Gå til innhold

Langsint far skaper praktisk utfordring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min skal gifte seg veldig snart. Min oppgave er å kjøre faren vår. Bryllupet skal være i en annen kommune, og pappa har mistet lappen så han er avhengig av meg til å kjøre. 

Når jeg ringer for å avtale klokkeslett så svarer han ikke. Samme med sms. Jeg har sendt sms om at det gjelder kjøring til bryllupet og om han kan være klar til kl. 10, men han svarer ikke.
Han har vært sur på meg siden vi var uenige om noe i julen, og han har alltid vært langsint og drevet med silent treatment. Men dette handler jo om min søsters bryllup, ikke om han og meg.

Det er litt fristende å gi opp, men jeg vet at søsteren min ønsker at han kommer. 
Hvor langt bør jeg strekke meg for ham? 

Anonymkode: 2a567...2f8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke strukket meg en millimeter. 

Voksne folk er ansvarlige for seg selv. 

Anonymkode: 5beb1...a70

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så langt at du får noen andre til å hente ham, for din søsters skyld. Er det umulig også får du bare si til din søster at du har gjort det du kunne. 

Anonymkode: df0a1...5e0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort et gram mer enn hva du allerede har gjort! Jeg hadde sendt ham en sist emelding om at dersom du ikke hører noe innen en viss dag tar du det som et nei takk til transport og han må komme seg dit på egen hånd!

Anonymkode: c251a...a6f

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå ringer du ikke mer, og så lar du han være. Han kan bare sitte der aleine. 

Anonymkode: 91e47...771

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

"Går ut fra at du har ordnet deg skyss til bryllupet selv. Vil derfor ikke hente deg." på sms. Ferdig. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke gjort et gram mer enn hva du allerede har gjort! Jeg hadde sendt ham en sist emelding om at dersom du ikke hører noe innen en viss dag tar du det som et nei takk til transport og han må komme seg dit på egen hånd!

Jeg mistenker at han har blokkert meg. Ellers kunne han vel i det minste bare svart med en tommel opp.

Jeg har ikke sagt noe om dette til søsteren min, for jeg vil ikke at hun skal måtte stresse med ham midt oppi alt annet hun stresser med.

Det er ingen andre som skal kjøre herfra, kun han og jeg. Han har kuttet kontakt med resten av slekta fordi han er sint på alle for bagateller, så ingen andre hadde vært villige til å kjøre ham. Men søsteren min ønsker å ha ham der. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde strukket meg dit at jeg hadde spurt noen andre om å hente ham. Gidder ikke dulle med voksne mennesker, hvis han har et problem får han ta det opp så dere kan bli ferdige med det. At han skal  bedrive silent treatment et halvt år senere er bare barnslig tull. Ikke noe jeg hadde brukt mer tid på 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde ikke strukket meg en millimeter. 

Voksne folk er ansvarlige for seg selv. 

Anonymkode: 5beb1...a70

100 % enig med deg. 

Anonymkode: 2e569...3ba

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mistenker at han har blokkert meg. Ellers kunne han vel i det minste bare svart med en tommel opp.

Jeg har ikke sagt noe om dette til søsteren min, for jeg vil ikke at hun skal måtte stresse med ham midt oppi alt annet hun stresser med.

Det er ingen andre som skal kjøre herfra, kun han og jeg. Han har kuttet kontakt med resten av slekta fordi han er sint på alle for bagateller, så ingen andre hadde vært villige til å kjøre ham. Men søsteren min ønsker å ha ham der. 

Ok, da hadde jeg ikke giddet å gjøre noe mer og forklart søster at han ikke er å få tak i.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du må jo si fra til henne. Det er hun som inviterer og hvis han ikke svarer deg så må det bli noe hun må løse.

Anonymkode: 3282f...4f9

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Søsteren min skal gifte seg veldig snart. Min oppgave er å kjøre faren vår. Bryllupet skal være i en annen kommune, og pappa har mistet lappen så han er avhengig av meg til å kjøre. 

Når jeg ringer for å avtale klokkeslett så svarer han ikke. Samme med sms. Jeg har sendt sms om at det gjelder kjøring til bryllupet og om han kan være klar til kl. 10, men han svarer ikke.
Han har vært sur på meg siden vi var uenige om noe i julen, og han har alltid vært langsint og drevet med silent treatment. Men dette handler jo om min søsters bryllup, ikke om han og meg.

Det er litt fristende å gi opp, men jeg vet at søsteren min ønsker at han kommer. 

Da sender du melding, siden du ikke svarer meg, så antar jeg at du ordner transport selv. Jeg gjør ikke flere forsøk på å få kontakt med deg angående transport til x sitt bryllup. 
Ferdig arbeid. 

Jeg forutsetter da at dere vet at han ikke ligger død ett eller annet sted og derfor ikke svarer.

Anonymkode: 47ce1...d9a

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du må jo si fra til henne. Det er hun som inviterer og hvis han ikke svarer deg så må det bli noe hun må løse.

Æsj, ja jeg må vel det. Har ikke lyst til å plage henne for hun er så stressa allerede. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Æsj, ja jeg må vel det. Har ikke lyst til å plage henne for hun er så stressa allerede. 

Du må det. Enn om hun sitter og tror at du ordner det og så dukker han ikke opp. Gjett hvem som får skylden.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Som de andre her sier. Skriv at du har prøvd å ringe ham uten hell, og at han kontakte deg hvis han vil sitte på til bryllupet. Da er det han som har ballen. Du kan godt gi beskjed til søster også, så hun vet at du har prøvd, og at tilbudet om skyss fortsatt står ved lag. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Møt opp hos han kl.10.00. Skal ikke stå på deg at han har lav EQ. 

• Nyttig 3
Skrevet

Hvis han har blokkert deg, er det jo ekstra viktig at din søster kontakter ham i stedet. Hun må stå for kommunikasjonen.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

veronica<3, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Kjør hjem til han og gi han beskjed. 
Alternativet er taxi. 
Hvis ikke han svarer så sier du til søsteren din at du har prøvd alt 

Anonymkode: 26824...3b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må jo selvfølgelig snakke med søsteren din, og si at du dessverre ikke får gjennomført oppgaven du har fått fordi faren din nekter å snakke med deg. Så får hun snakke med ham da, og få til en annen løsning. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...