AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:03 #1 Skrevet mandag kl 16:03 Vi har noen ordentlig vanskelige medelever i klassen til mitt barn. De er så ille at jeg er redd for å møte på de i nærbutikken eller i andre sammenhenger. Ordentlig ufyselige unger, skrekkelig oppførsel og stygge i munnen. Disse 3-4 holder på, andre henger seg på. Siden skolestart for flere år siden nå, har de holdt på, det er vold, utagerende oppførsel og gjentatte regelbrudd. De ungene kjører sitt eget løp og backes opp av foreldrene sine, som forsvarer de. Det vet jeg fordi de barna er med på samme fritidsaktiviteter som mitt barn. Klassen til mitt barn har bytta 7 lærere på de 4 årene de har gått på skolen. Lærere holder ikke ut, langtidsfravær er vanlig. Jeg tror det er pga oppførselen til disse barna, hører daglig om at de er voldelige mot elever og lærere, gir blaffen i skoleregler og forstyrrer undervisningen. Jeg er ganske sikker på at disse barna er hovedårsaken til lærere ikke orker å stå i den klassen. De er ufyselige mot medelever og det er alltid en pågående mobbesak der de er involvert på en eller annen måte. Det er ett utrygt klassemiljø, der elevene er usikre og redde for å bli det neste mobbeofferet. Jeg lurer på, hvorfor får disse barna holde på? Hvilke faktiske konsekvenser blir de møtt med? Jeg mistenker ingen, barna får jo bare holde på? Hvorfor lar man slike, drittunger, bruke opp elever og lærere ? Anonymkode: 260df...655 3 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:17 #2 Skrevet mandag kl 16:17 Leste om en klasse i Bærum der resten av elevene i klassen holdt ungene sine hjemme pga en slik elev. Kanskje det er det som må til? Jeg hadde i hvert fall ikke latt barnet mitt gå en slik klasse hvor lærere kan sykemeldes mens de stakkars medelvene må være i en krigssone hver dag! Anonymkode: 17fc7...863 5 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:18 #3 Skrevet mandag kl 16:18 *resten av foreldrene i klassen holdt ungene sine hjemme Anonymkode: 17fc7...863
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:21 #4 Skrevet mandag kl 17:21 Hvis det er 3-4 med pøbeloppførsel og flere som henger seg på, kreves det gjerne mer personell for å holde kontroll. Man må kunne splitte gruppen. Skolen må da prioritere mer ressurser, og burde heller gjøre det enn å slite ut en og en lærer mens problematferd bare eskalerer. Gjelder det mange klasser er det vanskelig å ha nok ressurser, og da velges nok mange suboptimale løsninger. Å sjonglere 28 stk samtidig er for de fleste for krevende når mange aktivt saboterer. Er læreren veldig overbelastet og i overlevelsesmodus er det også vanskelig å gå den ekstra milen for å forstå og skape gode relasjoner til de vanskeligste barna. Det er selvfølgelig også viktig at personal har evne og kapasitet til å fokusere på hva som ligger bak atferden. "Pøbelen" på ungdomstrinnet hos oss hadde veldig kraftig dysleksi, og kunne jo ikke henge med faglig i noe fag. Han hadde ingen støtte på skolen til å tilegne seg fagene. Med litt temperament i tillegg og uten å utmerket seg positivt intelligensmessig var pøbelskap måten å kunne hevde seg på. Han hoppet av før fullført grunnskole, fikk eget opplegg først etter det. Anonymkode: 6f6fb...29f 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:51 #5 Skrevet mandag kl 18:51 Bytt skole. Var dårlig miljø i klassen til mitt ene barn, så da byttet vi til privatskole. Og det var det flere som gjorde. Anonymkode: b93c6...1d0 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:09 #6 Skrevet mandag kl 20:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bytt skole. Var dårlig miljø i klassen til mitt ene barn, så da byttet vi til privatskole. Og det var det flere som gjorde. Anonymkode: b93c6...1d0 Dette er den eneste skolen i mills omkrets og nærmeste privatskole er vel en time unna, så det er uaktuelt. Dessuten er det ikke bare å bytte skole. Det er ikke masse ledige plasser, hverken på privatskoler eller på andre steder. Hovedinnlegget var egentlig et spørsmål rettet til systemet: Hvor langt må det gå før skolen tar grep? Hvor mange lærere må gå under? Og hvor mange elever må få aktivitetsplaner? Som du skjønner så ivaretar skolen disse problembarna på bekostning av alle andre. Anonymkode: 260df...655
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:26 #7 Skrevet mandag kl 20:26 Skolen kan vedta at de som holder på sånn må bytte skole. Det blir dessverre sjelden gjort, fordi ALT skal være forsøkt før dette skjer. Det er billigere for skolen å ha 7 lærere på 4 år, der en etter en går ut i sykmelding, sammenlignet med å sette inn enda en lærer eller en assistent, fordi kommunen bare betaler sykepenger for de første 16 dagene. Jeg har vært sykmeldt på grunn av problemklasse en gang, og da var løsninga at jeg kom tilbake i 50% etter en stund og delte på kontaktlæreransvaret med en annen lærer. Det humpet og gikk til elevene var ferdig på skolen. Anonymkode: ce938...9ee 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:07 #8 Skrevet mandag kl 22:07 Lærer her. Har undervist i klasser som har "blitt holdt som gissel" av enkeltelev. Det er helt sjuke greier. Å stå og prøve å undervise i hyl og skrik og høye dunkelyder er ikke lett. Og ganske sjukt når du må be elevene ta omvei på vei ut til friminutt fordi det står en ekstremt sinna elev der de egentlig skal gå. Også har du de som bare sitter og skravler og hoier og ler midt i timen. Jeg har gått til innkjøp av sånne ørepropper som egentlig er for folk med sensitiv hørsel. Skal bruke de på jobb for å blokkere ut den verste støyen. Anonymkode: 6c8fd...48a 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:01 #9 Skrevet tirsdag kl 05:01 Her burde jo firerbanden hvertfall splittes oss og fordeles på to klasser. Man er helt avhengig av samarbeid lærer/foreldre for å få til klassemiljøet, men når foreldrene til de som er mest utfordrende ikke bryr seg, så blir det vanskelig. Har dere forsøkt ekstra foreldremøte? Med foreldre, hvor kun miljøet har vært tema? Anonymkode: 61417...f61 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:11 #10 Skrevet tirsdag kl 08:11 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har noen ordentlig vanskelige medelever i klassen til mitt barn. De er så ille at jeg er redd for å møte på de i nærbutikken eller i andre sammenhenger. Ordentlig ufyselige unger, skrekkelig oppførsel og stygge i munnen. Disse 3-4 holder på, andre henger seg på. Siden skolestart for flere år siden nå, har de holdt på, det er vold, utagerende oppførsel og gjentatte regelbrudd. De ungene kjører sitt eget løp og backes opp av foreldrene sine, som forsvarer de. Det vet jeg fordi de barna er med på samme fritidsaktiviteter som mitt barn. Klassen til mitt barn har bytta 7 lærere på de 4 årene de har gått på skolen. Lærere holder ikke ut, langtidsfravær er vanlig. Jeg tror det er pga oppførselen til disse barna, hører daglig om at de er voldelige mot elever og lærere, gir blaffen i skoleregler og forstyrrer undervisningen. Jeg er ganske sikker på at disse barna er hovedårsaken til lærere ikke orker å stå i den klassen. De er ufyselige mot medelever og det er alltid en pågående mobbesak der de er involvert på en eller annen måte. Det er ett utrygt klassemiljø, der elevene er usikre og redde for å bli det neste mobbeofferet. Jeg lurer på, hvorfor får disse barna holde på? Hvilke faktiske konsekvenser blir de møtt med? Jeg mistenker ingen, barna får jo bare holde på? Hvorfor lar man slike, drittunger, bruke opp elever og lærere ? Anonymkode: 260df...655 Ikke kalle barn drittunger!!!! Har ikke samfunnet kommet lengre??? En vet jo at mishandlede barn blir" utagerende" borte....se på FORELDRENE du......er det bra foreldre? Etter 40 års erfaring med barn så er det FORELDRENE som har " formet" barn......prat med foreldrene du!!!!! Dette mener jeg i fullt alvor!et barn som er vanskelig HAR det vanskelig hjemme gjerne! Ikke la deg" blende" av barns oppførsel........ Anonymkode: a220e...b6e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:13 #11 Skrevet tirsdag kl 08:13 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lærer her. Har undervist i klasser som har "blitt holdt som gissel" av enkeltelev. Det er helt sjuke greier. Å stå og prøve å undervise i hyl og skrik og høye dunkelyder er ikke lett. Og ganske sjukt når du må be elevene ta omvei på vei ut til friminutt fordi det står en ekstremt sinna elev der de egentlig skal gå. Også har du de som bare sitter og skravler og hoier og ler midt i timen. Jeg har gått til innkjøp av sånne ørepropper som egentlig er for folk med sensitiv hørsel. Skal bruke de på jobb for å blokkere ut den verste støyen. Anonymkode: 6c8fd...48a Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:14 #12 Skrevet tirsdag kl 08:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e Med* ikke ned Anonymkode: a220e...b6e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:28 #13 Skrevet tirsdag kl 08:28 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e Hva gjør du så når foreldrene sier at barnet deres er en engel som må få leve ut sine egne ideer, og at alt er læreren og de andre barnas skyld siden de ikke klarer å tilpasse seg det? Anonymkode: ba110...a53 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:42 #14 Skrevet tirsdag kl 08:42 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e Så misforstått! Mange drittunger mangler fullstendig oppdragelse. Oppdragelse betyr kjærlighet og tydelige grenser. Det siste mangler hos mange dessverre. Anonymkode: 8cc15...6f2 3 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:07 #15 Skrevet tirsdag kl 10:07 Vi har ett barn i klassen her som krever mye! Barnet mitt kommer daglig hjem å forteller om episoder. Her om dagen ødela han ett pennal som tilhørte