Gå til innhold

Ble fornærmet av en ansatt på butikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken og handlet når jeg var på jobb i pausen. Møtte da tilfeldig på en beboer fra der jeg jobber som spurte hva jeg hadde på båndet mitt i kassa, og pekte på sjokoladen min. Denne beboeren er glad i søtsaker. Jeg sa da med et glimt i øyet at jeg også var glad i søtsaker. Da sa han som jobbet i kassen, en godt voksen mann " det burde du gjøre noe med".  

Jeg er 13 kg overvektig og følte derfor på dette. Han har rett, men han skal ikke si dette til meg som kunde og jeg snakket ikke en gang med han. Jeg ble svært fornærmet. Hvordan hadde dere tatt denne situasjonen? Jeg ble så paff at jeg ikke sa noe annet enn hehe ja og hadet. 

Det såret også kanskje ekstra mye fordi dette er en mann jeg stadig ser når jeg handler ved jobben, og synes var litt kjekk. Men han synes tydeligvis ikke noe godt om meg 🤷‍♀️

Anonymkode: a370c...9e8

• Liker 2
  • Hjerte 10
Skrevet

Du har tre alternativer.

- Du kan si i fra til han at du ikke synes dette var ok.
- Du kan legge dette bak deg og godta at alle har sine meninger om ting, selv om noen er uhøflige.
- Du kan bruke det som motivasjon til å gjøre noe med det, samtidig som det ikke var greit å si det sånn.

Du velger hva du velger å bruke energi og tid på.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde sendt mail til sjefen hans, dette er jo faktisk utrolig frekt å si som kundebehandler. 

Anonymkode: 785a0...b5c

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å begynne å ta noen grep da?

Skrevet

Det er ikke så lett å forberede seg på sånne situasjoner, men husk du kan alltid be han om å gjenta hva han sa, for å understreke hvor frekt det er. 

Anonymkode: bb0a0...a9f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
got2go skrev (8 minutter siden):

Er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å begynne å ta noen grep da?

Ta deg en bolle.

Anonymkode: 4eed3...661

• Liker 20
Skrevet

Send mail til butikken og gi beskjed. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen vits i å sende mail til butikken, da denne mannen faktisk er han som er sjefen i butikken. Tro det eller ei 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det der er toppen av frekkhet,  om han er sjefen, så send mail høyere opp i systemet. 

Endret av Phoenix Heart
  • Liker 14
Skrevet

Hadde ikke kjøpt min sjokolade mer av denne butikken hvertfall.

De aller fleste overvektige vet det veldig godt. Å få høre det foran andre når man skal betale er ikke innafor. Det er absolutt ikke en butikkansatt/leder sin oppgave, den slags råd og veiledning hører til de som er noe nærmere personen, type venner, familie og helsepersonell.

Anonymkode: 2c34d...be5

• Liker 8
Skrevet

Sikker på at han ikke bare prøvde å være morsom? 

Anonymkode: 013b2...c6c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det e enorm som er veldig bokstavelige og ikke helt følger alle sosiale normer. Det var frekt, men tenker det bare er å tenke dett rom personen og gå videre…

Anonymkode: d0a29...fe8

Skrevet

*det er noen 

Anonymkode: d0a29...fe8

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Var på butikken og handlet når jeg var på jobb i pausen. Møtte da tilfeldig på en beboer fra der jeg jobber som spurte hva jeg hadde på båndet mitt i kassa, og pekte på sjokoladen min. Denne beboeren er glad i søtsaker. Jeg sa da med et glimt i øyet at jeg også var glad i søtsaker. Da sa han som jobbet i kassen, en godt voksen mann " det burde du gjøre noe med".  

Jeg er 13 kg overvektig og følte derfor på dette. Han har rett, men han skal ikke si dette til meg som kunde og jeg snakket ikke en gang med han. Jeg ble svært fornærmet. Hvordan hadde dere tatt denne situasjonen? Jeg ble så paff at jeg ikke sa noe annet enn hehe ja og hadet. 

Det såret også kanskje ekstra mye fordi dette er en mann jeg stadig ser når jeg handler ved jobben, og synes var litt kjekk. Men han synes tydeligvis ikke noe godt om meg 🤷‍♀️

Du sier at du sa det med et glimt i øyet. Hvordan sa den ansatte det? Som han mente det? Eller var det med et glimt i øyet det også, selv om det ikke ble godt mottatt? 

Anonymkode: 68cf8...0a6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor nærtagende er det nødvendig å være?

Gjør som gåsa når noen kaster vann på henne, rist det av deg og bli ferdig med saken.

Å tenke negative tanker, skrive negativt om det du har opplevd, og tatt deg nær av, er ikke sunt. Livet må da bestå av noe mer positivt å henge seg opp i og å kunne glede seg over å bruke tid på?

Anonymkode: ea4f8...e4b

• Liker 7
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sier at du sa det med et glimt i øyet. Hvordan sa den ansatte det? Som han mente det? Eller var det med et glimt i øyet det også, selv om det ikke ble godt mottatt? 

Jeg sa det med glimt i øyet til beboeren jeg snakket med. Han i kassa var ikke med i samtalen. Han sa det som han mente det, ikke noe glimt i øyet fra han. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor nærtagende er det nødvendig å være?

Gjør som gåsa når noen kaster vann på henne, rist det av deg og bli ferdig med saken.

Å tenke negative tanker, skrive negativt om det du har opplevd, og tatt deg nær av, er ikke sunt. Livet må da bestå av noe mer positivt å henge seg opp i og å kunne glede seg over å bruke tid på?

Anonymkode: ea4f8...e4b

Jeg tar meg nær av det fordi det ikke er greit og kommentere noen sin kropp sånn. 

• Liker 5
Skrevet

Tenk å være nøyaktig 13 kilo overvektig.. 

Hvorfor er du ikke 20 kilo overvektig? 

Anonymkode: 3554f...b8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa det med glimt i øyet til beboeren jeg snakket med. Han i kassa var ikke med i samtalen. Han sa det som han mente det, ikke noe glimt i øyet fra han. 

Og for alt du vet kan han ha ment det med et glimt i øyet han og.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme tenker jeg. Selv hadde jeg tatt det som en oppfølging av det lett humoristiske som ble sagt mellom ts og beboeren der hun jobber. Trolig ville jeg bare ledd og sagt at "ja, det burde vi vel alle, men av og til så kan desperasjonen etter sjokolade bli for stor, ha-ha..".

Jeg hadde ikke tatt det som kritikk, og vil tro det ikke var ment slik heller.

Anonymkode: 9746f...282

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...