Gå til innhold

"Ja,hvorfor ikke"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, noe jeg har lagt merke til når jeg spør damer ut er at jeg ofte får dette svaret "ja , hvorfor ikke" med et smil. Jeg er kanskje av den overtenkende typen men jeg synes dette svarer er litt tvetydig . De kommer på date , noen ganger går det bra , andre ganger ikke...helt vanlig med andre ord. Jeg ville trodd at "ja" var mer normalt. Noen tanker om dette fra damene ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag handler alt om å være hard to get, ikke vise noe interesse eller avsløre for mannen at hun liker ham. Det er et veldig kjedelig maktspill…

Men, det du kan gjøre er å la være å delta i dette spillet ved å trekke tilbake den invitasjonen når entusiasmen er lik null 😉

Tro meg, du sparer deg for veldig mye tid - og du vil oppleve mye bedre kvalitet på datene når du en sjelden gang kommer over en som ikke spiller dette spillet.

Anonymkode: 42ba7...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I dag handler alt om å være hard to get, ikke vise noe interesse eller avsløre for mannen at hun liker ham. Det er et veldig kjedelig maktspill…

Men, det du kan gjøre er å la være å delta i dette spillet ved å trekke tilbake den invitasjonen når entusiasmen er lik null 😉

Tro meg, du sparer deg for veldig mye tid - og du vil oppleve mye bedre kvalitet på datene når du en sjelden gang kommer over en som ikke spiller dette spillet.

Jeg har jo og vært borti dem som er veldig entusiastisk i starten . Det fører ofte med seg egne problemer. Jeg skulle vel ofte ønske damer kunne være mer direkte om hva dem tenker og ønsker fra starten av 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at "Ja, hvorfor ikke" er et type svar ala "ja, har ikke noe bedre å foreta meg så kan liksågodt blir med på x eller y". Det høres altså ikke veldig overbevisende ut.

K36

Anonymkode: 9b22b...601

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg føler at "Ja, hvorfor ikke" er et type svar ala "ja, har ikke noe bedre å foreta meg så kan liksågodt blir med på x eller y". Det høres altså ikke veldig overbevisende ut.

K36

Anonymkode: 9b22b...601

Huff.  Høres ut som det er en dame som får en avlysning fra meg i dag 😄

Skrevet

"Du virker ufarlig og jeg er nysgjerrig nok til å gi deg et forsøk; selv om det ikke var umiddelbart lynnedslag og kjærlighet ved første blikk kan det være potensiale her"

...ville sannsynligvis vært omtrent det som lå bak et sånt svar hos meg. Eller så hørtes det litt kort ut å bare svare ja, så man fylte på med noen flere ord som var bekreftende uten å være altfor bindende og skape høye forventninger. 

Et par ord i en nokså standard frase kan bety alt og ingenting. Å avlyse en avtale fordi man overanalyserer de samme par ordene heller enn å snakke med personen som avleverte dem er adskillig mer udelt negativt...

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer deg i hodet mitt "er du kreapy, ekkel, stalker, kone banker..mm" og så blir kanskje svaret sånn "ja-aa..det kan vi.😊" (Fordi jeg liksom tenker mens jeg svarer. Jeg har møtt farlige menn før). Men jeg vet ikke om det var det samme. Men "ja, hvorfor ikke" er jo bare et positivt svar. 👍😊

Anonymkode: 5354f...fc5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

"Du virker ufarlig og jeg er nysgjerrig nok til å gi deg et forsøk; selv om det ikke var umiddelbart lynnedslag og kjærlighet ved første blikk kan det være potensiale her"

...ville sannsynligvis vært omtrent det som lå bak et sånt svar hos meg. Eller så hørtes det litt kort ut å bare svare ja, så man fylte på med noen flere ord som var bekreftende uten å være altfor bindende og skape høye forventninger. 

Et par ord i en nokså standard frase kan bety alt og ingenting. Å avlyse en avtale fordi man overanalyserer de samme par ordene heller enn å snakke med personen som avleverte dem er adskillig mer udelt negativt...

