Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 1.36):

Jeg skulle virkelig ønske det var tull. Jeg må jo prøve å tenke litt. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan bo sammen med denne mannen noe mer. Men det er sommer, vi har barn, de gleder seg til ferietur. Jeg vil jo ikke knuse de nå. Men for en drit sommer det kommer til å bli. Bare det å skjule hvor lei meg jeg er, skuffelsen, redselen, ja alt, det blir hardt. 

Ts 😢

Anonymkode: cdc4a...37a

Dette blir din prøvelse, mange kvinner har prøvelser der de ikke uttrykker det høyt, men er flink med å holde det for seg selv, forståelig. 

Anonymkode: f6384...713

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ville komt meg bort altså! 

eksmannen min hadde gode venninner på jobb han tekstet og meldet med. Jeg er ikke en sjalu person. Han ble mer og mer «på mobilen» da jeg var høygravid med vår yngste (som det var han som var mest pådriver på at vi skulle få). 

da jeg var høygravid med vår yngste kom han ut av det blå i juleferien rett før vi skulle få middagsgjester og sa han ikke hadde følelser for meg lenger. Rett etter vi tok ut seperasjon ble han sammen med bestevenninnen på jobb

Anonymkode: 95db1...538

Oi, det må ha vært ekstremt vondt for deg!

Ja jeg er redd for det, om jeg stikker at de kommer til å ta steget videre. Å den tanken er så vond at jeg blir kvalm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Snakker vi daglig et bilde, en melding per dag, eller er på nivå med to og tre bilder daglig? og ikke minst hvilken klokkeslett blir bildene sendt? en ting er bilde, neste nivå blir hva dialogen deres går ut på?

Det er daglig omtrent, (ikke bilder hver gang). Hvertfall ut i fra hva jeg kan se og har klart å funnet ut av. Meldingene blir sendt tidlig, midt på dagen, sent på kvelden... Dialogen er hva man skal på fridagen, ettermiddag. Hva barna hennes skal. Ønsker om en fin kveld, helg, at de synes det er hyggelig å skrive med hverandre. Gleder meg til jobb igjen på mandag...  Ja... og sleng på noen 😍❤️ inniblant dette. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvem uttrykker man seg til når man kommer i en sånn situasjon? kanskje bare fortelle det til sine egne foreldre... 

hjerter og daglig bilder sender man kun til dem man er gift med og bor sammens med. Fordi man bygger en kjærlighet sammen... nå har det kommet ei kvinne i mellom ekteskapet, og det er veldig usunt. Mannen flørter med kvinnelig kollega, og føler kanskje seg yngre også. Si det som det er, her er det ingenting å legge i mellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare i LO

Anonymkode: 29394...892

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å sende bilder av seg selv til kollegaer. Og spesielt med den emojien. Det er flørting, uten tvil. 

Men hva sier mannen din? 

Anonymkode: 961a7...627

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, det må ha vært ekstremt vondt for deg!

Ja jeg er redd for det, om jeg stikker at de kommer til å ta steget videre. Å den tanken er så vond at jeg blir kvalm. 

Ja jeg ante ingenting og så virkelig ikke den komme! Var som en eksplosjon i magen og følte meg helt tom. Han sa ingenting om kollegaen da han sa han mistet følelsene. Vi «prøvde» 2 måneder etter babyen kom fordi han sa han håpte de kom tilbake. Men han var mye på mobilen og ute å gikk tur med venner fra jobben osv. men var ikke i mine tanker at han kunne ha en annen. Jeg var jo gravid og han var ikke den typen synes jeg. 

men de ble sammen måneden etter han flyttet ut, så ikke vanskelig å skjønne det må ha vært iallefall emosjonelt utroskap fra hans side. Hun også ble singel på omtrent samme tid som som han🥲 

Anonymkode: 95db1...538

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Merkelig å sende bilder av seg selv til kollegaer. Og spesielt med den emojien. Det er flørting, uten tvil. 

Men hva sier mannen din? 

Anonymkode: 961a7...627

Mannen min blir bare sur. Nektet for det først, sa at jeg skulle gi meg med slikt tull. Men så viste jeg han et par av meldingene jeg hadde tatt bilde av fra mobilen hans. Da sa han ikke no mer enn at han skulle kutte kontakten, noe han ikke gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du begynne å gå på tur i det fine været? Løpe? Gå ut med venninner? Komme hjem sent? Sett mobil på lydløs? Prøv å snakk litt med andre menn også, slik at du husker hvordan det var før du ble sammen med mannen din. Føl at duber viktig og verdt noe. Pynt deg. Foran han. Nytt undertøy.La han "lure på" på hvor du skal gå og hvor du er. Disse mennene våre tar oss altfor gitt, det er det som er greien. Det fungerte hos meg når jeg var usikker om at han var utro eller ikke. Det viste seg at han ikke var utro, men da har Jeg mistet interessen for ham. Ble mer interessert i egentid og i å ta vare på meg selv. Har begynt å lese. Kjøpe bøker.

Det er så bra du fikk det til å ta bilder av meldingene deres. Han hadde nektet alt om du ikke gjorde. Menn er flinke til å gaslighte i en slik situasjon. Noter ting i en dagbok om dere begynner å snakke. I tilfelle han kommer med flere varianter av historien og forklaringer.

Ta vare på deg selv❤️og barna❤️

K.

Anonymkode: 13a1d...e9c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kom fra ferie i går. Han fortsetter å lyve. Nekter for å ha kontakt med henne, når jeg vet han har. Han får bare styre på. Jeg gidder ikke mer. Kommer til å ta kontakt med familievernkontoret etter sommeren. 

Ts

• Liker 4
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

❤️du er en maskin. Jeg hadde eksplodert. Så fint at du klarer å ta deg sammen for barnas skyld. Jeg krysser fingrene for at du kommer deg gjennom. Alle har gått gjennom tunge stunder i livet, selv om ting går så bra en periode. Nå er det din tur. Du kommer deg gjennom dette og du kommer til å vokse på denne driterfaringen. 

K.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

❤️du er en maskin. Jeg hadde eksplodert. Så fint at du klarer å ta deg sammen for barnas skyld. Jeg krysser fingrene for at du kommer deg gjennom. Alle har gått gjennom tunge stunder i livet, selv om ting går så bra en periode. Nå er det din tur. Du kommer deg gjennom dette og du kommer til å vokse på denne driterfaringen. 

K.

Aldri før har jeg gledet meg til sommeren er over. Det gjør jeg nå. Jeg som bestandig har hatt sommeren som favoritt. Den har vært fylt med masse kos, late dager, masse tid sammen. I år har det vært et mareritt. Smilt og latet som jeg er glad. For å gi barna mine gode minner og en fin ferie ❤️ Inni meg har jeg en delt følelse av å kveles og eksplodere. 

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg vært igjennom selv ts og jeg vet nøyaktig hvor vondt du har det nå💔

Jeg er fortsatt sammen med mannen min og vi kom oss gjennom det. Jeg tenkte at visst jeg forlater ham nå vinner jo faktisk elskerinna/flørten hans. Og det hadde vært verst av alt i den situasjonen. Så rådene om å forlate ham umiddelbart eller kaste ham ut, hørte jeg ikke på. Da hadde jeg kastet ham rett i fanget på elskerinna og det siste jeg ville var at HUN skulle vinne ham og få det som hun ville.

Jeg visste han elsket meg selv om han ville ha i pose og sekk med bekreftelser. Jeg visste jeg hadde grunn til å kjempe for ham fordi han tross alt elsket meg (noe han faktisk viste ofte), han var en fin mann og pappa for barna være, og han tok sin del av familieansvar og oppgaver uten krangling og konflikter. Samtidig som vi sammen hadde en god økonomi til å gjøre fantastisk mye kjekt sammen. Dette ville jeg ikke gi slipp på og i tillegg gi bort til henne.

Jeg gjorde som deg. Samlet flest mulig gode bevis før jeg konfronterte ham. At jeg hadde passordet til mobilen hans fikk han aldri vite. Bevisene jeg viste var strategiske og hadde mulige forklaringer på hvorfor jeg hadde tilgang til. Heldigvis trengte jeg ikke mange bevis før han la seg langflat og innrømmet han hadde gått over streken.

Heldigvis var de ikke kolleger men han slettet henne fra sosiale medier og han viste forståelse for at dette var det eneste rette. Han ville også vise meg at han ikke hadde noe å skjule ved å gi meg tilgang på telefon og pc en hans. Han åpnet alt uten at jeg trengte passord. Dette for at jeg skulle bli trygg på at han ikke lengre skjulte noe for meg. 

Vi hadde også bestilt time hos familievernkontoret men pga lang ventetid ble det aldri noe av. Siden vi klarte å løse problemet på egenhånd i mellomtiden. Dette er over 4 år siden nå og jeg føler vi har bygget opp tilliten igjen. Føler ikke lengre jeg ikke kan stole på ham.

I dag er jeg utrolig glad jeg ikke fulgte rådene om å regelrett bare gi ham opp uten å ha prøvd og gi ham fra meg til elskerinna.

Heier på deg❤️

Anonymkode: 836ea...402

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Masse hjerter på deg TS 🩷

Høres helt jævlig ut. Spesielt at han tar null ansvar, legger seg ikke flat og kutter ikke ut kontakten.

Har de snakket gjennom hele ferien?

Skjønner han hvor mye det brenner under føttene han og hvordan tilliten er redusert?

Men må gjerne ha ting i klartekst. Du må si at du vurderer brudd og spørre hvordan han har tenkt med hus og barn etc.? Er jo han som bare fortsetter når du har bedt han stoppe så hva har han planlagt? Skjønner han hva han mister?

Anonymkode: 836c5...e7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 1.01):

Vi kom fra ferie i går. Han fortsetter å lyve. Nekter for å ha kontakt med henne, når jeg vet han har. Han får bare styre på. Jeg gidder ikke mer. Kommer til å ta kontakt med familievernkontoret etter sommeren. 

Ts

hva bistår familievernkontor med? er det når man har barn involvert? for å gjøre det korrekt?

AnonymBruker
Skrevet
Egenskap skrev (14 timer siden):

hva bistår familievernkontor med? er det når man har barn involvert? for å gjøre det korrekt?

Par med barn blir prioritert, men man kan også få time til parterapi selv om man ikke har barn. Så går man gjennom mekling når man skal gå fra hverandre når man har barn. Er vel for å lande en plan om deling av barn osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Par med barn blir prioritert, men man kan også få time til parterapi selv om man ikke har barn. Så går man gjennom mekling når man skal gå fra hverandre når man har barn. Er vel for å lande en plan om deling av barn osv. 

Vil familievernet invitere dere begge i et felles brev, eller får dere brev hver for dere med innkallelse, siden den ene part har henvendt seg til familievernkontoret med hensikt å avslutte ekteskapet, og få på papiret barn fordelings plikten?

Eller kommuniserer man innad i familien, og sier vi skal til familievernkontoret for å få avsluttet ekteskapet og fordele barn tilretteleggelse for hvor barn skal være i henhold til kalenderår?

Det er åpenbart kort prosess for deg dette, vet ikke om det blir tema i familievern kontor med årsak man vil avslutte ekteskap, kanskje like greit å være direkte åpen, og slippe å holde det for seg selv?

AnonymBruker
Skrevet
Egenskap skrev (13 timer siden):

Vil familievernet invitere dere begge i et felles brev, eller får dere brev hver for dere med innkallelse, siden den ene part har henvendt seg til familievernkontoret med hensikt å avslutte ekteskapet, og få på papiret barn fordelings plikten?

Eller kommuniserer man innad i familien, og sier vi skal til familievernkontoret for å få avsluttet ekteskapet og fordele barn tilretteleggelse for hvor barn skal være i henhold til kalenderår?

Det er åpenbart kort prosess for deg dette, vet ikke om det blir tema i familievern kontor med årsak man vil avslutte ekteskap, kanskje like greit å være direkte åpen, og slippe å holde det for seg selv?

Tror vi får innkallelse begge to. Har en venninne som har vært der med sin mann. Og da var det hun som ringte, og så ble det gitt beskjed til begge at de hadde time da og da. 

Jeg kommer til å være åpen om alt ja. Skal ikke holde noe inne. Fant flere bilder på telefonen hans, under "lagrede bilder". Det er da bilder hun har sendt som han har lagret. Betyr nok mye for han denne damen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror vi får innkallelse begge to. Har en venninne som har vært der med sin mann. Og da var det hun som ringte, og så ble det gitt beskjed til begge at de hadde time da og da. 

Jeg kommer til å være åpen om alt ja. Skal ikke holde noe inne. Fant flere bilder på telefonen hans, under "lagrede bilder". Det er da bilder hun har sendt som han har lagret. Betyr nok mye for han denne damen. 

Hvilke bilder var dette da? Har du sagt til ham at det er over? Jeg tipper at han kommer til å trygle og be. Det er slett ikke sikkert at hun damen vil ha ham på ordentlig, hun liker kanskje bare spenningen og flørtingen. 

Anonymkode: 64c8a...5fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du gjør det helt riktig, det er deg og ingen annen. Her formidler han ingen kjærlighet til deg. Synd at menn sporer av, og mister fokus, og glemmer første forelskelsen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...