Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg datet en stund, og føler at jeg har kommet inn i et slags mønster. Enten avslutter jeg det etter 1-3 dater, da før vi har vært intime. Eller så tenker jeg, "han her kan være noe!" Vi har det fint, han tar masse insiativ, helt til han begynner å fader det ut etter 2-3 måneder. Lenger mellom meldinger, jeg spør mer om å møtes. Jeg gidder ikke, spør hva som skjer, og da kommer som regel noe sånt som "Jeg er ikke klar for forhold" eller noe sånt. 

Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Har jeg sex for tidlig? Pleier å skje på rundt date 4. 

Fler som opplever dette? Lurer vel på om det er noe galt med meg eller om dette er vanlig....

(K38 år, barn 50%)

Anonymkode: c1b19...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://bumble.com/the-buzz/three-month-rule

Det er vel delvis basert på svogerforskning, men jeg merker det litt selv at jeg har hatt noen relasjoner der min interesse har endt etter 2-3 mnd fordi jeg tenker at det ikke er noe å satse videre på. Det er bare at det ikke føles riktig, og da er det mest korrekt å avslutte det. 

For min del, så trives jeg fint alene, og da trenger jeg ikke være i et forhold, og om ikke forholdet bidrar positivt, så tenker jeg det er mest realt å avslutte det. Men det har vært litt vanskelig å avslutte det, da damene har fått følelser og jeg har også brydd meg om og vært glad i disse damene, og derfor kan det kanskje være slik at vi lar det fade ut fordi det er litt lettere?
Mitt nåværende forhold er ikke slik, så jeg velger å tro at følelsene mine har vært rett tidligere. Jeg har også vært i et 20 år+ forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke tro det er vanlig basert på egen erfaring samt vennekrets, kanskje du er inne på noe om du ligger med noen etter såpass kort tid, det kan bare du kjenne på.

Mer trolig er at du velger feil menn, eller at noe du gjør (for intens, for fraværende e.lign.) gjør at de snur. Snakker vi 2-4 menn gjetter jeg det første, er antallet større hadde jeg analysert egen oppførsel, eventuelt spurt en av de rett ut: «Du- er helt fine med at du har ombestemt deg, men jeg prøver å bli bedre på dette datingstyret, kan du vær så snill å være ærlig om hvordan du oppfatter meg? Jeg lover selvfølgelig å ikke reagere på det du sier men ta det med videre og ikke plage deg med det»

Anonymkode: 7a959...c69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke truffet den rette ennå. Det kommer :)

Anonymkode: 83616...bde

• Liker 1
Skrevet

Veldig ofte tar det 2-4 mnd før man vet om interessen er vedvarende og det er noe å satse på. Første nåløye er at man har lyst å treffes mer etter første/andre date og neste er etter et par mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi menn vet om vi er interesserte typisk i løpet av 1-2 dater. Og interessen kan være ekte nok den.

Men vi vet ikke om den er varig, ikke før etter typisk 2-4 mnd.

Dette har ingenting med å være drittsekk å gjøre, vi bare vet rett og slett ikke om interessen er varig før etter en stund. Og ofte er den ikke det.

Var det oppklarende?

Anonymkode: 87868...4fa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 12.38):

Nå har jeg datet en stund, og føler at jeg har kommet inn i et slags mønster. Enten avslutter jeg det etter 1-3 dater, da før vi har vært intime. Eller så tenker jeg, "han her kan være noe!" Vi har det fint, han tar masse insiativ, helt til han begynner å fader det ut etter 2-3 måneder. Lenger mellom meldinger, jeg spør mer om å møtes. Jeg gidder ikke, spør hva som skjer, og da kommer som regel noe sånt som "Jeg er ikke klar for forhold" eller noe sånt. 

Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Har jeg sex for tidlig? Pleier å skje på rundt date 4. 

Fler som opplever dette? Lurer vel på om det er noe galt med meg eller om dette er vanlig....

(K38 år, barn 50%)

Anonymkode: c1b19...3cd

SEX FOR TIDLIG...det ideelle er Å VÆRE OFFENTLIG SAMMEN PÅ FACEBOOK....da først vet du om det er ekte.....

Anonymkode: 2904e...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...