AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Har de bestemt seg hva de vil videre? Har det vært mye eller nok informasjon i 9 klasse? Dere som kanskje har flere barn eller kommer over tråden utenom, hva slags informasjon fikk de i 10 klasse før de skulle søke seg videre? Anonymkode: 71fb0...84f
Hedda-78 Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Ja, min 9.klassing vet hva han vil søke seg inn på etter 10. De videregående skolene her har åpen dag for 9. og 10.-klassinger en gang i året, og det var da han bestemte seg.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni Min vet hva hun vil gå på ja. De har vært på vgs-besøk i regi av skolen, min har også vært på en ekstra da linjen hun vil på er utenfor nærskoleprinsippet. Vi skal derfor flytte. Etter planen skal skolen også arrangere to vgs-besøk i løpet av 10.klassen. Det har vært mye snakk om vgs på skolen, de har hatt 'utdanningsvalg' der. Vi har dessuten snakket en del om det her hjemme. Anonymkode: d6384...016
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Min er nokså sikker på hva hun vil. Har snakket om det i utv på skolen og jeg har satt meg litt inn i ting hjemme. De har ikke vært på skolebesøk, det håper jeg de skal til høsten. Anonymkode: dd0e6...392
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni Min er ikke 100% sikker, men heller mot å ha bestemt seg. De har vært på ett besøk på vgs, de satte opp tre linjer de vil besøke, så besøkte de ett av de nå og de to neste til høsten. Anonymkode: b1e17...794
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Mine har villet bli ingenør siden ca barnehagen, så akkurat det har aldri vært et spørsmål. Stuieforberedede med realfag er planen Anonymkode: 69131...e5a
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni Alle mine har først blitt enige med seg selv om hva de vil gjøre etter grunnskolen i løpet av 10. klasse-året. Anonymkode: 2e13b...568 1
Summeer Skrevet 16. juni #8 Skrevet 16. juni Ja. Men hun er yngst av fire søsken, så temaet "hvilken linje og hvilken skole" har vært en gjenganger hjemme de siste årene 😉
AnonymBruker Skrevet 16. juni #9 Skrevet 16. juni Han har ikke bestemt seg selv, men tenker på idrettslinja. Vil ha studiekompetanse, men orker ikke ren allmenn eller praktiske fag. De har vært på besøk på en vgs i 9kl. Og skal på skolebesøk og messe med alle skoler/linjer representert, i 10kl. Anonymkode: 0583f...f1e
AnonymBruker Skrevet 16. juni #10 Skrevet 16. juni En bestemte seg i begynnelsen av 10ende. En bestemte seg tidligere, men skiftet retning fullstendig rett før det skulle søkes. Og siste bestemte seg i midten av 9ende så da blir det spennende å se om det forblir slik når det skal søkes i 10ende, men det tror jeg det gjør. Anonymkode: ba032...f5f
AnonymBruker Skrevet 16. juni #11 Skrevet 16. juni Har en som går ut 10. trinn nå. Veldig få visste helt bestemt hvor de ville før besøksdagene på vgs og info fra messer og mine bestemte seg ikke helt før den siste uka før fristen går ut. Anbefaler å ikke stresse for mye og få info for å bestemme seg. Noen vil bort, noen vil følge vennene og noen vil inn på spesielle linjer. Lurt å sjekke snittet på spesielle linjer for å motivere til å høyne snittet. Anonymkode: cba92...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå