AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:22 #1 Skrevet mandag kl 09:22 Kan du forklare hvordan denne indre uroen oppleves for deg? Hvor kjenner du det mest? Er det der konstant? Jeg kan forklare hvordan dette er for meg. Som en rastløshet i kroppen, vanskelig å slappe av, kjennes som lavt blodsukker. Det kribler/skjelver innvendig, spes i armer, men også bein og bryst innimellom…. Skjelver på hendene, og det synes når d står på som verst. Som en million maur som kravler på innsiden… Anonymkode: 80362...a40
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:57 #2 Skrevet mandag kl 09:57 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan du forklare hvordan denne indre uroen oppleves for deg? Hvor kjenner du det mest? Er det der konstant? Jeg kan forklare hvordan dette er for meg. Som en rastløshet i kroppen, vanskelig å slappe av, kjennes som lavt blodsukker. Det kribler/skjelver innvendig, spes i armer, men også bein og bryst innimellom…. Skjelver på hendene, og det synes når d står på som verst. Som en million maur som kravler på innsiden… Anonymkode: 80362...a40 Parestesier? Har hatt det en del både pga underliggende sykdom men også pga litt lavt B12 og hormonelle endringer. Har hjulpet å øke B12, folat og jern. Tar også magnesium og div andre tilskudd. Utover det så har det også hjulpet med HRT dvs hormoner som er bioidentiske som kroppens egen (ikke syntetiske). Det har roet og støttet nervesystemet, slik at man opplever mindre skjelvinger og parestesier. Anonymkode: 1cb15...0dc
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:32 #3 Skrevet mandag kl 11:32 Ja, pluss hetetokter her. De er konstant. 3 hetetokter pr time døgnet rundt. Jeg blir så frustrert. Prøvd femarelle, men virker ikke nå. Prøver Salvie, så får jeg se. Velger ikke htr enda. Utrolig utmattende denne svettingen. 🤒😵💫😵 Anonymkode: 6a3ec...821
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:19 #4 Skrevet mandag kl 15:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, pluss hetetokter her. De er konstant. 3 hetetokter pr time døgnet rundt. Jeg blir så frustrert. Prøvd femarelle, men virker ikke nå. Prøver Salvie, så får jeg se. Velger ikke htr enda. Utrolig utmattende denne svettingen. 🤒😵💫😵 Anonymkode: 6a3ec...821 Hvordan kjennes denne indre uroen hos deg? Anonymkode: 80362...a40
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:23 #5 Skrevet mandag kl 15:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Parestesier? Har hatt det en del både pga underliggende sykdom men også pga litt lavt B12 og hormonelle endringer. Har hjulpet å øke B12, folat og jern. Tar også magnesium og div andre tilskudd. Utover det så har det også hjulpet med HRT dvs hormoner som er bioidentiske som kroppens egen (ikke syntetiske). Det har roet og støttet nervesystemet, slik at man opplever mindre skjelvinger og parestesier. Anonymkode: 1cb15...0dc Seriøst, hvorfor spiser du bare ikke variert kosthold? Mandag, fisk Tirsdag, kjøtt Onsdag, osv Anonymkode: 94014...c04 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:57 #6 Skrevet mandag kl 16:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst, hvorfor spiser du bare ikke variert kosthold? Mandag, fisk Tirsdag, kjøtt Onsdag, osv Anonymkode: 94014...c04 Pga underliggende sykdom så hjelper ikke kosthold alene Anonymkode: 1cb15...0dc
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #7 Skrevet mandag kl 17:00 Husker at jeg hadde mye hjertebank på kvelden når jeg slappet av foran TV. Anonymkode: 7b17e...d31
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:11 #8 Skrevet mandag kl 17:11 For meg kjennes uroen som en følelse av "hvileløs". Som om noe indre forsøker å minne meg på noe jeg skulle ha gjort, men det er ikke noe heller. Som om jeg sitter på "alerten", klar til å gjøre hva jeg egentlig skal gjøre. Vanskelig å forklare. Og at det er vanskelig å komme i dem mood at synker ned i sofaen og halvdøser, som jeg vanligvis gjorde. Jeg synes progesteronkrem virker litt. Et planteekstrakt som kjøper på helsekost. Anonymkode: c05a0...648
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:41 #9 Skrevet mandag kl 17:41 Jeg er veldig urolig i kroppen, rastløs liksom. Og jeg er egentlig kjempelat. Men det kribler/uro ja. Utrolig plagsomt Anonymkode: 9ab2f...7ea 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:20 #10 Skrevet mandag kl 18:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan kjennes denne indre uroen hos deg? Anonymkode: 80362...a40 Som bølger. Det stikker litt i hjertet så kommer bølger, så varmen skyldene over hele kroppen. Blir rød i kinnene, våt i pannen og på ryggen. Er grusomt. Puberteten var barnemat i forhold. Anonymkode: 6a3ec...821
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:42 #11 Skrevet mandag kl 20:42 Som om brystet dirrer eller rister. Svinger i løpet av dagen, morgen verst. Ble mye bedre etter jeg begynte på hrt. Anonymkode: 35afd...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå