Gå til innhold

Blodpropp i fot, symptomer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt vondt i i fot i dag, helt øverst bak på leggen. Har googlet litt og kommer stadig til blodpropp men om det hadde vært blodpropp så hadde vel foten hovnet opp/skiftet farge eller? 

Anonymkode: e4ea9...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Symptomene kan jo variere veldig da. Er det såpass vondt at du vurderer å ta smertestillende eller går det greit uten? Har du noen grunn til å mistenke blodpropp, f.eks startet p-piller nylig eller noe sånt?

Anonymkode: bc30e...d21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt vondt i i fot i dag, helt øverst bak på leggen. Har googlet litt og kommer stadig til blodpropp men om det hadde vært blodpropp så hadde vel foten hovnet opp/skiftet farge eller? 

Jeg mistenkte det en gang her i fjor sommer for jeg hadd veldig vondt over en blodåre i låret, ringte legevakten og så lenge det ikke var hovent og rødt så ville de at jeg skulle se det an. Men du kan jo ringe legekontoret ditt/legevakten og høre. 

Anonymkode: 309a3...312

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner til vondt legg da. Du kan ha fått et stikk? Overbelastning? Åreknuter? Ved dvt blir det varmt,rødlig,hovent og trykkømt.

Anonymkode: 7976f...9b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det går mye bedre i dag tror jeg bare fikk panikk etter google 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blodpropp i leggen under forrige graviditet. Det var ikke en sånn «farlig» blodpropp, så egentlig var det ikke noe de gjorde med det. Jeg tegnet ring rundt for å følge med på hvordan det spredte seg. Var skikkelig varmt, rødt og vondt. Illvondt når jeg stod eller satt med benet ned.

Fordi jeg var gravid kunne jeg ikke gjøre noe annet enn å smøre på Hirudoid eller hva det het? De var ikke noe bekymra, men fulgte jo litt med. Egentlig var det jeg som tok kontakt mange ganger med legen/legevakt, for det var så sinnsykt vondt. Ble verre og verre i halvannen uke, og så gradvis bedre i halvannen uke.

så ikke alle blodpropper er sånn «å nei, nå kan du dø øyeblikk» (siden du fikk litt panikk ved å få blodpropp som svar hos dr Google). 

Anonymkode: 68c1d...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Gelésåle om det fortsetter? 

Anonymkode: 68a16...be7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...