AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Venter første barnebarn på begge sider, og svigermor er irritert fordi både hun og min mor ønsker å bli kalt bestemor. Min mor sa som første reaksjon på gravidnyheten at hun skulle bli mormor, men etter å ha smakt litt på det ønsker hun heller bli kalt bestemor. Svigermor var overlykkelig over at hun kunne være bestemor og ikke farmor, og ble sur når hun fikk vite at min mor også vil kalles bestemor. Selv har vi ingen formening om hvem som blir kalt hva, og ser ikke problemet med at di begge kalles for bestemor? Hva synes dere? Anonymkode: 8ca43...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni Kanskje dere kan si at ingen da blir bestemor at de blir mormor og farmor? Tror nok i dette tilfellet at jeg ville sagt til egen mor at siden hun først sa hun ville være mormor så sa dere at farmor kunne være bestemor og da synes du ikke at dere kan gå tilbake på det pga. hun ombestemte seg. Si at dere gjerne vil at hun skal være mormor eller foreslå feks mommo som er en koslig variant av mormor Anonymkode: a9adf...150 22 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni Populært innlegg #4 Skrevet 16. juni Bare kall de bestemor Anna og bestemor Elsa. Problem løst. Anonymkode: 90ff5...966 38 23
snillOnkel Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni Jeg synes da du skal bestemme. Og det gjør du ved å kalle dem henholdsvis mormor og farmor. 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Bestemor Mari og bestemor Kari. Med mindre de begge heter Mari, da. Anonymkode: 7519e...ad7 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er barnslig. Anonymkode: efba5...5f1 Å bli besteforeldre spesielt for første gang gjør en del voksne (særlig damer) veldig barnslige.. Har opplevd det selv med nærmest konkurranse mellom mormor/farmor, helt håpløst. Særlig fra farmors side, og det var ikke fordi vi utelot henne. Anonymkode: a9adf...150 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #8 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er barnslig. Anonymkode: efba5...5f1 TAKK! Voksne mennesker altså😂 Skal sies at min mor ikke vet noe om dette, hun sa bare spontant da nyheten kom at hun gledet seg til å bli mormor, noe som svigermor hørte og dermed tok «bestemor»… Vi hadde ikke tenkt noe over det før hun laget en sak ut av det da hun senere hørte at min mor var bestemor. Hun får bare være sur🙈 -ts Anonymkode: 8ca43...0c1 6
Snublefot62 Skrevet 16. juni #9 Skrevet 16. juni "Vi gleder oss til å bli foreldre for første gang og ser frem til masse familiekos med alle. Kjipt om denne uenigheten skal skape konflikt eller vonde følelser så hadde vært fint om dere kunne blitt enige dere i mellom før vi bruker for mye tid på det. Vi bryr oss ikke om det blir mormor, farmor eller bestemor. Gi en lyd når dere er enige!". 3 1
Kålrota Skrevet 16. juni #11 Skrevet 16. juni Herregud. Dete bestemmer, de får sutre i fred. Jeg hadde kalt dem mormor og farmor. 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #12 Skrevet 16. juni Haha, utrolig barnslig! Jeg syns de enten må være farmor og mormor, og hvis ikke er det din svigermor som må få være bestemor, siden hun fikk beskjed om at det var greit. Hvis din mor blir kalt mormor og barnet blir mest knyttet til din mor, blir automatisk mormor- betegnelsen det som føles koseligst for han/henne. Det er ikke sånn at barnet vil like best den som heter bestemor. Anonymkode: 53d55...12d 3 5