en annen en i klassen. Mammaens unnskyldning?! Han likte det så godt og ville bare se på det.. mhm, derfor han klippet opp og kastwt det ut vinduet? Noen foreldre er blinde på eget barn og legger skylden på alle andre.. Har full forståelse for at lærene blir utslitte og utbrente. Dette er en farlig utvikling og det må ende med foreldrene. Kanskje alle foreldre burde hatt krav om obligatoriske kurs når de får barn. Anonymkode: e66db...3b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:19 #16 Skrevet tirsdag kl 10:19 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har noen ordentlig vanskelige medelever i klassen til mitt barn. De er så ille at jeg er redd for å møte på de i nærbutikken eller i andre sammenhenger. Ordentlig ufyselige unger, skrekkelig oppførsel og stygge i munnen. Disse 3-4 holder på, andre henger seg på. Siden skolestart for flere år siden nå, har de holdt på, det er vold, utagerende oppførsel og gjentatte regelbrudd. De ungene kjører sitt eget løp og backes opp av foreldrene sine, som forsvarer de. Det vet jeg fordi de barna er med på samme fritidsaktiviteter som mitt barn. Klassen til mitt barn har bytta 7 lærere på de 4 årene de har gått på skolen. Lærere holder ikke ut, langtidsfravær er vanlig. Jeg tror det er pga oppførselen til disse barna, hører daglig om at de er voldelige mot elever og lærere, gir blaffen i skoleregler og forstyrrer undervisningen. Jeg er ganske sikker på at disse barna er hovedårsaken til lærere ikke orker å stå i den klassen. De er ufyselige mot medelever og det er alltid en pågående mobbesak der de er involvert på en eller annen måte. Det er ett utrygt klassemiljø, der elevene er usikre og redde for å bli det neste mobbeofferet. Jeg lurer på, hvorfor får disse barna holde på? Hvilke faktiske konsekvenser blir de møtt med? Jeg mistenker ingen, barna får jo bare holde på? Hvorfor lar man slike, drittunger, bruke opp elever og lærere ? Anonymkode: 260df...655 Markert ut noen ting, men visst det faktisk er så gale som du fremstille de her med vold og mobbing bl.a og foreldre som overser det, så tenke jeg med en gang at noe har feilet på hjemmebane, og da beveger vi oss over til omsorgsvikt. det kan selvfølgelig vær andre årsaker, diagnoser osv, Hvorfor de får holde på? forde at ingen tar ansvar, verken foreldre eller samfunnet rundt, dette trenger jo nødvendigvis ikke stemme da og ting kan foregå i kulissene, men kan jo spørre seg, burde ikke enten skolen eller noen foreldre av andre barn ta kontakt med BV her? Hvorfor er ikke det gjort? Anonymkode: 37d07...f32
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:19 #17 Skrevet tirsdag kl 11:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e Problemene er ikke elevene i seg selv, det er systemet. Skolen i dag er som trafikk uten regler. Da blir det bare kaos. Det nytter ikke alltid å prate med foreldre. Det må inn flere miljøterapeuter, helsesykepleiere, spesialpedagoger osv. Og skolen må få lov til å sette krav. Jeg har gitt opp for lengst. Det får bare skure og gå. Jeg er ikke kontaktlærer heller. Jeg har 100 elever i løpet av en uke. Jeg kan ikke sitte og ringe hjem til 20 stk hver uke. Da må jeg få nedsatt tid til det. Jobber du i skolen selv, kanskje? Vi kunne trengt noen hjelpende hender, så det er bare å sette i gang. Anonymkode: 6c8fd...48a
heppernkax Skrevet tirsdag kl 11:29 #18 Skrevet tirsdag kl 11:29 Kjenner jeg vil gråte på vegne av de 20 andre elevene som får livene sine ødelagt av disse voldelige drittsekkene og hjemmene som sender dem på skolen. Få spesialskoler opp å gå!
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:23 #19 Skrevet tirsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du som lærer tenkt på at barn er IKKE vanskelig...De HAR det vanskelig!!! De er kanskje mishandlet hjemme!!! Som lærer må du PRATE NED FORELDRENE!!! ER IKKE SKOLESYSTEMET KOMMET LENGRE?? Anonymkode: a220e...b6e Barna med adferdsproblemer har det nok vanskelig, men får de det bedre av å være i klasserommet og ødelegge for andre? Hva med de andre barna da? Skal de bare ta i mot vold, juling og trakassering? Hva med voksne voldsutøvere, det er nok ikke tvil om at de også har det vanskelig, men de får ikke holde på. Gunnar på 45 som banker opp kona si, hadde blitt dømt uavhengig av hvor vanskelig han hadde det. Men lille Teo på 9 år får lov å terrorisere medelever daglig fordi han har det vanskelig. Anonymkode: 260df...655 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:55 #20 Skrevet tirsdag kl 22:55 Værsåsnill legg ansvaret der det hører hjemme, når det er så opplagt at barnet ikke får oppdragelse, rammer, kjærlighet eller normal utvikling hjemme, så skyld på FORELDRENE ikke det stakkars BARNET som har blitt sviktet! Barnet gjør jo bare som h*n er opplært til. Det er faktisk en vesentlig forskjell. Anonymkode: b2a0e...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå