AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Noen som er flink på vaskeprogram? Tenker på når det står plagget skal vaskes på håndvask. Jeg har ikke noe som heter det på vaskemaskinen, har noe som heter finvask hvor jeg kan velge 20, 30 og 40 grader. Men det programmet varer bare i 30min, også er plaggene helt søkkvåte etterpå, slik at det renner vann av de. Men er det noen som vet om det går ann å ta plagg med håndvask på ullprogram? Er ikke det også et "mildt" program🤔 og kan man vaske på 40 grader selvom det står håndvask og det ikke står noe om grader? Det gjelder egentlig putetrekk på en utendørs pute. Men tenker også generelt på klær også. Anonymkode: 99d4b...9fd
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni På min maskin er håndvask lik ullprogram. Hadde ikke vasket på mer enn 30 grader. Anonymkode: d5c63...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På min maskin er håndvask lik ullprogram. Hadde ikke vasket på mer enn 30 grader. Anonymkode: d5c63...bf4 Takk for svar☺️ Anonymkode: 99d4b...9fd
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som er flink på vaskeprogram? Tenker på når det står plagget skal vaskes på håndvask. Jeg har ikke noe som heter det på vaskemaskinen, har noe som heter finvask hvor jeg kan velge 20, 30 og 40 grader. Men det programmet varer bare i 30min, også er plaggene helt søkkvåte etterpå, slik at det renner vann av de. Men er det noen som vet om det går ann å ta plagg med håndvask på ullprogram? Er ikke det også et "mildt" program🤔 og kan man vaske på 40 grader selvom det står håndvask og det ikke står noe om grader? Det gjelder egentlig putetrekk på en utendørs pute. Men tenker også generelt på klær også. Anonymkode: 99d4b...9fd Håndvask, betyr høyst varsom vask. Altså du skyller plagget forsiktig opp i en balje. Finvask er langt mer røft enn håndvask. Maskintrommelen går rundt, mange ganger og bearbeider tøyet. Vår maskin har silke som det mest skånsomme programmet. Da beveger trommelen seg enda mindre ennå ullvugge vask. Silke er vel det materialet som skal behandles mest varsomt ved vask? Ville prøvd ull vask om det er det mest skånsomme du har. Temperaturen må tilpasses vaskelappen i tøyet. Viskose vasker jeg dels på ullvask og dels på silkehansker, fordi den tekstilen også bør behandles skånsomt. så her må du vurdere hva som skal vaskes. En vask på 30-40 grader, koster lite. Og det er viktig å ikke fylle maskinen fullt opp, da blir tøyet liggende og bevege seg sammen med annet tøy. Vaskemiddel for skånsom vask er ofte smart med ullvaskemiddel. Anonymkode: ddc9f...49f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni Hvis jeg er usikker på hva et tekstil tåler, så vasker jeg det på 40 grader ullvask. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt på det programmet. Anonymkode: ede74...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis jeg er usikker på hva et tekstil tåler, så vasker jeg det på 40 grader ullvask. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt på det programmet. Anonymkode: ede74...1dc Tusen takk for svar ☺️ jeg har også vasket mye på ullvask, men har ikke hatt så mye plagg som det står håndvask på, så var litt skeptisk der. Anonymkode: 99d4b...9fd
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 15.25): Håndvask, betyr høyst varsom vask. Altså du skyller plagget forsiktig opp i en balje. Finvask er langt mer røft enn håndvask. Maskintrommelen går rundt, mange ganger og bearbeider tøyet. Vår maskin har silke som det mest skånsomme programmet. Da beveger trommelen seg enda mindre ennå ullvugge vask. Silke er vel det materialet som skal behandles mest varsomt ved vask? Ville prøvd ull vask om det er det mest skånsomme du har. Temperaturen må tilpasses vaskelappen i tøyet. Viskose vasker jeg dels på ullvask og dels på silkehansker, fordi den tekstilen også bør behandles skånsomt. så her må du vurdere hva som skal vaskes. En vask på 30-40 grader, koster lite. Og det er viktig å ikke fylle maskinen fullt opp, da blir tøyet liggende og bevege seg sammen med annet tøy. Vaskemiddel for skånsom vask er ofte smart med ullvaskemiddel. Anonymkode: ddc9f...49f Tusen takk! Da skal jeg prøve det☺️ skal huske på det med silke, ikke tenkt på at silke kanskje er det som "tåler minst". Ikke hatt så mye silke her i hus akkurat. Anonymkode: 99d4b...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå