Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har en baby på 6mnd som sover en dupp på ca en og en halvtime når hun sover i mine armer, hvis jeg legger hun ned sover hun bare i 30min og jeg ser hun er sliten/trøtt, men hun nekter å sove mer hvis hun ikke ligger i armene mine. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å sove lenger, vi triller tur, men med en gang vognen stopper opp våkner hun. Misforstå meg rett altså jeg synes det er veldig koselig at hun sover i armene mine, men jeg blir veldig låst av det 😅

Anonymkode: 904e1...c4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

altså det er dritdyrt men moonboon er en gudegave.. ser mange leier ut på finn.. 

Anonymkode: 702aa...246

AnonymBruker
Skrevet

Kan du trilletur, og event sette deg ned mens du fortsetter og vugge på vognen?

Anonymkode: 83d71...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Putta babyen i bæretøy, sá hadde jeg både frie armer og kunne bevege meg som jeg ville. 

Anonymkode: 271ce...969

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 9.42):

altså det er dritdyrt men moonboon er en gudegave.. ser mange leier ut på finn.. 

Anonymkode: 702aa...246

Moonboon funker ikke for alle 😅

Anonymkode: 906ea...5f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Moonboon funker ikke for alle 😅

Anonymkode: 906ea...5f1

Det er derfor man leier først.. 

Anonymkode: 210f2...4ac

Skrevet

Legg en genser/t-skjorte som lukter av deg inntil henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Bæretøy.

Anonymkode: e6999...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sleepytroll?

Anonymkode: fffcf...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den første som har hatt det sånn. 

For vår del var bæretøy redningen. 
Jeg fikk en hjemmesydd Mei Tai, som er en enkel knytesele, og som bare endret hele hverdagen min. 
Jeg måtte fortsatt bære rundt på babyen, men jeg hadde hendene fri. (Og jeg kunne oftest flytte på baby når denne hadde sovnet, slik at jeg kunne ta en rask dusj eller en kort dupp jeg også. ) 

Det som er ennå lettere enn Mei Tai eller bæresele, er elastisk sjal. For det kan du knyte på deg og bare løfte baby ut og inn av, uten å måtte knyte opp og igjen noe. 

Anonymkode: 3887d...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke begynt med moonboon på en seks måneder gammel baby, da er den nesten for gammel og for stor for det uansett.

Funker det å få babyen til å sove i bæresele?
Funker det å amme i søvn på senga og så snike deg unna? 
I så fall er det to måter å få inn dupp med hendene fri.

Ellers er det veldig vanlig for babyer i den alderen å bare sove korte dupper. Det er ikke farlig, de trenger ikke alltid å sove så lenge av gangen, bare de får sove ofte nok. Kanskje du har mulighet til å prioritere en lang dupp i armene hver dag, også blir det korte dupper resten av dagen?

Anonymkode: ba2d3...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine var sånn at "hovedblunden" på 2 timer KUN gikk i vogn, i konstant bevegelse fremover, ute. Kunne IKKE stoppe, da våknet de. Som i, måtte planlegge hvor jeg gikk sånn at jeg ikke risikerte å måtte stoppe for å vente på grønn mann. 

Omfavn det, er vel mitt råd 😛 Jeg fikk gått masse tur, frisk luft, mosjon, og koste meg med lydbok på øret. Men ja, det satte jo veldig føringer, da.. 

Min eldste hatet bæretøy, illskrek og ble helt hysterisk, så blund nr 2 var i babynest i sofaen mens jeg lå kinn mot kinn med ham som en sammenkrøllet makaroni. 

Minstemann sov heldigvis i vogn som sto i ro (!!!) som blund nr 2, men da måtte jeg gå ut og trille hvert 20. minutt. Han våknet etter 20 minutt, så jeg hadde timer på (!), så jeg skulle huske å gå ut og trille når det var gått 18 minutter. 

Noen babyer har stort behov for kroppskontakt, andre ikke. Noen MÅ ha bevegelse, noen ikke. Og det som funker fjell for noen, funker overhodet ikke for andre - uten at det betyr at de gjør noe feil. 

Jeg stresset veldig med dagsoving med eldstemann. Minstemann var omtrent like "vanskelig", men der klarte jeg å ha en helt annen instilling, så selv om situasjonen var mye den samme, taklet jeg det mye bedre. Der klarte jeg å legge fra meg stresset om at jeg MÅTTE få det til å være sånn og slik, og jeg MÅTTE få alle disse triksene som funket for "alle andre" til å virke, og det måtte være jeg som gjorde noe galt, osv. Med yngstemann var jeg der at jaja, nå er det som det er, ingen grunn til å stresse seg ihjel for å endre på det, heller gjøre det beste ut av situasjonen. Og da hadde vi det alle mye bedre. 

Anonymkode: 257cb...48b

AnonymBruker
Skrevet

Vi og hadde det sånn og bæretøy ble redningen. Ved 4 mnd ble jeg så sliten at jeg bestemte meg for at hun skulle sove i vogn minst en dupp hver dag. Da var det vanligvis første dupp, og da rugger jeg vognen til hun var helt rolig og stoppet den før hun sovnet. Hvis hun begynte å gråte rugger jeg på vognen igjen, men stoppet før hun sovnet. Så sov hun 30min i stillestående vogn. Lenge var vi stuck på 30min, men plutselig en dag (ca 5mn)sov hun 2 timer i strekk!! Etter det løsnet det 😊

Anonymkode: 16ad3...b6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...