Jeg må også si at det har vært tilfeller der damer har kontaktet meg først via feks Facebook eller trening til barn etc , lagt opp til at jeg skal spørre dem ut , for så å svare "ja , hvorfor ikke " .....Det er veldig forvirrende 😄

AnonymBruker
Skrevet
Midtpånattenmann skrev (1 minutt siden):

Jeg må også si at det har vært tilfeller der damer har kontaktet meg først via feks Facebook eller trening til barn etc , lagt opp til at jeg skal spørre dem ut , for så å svare "ja , hvorfor ikke " .....Det er veldig forvirrende 😄

Det betyr bare "ja, hvorfor ikke". Jeg ser ikke helt problemet. :klo:

Anonymkode: 5354f...fc5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Daria skrev (9 minutter siden):

Jeg må innrømme at i den verden vi lever i i dag når det er så mange muligheter hele tiden med apper etc. ( ihvertfall har det vært positivt for meg ) så hadde jeg avlyst om jeg visste hun var så usikker. Det er nå bare meg. Da er det bedre å finne en som er interessert fra starten . Det er kanskje dumt at man tenker slik nå, men slik er det desverre blitt 

Endret av Midtpånattenmann
  • Liker 1
Skrevet
Midtpånattenmann skrev (3 minutter siden):

Jeg må innrømme at i den verden vi lever i i dag når det er så mange muligheter hele tiden med apper etc. ( ihvertfall har det vært positivt for meg ) så hadde jeg avlyst om jeg visste hun var så usikker. Det er nå bare meg. Da er det bedre å finne en som er interessert fra starten . Det er kanskje dumt at man tenker slik nå, men slik er det desverre blitt 

Men forventer du at de skal vite alt sikkert før første date; at det enten er lynnedslag eller ingenting?

At hun er så usikker er din tokning  Jeg kan fint svare "Ja, hvorfor ikke?", hvis en venninne foreslår lunsj, det er ingen usikkerhet i det, bare en talemåte. Hva akkurat denne kvinnen la i akkurat de ordene ved akkurat den anledningen, er det bare hun som vet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Men forventer du at de skal vite alt sikkert før første date; at det enten er lynnedslag eller ingenting?

Jeg forstår hva du mener.  Jeg forventer ikke noe mye følelser eller forelskelse på første date, det hadde bare vært rart. Men jeg forventer en genuin interesse , feks det fysiske og at de føler kjemi. Jeg ville ikke likt å være i en situasjon der jeg kan "overbevise" en dame om å like meg "på tross" av noe 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En dame som svarer sånn tolker jeg som at hun egentlig ikke er særlig interessert, og går da videre 

Anonymkode: bea45...82e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle spiller hard to get. Mesteparten av tiden så har de bare ikke lyst på deg. Håper dette hjelper.

Anonymkode: 0c84b...4b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr jo ja. Hverken mer eller mindre. Det er jo en helt vanlig uttrykksmåte.

Anonymkode: ca871...1ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke alle spiller hard to get. Mesteparten av tiden så har de bare ikke lyst på deg. Håper dette hjelper.

Anonymkode: 0c84b...4b1

Og det skinner igjennom når alt man kan si er «ja, hvorfor ikke». 
Men altså, jeg har ingen illusjon om at alle har lyst på meg selv om det er dette du antyder. Og vi vil vel alle gå på date med en som har lyst å gå på date med oss? Da viser man dette fremfor å si at man ikke har noe bedre å gjøre på 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra et dalføre og der er vi nok litt trege og trauste. Til tross for mitt urbane liv i dag kan jeg nok ha en måte å snakke på som drsr ting ned. Ting er sjelden fantastisk, nydelig osv. Det er mer sånn "ja, hvorfor ikke" = så koselig! "Det er ikke ideelt" = å faen, dette er ille.

Anonymkode: 9a0c2...24c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg sier det hele tiden. Seinest i dag til noen jeg møter hver bidige dag. Det er altså ingen tvil i meg om jeg ønsker å møte vedkommende, det er en talemåte.

Anonymkode: ef8c7...d6c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og det skinner igjennom når alt man kan si er «ja, hvorfor ikke». 
Men altså, jeg har ingen illusjon om at alle har lyst på meg selv om det er dette du antyder. Og vi vil vel alle gå på date med en som har lyst å gå på date med oss? Da viser man dette fremfor å si at man ikke har noe bedre å gjøre på 😅

Du tar feil. 

Anonymkode: ef8c7...d6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr kun hvorfor ikke. Har du en grunn til at hun ikke burde? Du legger alt for mye i dette. 

Anonymkode: c25af...024

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...