Anononyma Skrevet 16. juni #13 Skrevet 16. juni Her overstyrte vi alle ønsker fra begge kanter og var bestemt på at de er farmor og mormor. Nå er førstefødte 3 år og alle er fornøyd og vant til sine navn 😊 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #14 Skrevet 16. juni Farmor og mormor, evt bestemor Kari og bestemor Ellen. Er vel ikke noe problem det? Anonymkode: cf749...0b0 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Venter første barnebarn på begge sider, og svigermor er irritert fordi både hun og min mor ønsker å bli kalt bestemor. Min mor sa som første reaksjon på gravidnyheten at hun skulle bli mormor, men etter å ha smakt litt på det ønsker hun heller bli kalt bestemor. Svigermor var overlykkelig over at hun kunne være bestemor og ikke farmor, og ble sur når hun fikk vite at min mor også vil kalles bestemor. Selv har vi ingen formening om hvem som blir kalt hva, og ser ikke problemet med at di begge kalles for bestemor? Hva synes dere? Anonymkode: 8ca43...0c1 Begge mine besteforeldresett ble kalt 'bestemor og bestefar' (gjerne med tilføyelse fra stedet de kom fra altså 'bestemor og bestefar fra Troms' eller 'bestemor og bestefar fra Halden'). Bør være uproblematisk. Anonymkode: 498cf...394 10 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje dere kan si at ingen da blir bestemor at de blir mormor og farmor? Tror nok i dette tilfellet at jeg ville sagt til egen mor at siden hun først sa hun ville være mormor så sa dere at farmor kunne være bestemor og da synes du ikke at dere kan gå tilbake på det pga. hun ombestemte seg. Si at dere gjerne vil at hun skal være mormor eller foreslå feks mommo som er en koslig variant av mormor Anonymkode: a9adf...150 Samtidig så kan ikke andre bestemme hva en selv vil bli kalt. Jeg vil aldri bli kalt bestemor, f.eks. For meg er det gammeldags. Kjenner dog mange som kaller alle besteforeldre for bestemor og bestefar. På landet er det helt vanlig. Bestemor Kari og bestemor Anne. For barna er ikke dette noe som helst problem. Anonymkode: 5e627...d1f 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni Jeg tenker at bestemor er greiest når man har både sønner og døtre med barn, ellers er det jo viktigst hvilken rolle men spiller i barnebarnas liv, ikke tittelen. Jeg hadde en farmor (hun hadde bare sønner) og en bestemor (hun hadde to av hver), farmor var den nærmeste for meg. Begge kan vel være bestemor, her har vi det. Mamma var bestemor før jeg traff faren til yngste , og hans mor er bestemor både for mitt særkulls og vårt felles barn. Vi spesifiserer med fornavn når det trengs. Anonymkode: 2a84e...ea0 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min mor sa som første reaksjon på gravidnyheten at hun skulle bli mormor, men etter å ha smakt litt på det ønsker hun heller bli kalt bestemor. Svigermor var overlykkelig over at hun kunne være bestemor og ikke farmor, og ble sur når hun fikk vite at min mor også vil kalles bestemor. De kan begge kalles det de selv. Om de begge vil kalles bestemor, legger dere til sted eller navn for å skille de når det er behov for det. Om noen blir sure for at begge vil kalles det samme, får bare være. De er selv ansvarlige for sine reaksjoner. Anonymkode: 3627f...0a4 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #19 Skrevet 16. juni Har dere søsken? Mannen min har en søster, og for å slippe at hans foreldre skulle være både farmor/farfar og mormor/morfar, kalles de bestemor og bestefar. Jeg har en søster, så mine foreldre er uansett mormor og morfar for alle sine barnebarn. Anonymkode: 55d3c...65e 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #20 Skrevet 16. juni Kålrota skrev (5 minutter siden): Herregud. Dete bestemmer, de får sutre i fred. Jeg hadde kalt dem mormor og farmor. Du kan ikke bestemme hva andre skal kalle seg.... Det blir helt feil. Hvis barna mine hadde bestemt at jeg skulle bli kalt Besto, så hadde jeg nektet det. Jeg må få bli kalt noe jeg føler er riktig for meg selv. Her er jeg dog mormor til det første barnebarnet vårt som er datteren vår sitt barn. Guttene sine barn - når de får etterhvert (et er på vei) - blir jeg farmor til. Heldigvis for oss er ikke dette noe problem, da de andre kaller seg for bestemor og bestefar uansett. Anonymkode: 5e627...d1f 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå