AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Må man sitte hjemme, som sykemeldt. Eller er det greit å ta en helg og halv uke annet sted i landet? Hilse på familien? Anonymkode: 45339...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Ingen lov sier at du må sitte hjemme, nei, du har fullt ut lov til å bevege deg innenlands. Det er utenlandsreiser som det er begrensninger på når man er sykmeldt. Så du kan reise til familie i Norge, ja, om du er sykmeldt i Norge av norsk lege. Anonymkode: d23f2...c24 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må man sitte hjemme, som sykemeldt. Eller er det greit å ta en helg og halv uke annet sted i landet? Hilse på familien? Anonymkode: 45339...dc6 Svaret på spørsmålet ditt ligger i hva du er sykemeldt for. Hovedregelen er at du ikke skal gjøre noe som forverrer det du er sykemeldt for. Skulle alle som er sykemeldt mure seg inne i sin egen bolig, så ville mange blitt dypt deprimert i tillegg til det de er sykemeldt for. Anonymkode: e8aa0...6b0 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svaret på spørsmålet ditt ligger i hva du er sykemeldt for. Hovedregelen er at du ikke skal gjøre noe som forverrer det du er sykemeldt for. Skulle alle som er sykemeldt mure seg inne i sin egen bolig, så ville mange blitt dypt deprimert i tillegg til det de er sykemeldt for. Anonymkode: e8aa0...6b0 Det stemmer. Derfor kan du som er sykemeldt reise innen EU om det kan bidra til bedre helse. Jeg var sykemeldt i fjor vinter etter en operasjon, og legen sa jeg ville ha bedre og raskere opptreningsmuligheter om jeg befant meg i et land med sol, varme og basseng. Det ble fortgang i prosessen og gjorde nok at jeg kom raskere tilbake til jobb. Anonymkode: 9b6c1...37a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni Det sier seg selv at en student på hybel med brukket bein får fly hjem til mor. Anonymkode: 27b58...39b
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det sier seg selv at en student på hybel med brukket bein får fly hjem til mor. Anonymkode: 27b58...39b En mann på 40 med lengsel etter mors hjemmelagde kjøttboller kan fint også sette seg på fly og nyte mors kjærlighet og stell. Eller gjøre noe helt annet, som å ta seg en rolig halvliter på by'n. Sykdom kommer i mange former. Så lenge man tar hensyn til den, så kan man i grunn gjøre det meste. Anonymkode: 809e0...04f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå