Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble nylig slutt med meg og samboeren etter 15 år sammen, det var mitt valg å avslutte. Vi bodde sammen i 5 mnd før jeg fant et sted å bo, og dette gikk helt greit, vi var venner og hadde jo to barn sammen som nok hadde godt av denne overgangen. Like etter at jeg flyttet ut, fant jeg ut at min eks var i et nytt forhold etter tre måneder, altså mens vi bodde sammen. Han holdt det hemmelig da, jeg tok det vel egentlig for gitt at man ikke datet i den perioden.

Selv om det formelt var slutt mellom oss, føler jeg at dette gjorde litt vondt. Er det urimelig å føle på?

Anonymkode: dadc0...45a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt teit å ikke kunne vente til du var flyttet ut, meeeen! Jeg skjønner han godt også. Det var slutt, og det var du som gjorde det slutt. Han hadde gått videre uansett. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Normalt å kjenne på det, vil jeg tro.

Anonymkode: 5e338...e1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ble nylig slutt med meg og samboeren etter 15 år sammen, det var mitt valg å avslutte. Vi bodde sammen i 5 mnd før jeg fant et sted å bo, og dette gikk helt greit, vi var venner og hadde jo to barn sammen som nok hadde godt av denne overgangen. Like etter at jeg flyttet ut, fant jeg ut at min eks var i et nytt forhold etter tre måneder, altså mens vi bodde sammen. Han holdt det hemmelig da, jeg tok det vel egentlig for gitt at man ikke datet i den perioden.

Selv om det formelt var slutt mellom oss, føler jeg at dette gjorde litt vondt. Er det urimelig å føle på?

Anonymkode: dadc0...45a

Er lov å kjenne på at det er litt vondt ja. Etter 15 år så har dere jo mye historie sammen og selv om en vet at brudd er det beste, så kan det være vanskelige følelser å kjenne på at eks partner etter så mange år går går"lett" videre.

Men folk har forskjellige måter å gå videre på. Noen kjenner øyeblikkelig på at de er klar til å finne kjærligheten igjen eller bare date litt rundt og snuse på hva som er der ute.

Jeg ville ut av ekteskapet 5 år før det ble brudd. Livssituasjon, barn etc gjorde at jeg prøvde, men da det først røk hadde vi ikke vært intime på flere år og jeg var emosjonelt ferdig med han.

Vi begynte derimot å date relativt raskt etter seperasjonen begge to. Han fikk seg dame noen måneder senere, jeg etter 7 mnd.

De er nå samboere og jeg er forlovet og bor i hus med min.

Jeg kjente ikke på noe vonde følelser og han virker glad på mine vegne. Men vi har null kontakt utenom litt mht barnet. Jeg har fullt foreldreansvar og daglig omsorg så blir litt annenhver helg. Men vi prater knapt om personlige ting.

Anonymkode: e9dd3...e54

AnonymBruker
Skrevet

Normalt å kjenne på det ja.

Men veldig mange menn er livredd for å være alene, og han hoppet nok på første og beste anledning etter at det ble slutt.

Anonymkode: de843...3e1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at folk har det av og til brenntravelt  med å skaffe seg  ny partner etter et samlivsbrudd. 
En overser viktigheten av  å lære seg seg å trives i eget selskap før en går videre. 
Da står sterkere i det å kjenne etter og velge hvem en fungerer og trives med over tid. 
Å nærmest handle spontant pga en får litt panikk for å være alene er ikke klokt på sikt. 
Jeg synes heller ikke at nyseparerte er så attraktive i og med at det er en del bearbeiding som må gjøres. 

Anonymkode: f9e44...531

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men veldig mange menn er livredd for å være alene, og han hoppet nok på første og beste anledning etter at det ble slutt.

Dette leser jeg til stadighet, men jeg opplever at like mange kvinner gjør akkurat det samme.. Argumentet til kvinner, "de har vært mentalt ferdige med forholdet lenge før det ble offisielt". 

Så, jeg må nesten spørre deg siden du opptrer som et slikt orakel, har du noe dokumentasjon på dette, eller er det den klassiske og berømmelige kvinnelige kilden: <<magefølelsen og flere venninner har opplevd det>>. 

Anonymkode: da930...f61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at folk har det av og til brenntravelt  med å skaffe seg  ny partner etter et samlivsbrudd. 
En overser viktigheten av  å lære seg seg å trives i eget selskap før en går videre. 
Da står sterkere i det å kjenne etter og velge hvem en fungerer og trives med over tid. 
Å nærmest handle spontant pga en får litt panikk for å være alene er ikke klokt på sikt. 
Jeg synes heller ikke at nyseparerte er så attraktive i og med at det er en del bearbeiding som må gjøres. 

Enig. Når jeg måtte bo separat fra mannen over en periode på wt par år pga studier syntes jeg først det var dritskummelt - vi hadde vært sammen så lenge, jeg var vant til at han fiksa en del ting. 

Etter hvert ble jeg mer vant med eget selskap, merket hvor mye jeg hadde forandret meg, kunne danne egne rutiner uten å tenke på andres planer, ble veldig mye mer selvstendig, kunne være med venner så mye jeg bare ville. Det er kjempemye utvikling i det å innimellom være alene så jeg ville bok IKKE hoppet i nytt forhold så fort jeg var ute av et gammelt - ville unnet meg friheten i en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem klarer å finne et forhold på 3 måneder? Det er det som overrasker meg mest, ikke at det ble holdt hemmelig.

Anonymkode: c41fb...36d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke urimelig å føle på egen smerte. Den er din og bare din. 
Noen finner ny partner fort, andre aldri. Det meste er innenfor normalen. Og selv om dere bodde sammen, er det ikke noe galt i at han startet på noe nytt. 

Anonymkode: b2da7...504

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem klarer å finne et forhold på 3 måneder? Det er det som overrasker meg mest, ikke at det ble holdt hemmelig.

Anonymkode: c41fb...36d

Noen mnd etter et brudd er det beste tidspunktet å finne en ny på. Man har fått testa ut singellivet og fått sørget litt, men har ikke blitt sær eller bitter.

Anonymkode: dab02...6af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen mnd etter et brudd er det beste tidspunktet å finne en ny på. Man har fått testa ut singellivet og fått sørget litt, men har ikke blitt sær eller bitter.

Enig i det. Ikke nødvendigvis en dårlig ting å finne ny raskt. Vi mennesker er så forskjellige og har så ulike behov. Verden ruller videre og vi gjør det vi mener er best for oss selv til enhver tid.

Anonymkode: b2da7...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det slutt, da må du akseptere at han går videre.

Anonymkode: cfcd8...424

AnonymBruker
Skrevet

Min nye kjæreste måtte hjelpe meg å tømme og selge boligen min. Eksen nektet å hjelpe. Og nektet å flytte.... Så alle brudd er forskjellige. Ikke alltid lett eller mulig å gjøre alt "som man burde", for alle er ikke like enkle å ha med å gjøre. 

Anonymkode: ae7d8...134

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg erfarer det motsatte at mange kvinner er avhengig av å ha en mann som tar vare på seg. 

Tipper sannheten er midt mellom. Skal ikke se bort fra at man kan si at "veldig mange er livredd for å være alene", uten å nevne kjønn i hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Min nye kjæreste måtte hjelpe meg å tømme og selge boligen min. Eksen nektet å hjelpe. Og nektet å flytte.... Så alle brudd er forskjellige. Ikke alltid lett eller mulig å gjøre alt "som man burde", for alle er ikke like enkle å ha med å gjøre. 

Så han ville ikke mer, men nektet å flytte?

Anonymkode: 60b05...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Så han ville ikke mer, men nektet å flytte?

Anonymkode: 60b05...5cc

Han syntes det var OK å bo gratis og bruke bil gratis. Det ble det slutt på. Men måtte bruke brekkjern. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor tror du at man blir sær og bitter av å være enslig over lengre tid enn noen måneder?

Anonymkode: 7410b...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 15.32):

Etter å ha levd ensom i et forhold i mange år, trengte jeg ikke å lære å trives i mitt eget selskap. Jeg var helt emosjonelt ferdig med forholdet før det ble slutt, og møtte min nye kjæreste ved en ren tilfeldighet, ikke fordi jeg hadde panikk for å være alene. Heller raskt inn i et nytt forhold enn å være alene lenge, date idioter og bli kresen og sær. Mange som har levd alene lenge klarer ikke å hverken tilpasse seg eller slå seg til ro i et forhold fordi de ikke evner å ikke være alene og bestemme alt. Det er jo ikke bra det heller. 

Anonymkode: 72c18...892

AnonymBruker
Skrevet

Å kjenne på at det gjør vondt er helt normalt og forståelig. Å være snurt på ar han ikkr har forholdt seg til dine uuttalte regler for dating etter at dere gjorde det slutt er urimelig. 

Anonymkode: 9f465...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...