjorde røntgenbildene vanskelig å tolke. Det kan jo være samme årsak hos deg. 1 1
xQueenKx Skrevet 18. juni 2025 #48 Skrevet 18. juni 2025 Hulderen skrev (1 time siden): Ja, det hjalp. Jeg har ikke fått sjekket bagasjen etter at jeg byttet ut kofferten. Hm, lurer på hva som var årsaken. Må jo ha vært måten den var konstruert på?
xQueenKx Skrevet 18. juni 2025 #49 Skrevet 18. juni 2025 Eric_B skrev (8 minutter siden): Jeg fikk forklart at det er fordi det er mye metall i koffertveggene på min som gjorde røntgenbildene vanskelig å tolke. Det kan jo være samme årsak hos deg. Så ikke svaret ditt før jeg postet😅 Tenkte også at det kanskje må har vært noe sånt. 1
Hulderen Skrevet 18. juni 2025 #50 Skrevet 18. juni 2025 Eric_B skrev (11 timer siden): Jeg fikk forklart at det er fordi det er mye metall i koffertveggene på min som gjorde røntgenbildene vanskelig å tolke. Det kan jo være samme årsak hos deg. Det kan være. Jeg aner ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #51 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 17.32): Omtrent all post fra utlandet blir og scannet for innhold. Anonymkode: 2a9b6...58a Også innenlands postpakker som sendes med fly blir scannet på flyplassen, for å sjekke at ikke de inneholder farlig gods. F.eks JetPak eller ekspresspakker med Bring, men også alle vanlige postsendinger til og fra Svalbard går med fly. Anonymkode: 2ff36...8bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå