Gå til innhold

Kan man som sykemeldt besøke familie i Norge, eller må bare sitte hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man sitte hjemme, som sykemeldt. Eller er det greit å ta en helg og halv uke annet sted i landet? Hilse på familien? 

Anonymkode: 45339...dc6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen lov sier at du må sitte hjemme, nei, du har fullt ut lov til å bevege deg innenlands. Det er utenlandsreiser som det er begrensninger på når man er sykmeldt.

Så du kan reise til familie i Norge, ja, om du er sykmeldt i Norge av norsk lege.

Anonymkode: d23f2...c24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må man sitte hjemme, som sykemeldt. Eller er det greit å ta en helg og halv uke annet sted i landet? Hilse på familien? 

Anonymkode: 45339...dc6

Svaret på spørsmålet ditt ligger i hva du er sykemeldt for. Hovedregelen er at du ikke skal gjøre noe som forverrer det du er sykemeldt for. 
Skulle alle som er sykemeldt mure seg inne i sin egen bolig, så ville mange blitt dypt deprimert i tillegg til det de er sykemeldt for.

Anonymkode: e8aa0...6b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svaret på spørsmålet ditt ligger i hva du er sykemeldt for. Hovedregelen er at du ikke skal gjøre noe som forverrer det du er sykemeldt for. 
Skulle alle som er sykemeldt mure seg inne i sin egen bolig, så ville mange blitt dypt deprimert i tillegg til det de er sykemeldt for.

Anonymkode: e8aa0...6b0

Det stemmer. Derfor kan du som er sykemeldt reise innen EU om det kan bidra til bedre helse. Jeg var sykemeldt i fjor vinter etter en operasjon, og legen sa jeg ville ha bedre og raskere opptreningsmuligheter om jeg befant meg i et land med sol, varme og basseng. Det ble fortgang i prosessen og gjorde nok at jeg kom raskere tilbake til jobb. 

Anonymkode: 9b6c1...37a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg selv at en student  på hybel med brukket bein får fly hjem til mor.

Anonymkode: 27b58...39b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det sier seg selv at en student  på hybel med brukket bein får fly hjem til mor.

Anonymkode: 27b58...39b

En mann på 40 med lengsel etter mors hjemmelagde kjøttboller kan fint også sette seg på fly og nyte mors kjærlighet og stell.

Eller gjøre noe helt annet, som å ta seg en rolig halvliter på by'n.

Sykdom kommer i mange former. Så lenge man tar hensyn til den, så kan man i grunn gjøre det meste.

Anonymkode: 809e0...04f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...