Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man chatte med kundeservice på postnord og ikke en robot? Hvis ja, hvor finner jeg det?

Anonymkode: 9eda5...72f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å skriv «menneske», det pleier som oftest å få sånne roboter til å sette deg i kontakt med noen som lever.

Anonymkode: 9a015...9c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å skriv «menneske», det pleier som oftest å få sånne roboter til å sette deg i kontakt med noen som lever.

Prøvde. Kommer bare: finner ikke sporingsnummer. Veldig irriterende 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøvde. Kommer bare: finner ikke sporingsnummer. Veldig irriterende 

Hva med «jeg vil chatte med et menneske» da? Eller eventuelt andre lignende formuleringer?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå prøvde jeg og først etter å ha sagt at jeg ikke har sporingsnummer og skrevet menneske tre ganger sa roboten at den ville sette meg i kontakt med noen.

Skrevet

Tror du må ha sporingsnummer for å faktisk kunne skrive med en person i chatten der, men er ikke helt sikker

AnonymBruker
Skrevet
Titania skrev (1 minutt siden):

Tror du må ha sporingsnummer for å faktisk kunne skrive med en person i chatten der, men er ikke helt sikker

Neida, bare si at man ikke har det og be om å få,snakke med et menneske, roboten gir seg til slutt. Jeg prøvde nettopp for å hjelpe ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

postnord er håpløst vanskelig å komme i kontakt med på chat 

Anonymkode: 61453...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev sporingsnummeret. De fortsatte å be om sporingsnummer. Kan jeg unngå dem så gjør jeg det, jeg prøvde å få pakken levert dit jeg hadde bestilt den levert og ikke en kjøretur unna.

Anonymkode: 6cd11...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Skrev at jeg ikke har sporingnummer. Ble satt over til en kundebehandler. Ventetid 0-5 minutter. Har ventet i 20 minutter nå 🙈

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp..har prøvd flere ganger. Kommer 5 minutter ventetid men det skjer ingenting. Da får de bare ta pakken tilbake og jeg bruker aldri postnord igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Har de ett telefonnummer som virker? Eller er det umulig å kontakte de?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de ett telefonnummer som virker? Eller er det umulig å kontakte de?

Jeg har aldri greid å finne noe.... De gjør seg vanskelige å nå med vilje, de vil helst ikke snakke med kunder som har klager på drittsystemet deres.

Anonymkode: 9676c...b8d

AnonymBruker
Skrevet

De svarte ikke på chat, men problemet er ordnet opp i. Så de leste sikkert mitt spørsmål, men svarte ikke på det🙈

AnonymBruker
Skrevet

Posten er enda verre. Der må en PRATE med en robot som går rundt og rundt i ring, svarer frekt (tenk å programmere frekke svar i en robot, gitt), før den endelig lar en gjennom for å snakke med kundebehandlere, som ofte roter fælt.

Anonymkode: 8a1ab...89b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Posten er enda verre. Der må en PRATE med en robot som går rundt og rundt i ring, svarer frekt (tenk å programmere frekke svar i en robot, gitt), før den endelig lar en gjennom for å snakke med kundebehandlere, som ofte roter fælt.

Har samme erfaring. Roboten går bare i en evig loop og skriver kun det som er lett tilgjengelig på nettsiden, ikke hva man spør om. Og når man etter noen runder klarer å komme i kontakt med en kundebehandler så kan de ikke noe annet enn hva du får ut av å skrive inn sporingsnummeret selv.

F.eks spør roboten om pakker som henger igjen som ikke hentet i appen selv om de er hentet. Og svaret jeg får på nytt og på nytt er "Posten appen kan du bruke til å spore pakker...."

Anonymkode: c060e...886

AnonymBruker
Skrevet

Hater alt "AI" og chatbot spesielt. Sannsynligvis kommer en AI til å besvare en annen AI i fremtiden. Youtube kommentarfelt er helt ødelagt av chat-bot allerede.

Anonymkode: 80119...998

AnonymBruker
Skrevet

Savner gamle dager 😜

AnonymBruker
Skrevet

Skriv til de på messenger. Der har de alltid svart fort når jeg har lurt på noe. De har til og med svart etter stengetid. 

Anonymkode: 9f4e8...f66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Chatbotene blir stadig verre, virker det som. "Gi meg en sjanse før jeg setter deg i kontakt med menneskene... jeg forstår ikke hva du mener, kan du skrive noe annet..." Gahh... Men når de begynner å svare frekt, tyder det jo kanskje på at de begynner å ligne mennesker da 😅 

Enkelte har begynt å sende automatiske svar på mail også, for en stund siden var jeg i kontakt med kundeservice (trodde jeg), men etter noen mailer frem og tilbake begynte jeg å kjenne igjen typiske chatbot-svar. Og da jeg spurte direkte, innrømmet de at joda, jeg hadde snakket med AI. Og ville jeg snakke med et menneske måtte jeg ringe.

At så mange nå krever at du ringer hvis du vil snakke med en person, kan jeg ikke tolke som annet enn at de ikke ønsker du skal ha noe skriftlig på dem. Det var jo et stort fremskritt da de fleste begynte med chat, men to skritt tilbake da menneskene forsvant derfra. Jeg har likevel tro på at botene på et tidspunkt blir minst like smarte som folk, men hvor lang tid vil det ta mon tro...

Anonymkode: 869ab...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...