Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Enten har du noen unikum av barn i rullestol, eller så er dette total bullshit. I lek og moro glemmes trappene skumle aspekter, og det er fort å løpe mot den åpningen i jakt på sprettballen, ballongen eller noe annet som kan rulle av gårde. 

Løping og lek med ball og ballonger har vi lært barna at skal foregå på et egnet sted som f.eks. utendørs, i stedet for på toppen av ei trapp...

Anonymkode: 1866c...aa2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke spørre utleier? Det enkleste ville jo vært å spørre på visning egentlig 

Anonymkode: dbae4...97b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du fortalte at du hadde barn og alder på disse, så har nok utleier også skjønt at du må barnesikre. Men bare si ifra at du må sette opp grind, gjør det på så pen måte som mulig, når du flytter så sparkler du hulla og sier at du kan male over

AnonymBruker
Skrevet

Bare sett opp grind, TS. Såvidt jeg har forstått loven kan ikke huseier nekte deg å lage hull i vegger i det øyemed å henge opp ting. Du bor der, det er ditt hjem og du har rett til å innrede slik du ønsker og trenger - inkludert å henge opp lamper, bilder og ja, trappegrind.

Ikke bruk grind som settes i spenn, disse har en tverrstokk nede som utgjør fallrisiko og er sterkt frarådet å bruke øverst i trapper.

Anonymkode: 8824b...3d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bare sett opp grind, TS. Såvidt jeg har forstått loven kan ikke huseier nekte deg å lage hull i vegger i det øyemed å henge opp ting. Du bor der, det er ditt hjem og du har rett til å innrede slik du ønsker og trenger - inkludert å henge opp lamper, bilder og ja, trappegrind.

Ikke bruk grind som settes i spenn, disse har en tverrstokk nede som utgjør fallrisiko og er sterkt frarådet å bruke øverst i trapper.

Du tar feil. Dette kan huseier bestemme, jo. Vi har regler for det i vår utleieleilighet. 

Anonymkode: 09011...914

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det ville være litt merkelig om hele stuen måtte males på grunn av noen få skruehull. Hvis jeg hadde vært utleier, ville jeg ønsket at du informerte meg om at du ønsker å sette opp noe som innebærer at du må lage skruehull. Så hadde jeg kunnet informere deg om hva slags materiale og skruer som egner seg der du har tenkt å feste dette. 

Anonymkode: c072d...230

Oftest må man male hele veggen hvor ting har vært festet fast, å flekkmale blir synelig med en gang og da kan man kreve at det rettes opp, da må man ta hele veggen hvor skaden er for å få det bra. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt må du snakke med huseier.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om det skulle være i en gråsone, noe jeg ikke tror det er, så er det i hvert fall 110% riktig at huseieren kan kreve at det blir satt tilbake i opprinnelig stand - altså at hull sparkles eller repareres, og malt over på en måte som gjør at det går i ett med resten. En del ganger vil det kreve å male ganske mye mer enn bare en flekk.

Og man kommer som oftest lengst med dialog. Huseier i dette tilfellet har jo ikke nektet noe som helst etter hva jeg kan se.

Anonymkode: 72b6f...faa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...