AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #1 Skrevet 16. juni 2025 Jeg skal leie bolig til høsten med mine to barn. Det er en skummel trapp der som jeg ser meg nødt til å sette opp en grind foran. Må jeg avklare dette med huseier først eller er det bare sånn som han må godta som utleier? Kan han forlange at jeg må male om stua når jeg flytter ut om jeg gjør det? Uten grind kan jeg jo rett og slett ikke bo der. Det er ikke trygt for ungene. Anonymkode: ceef1...39a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #2 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal leie bolig til høsten med mine to barn. Det er en skummel trapp der som jeg ser meg nødt til å sette opp en grind foran. Må jeg avklare dette med huseier først eller er det bare sånn som han må godta som utleier? Kan han forlange at jeg må male om stua når jeg flytter ut om jeg gjør det? Uten grind kan jeg jo rett og slett ikke bo der. Det er ikke trygt for ungene. Anonymkode: ceef1...39a Hvorfor spurte du ikke om dette da du var på visning i leiligheten? Det kommer vel ikke som et sjokk på det at boligen har trapp? Anonymkode: 988e9...40e 9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #3 Skrevet 16. juni 2025 Du kan ha grind som festes uten skruer. Du kan ikke male uten godkjenning. Og utleier kan kreve at du maler tilbake til slik det var før du flytter. Anonymkode: 09011...914 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #4 Skrevet 16. juni 2025 Hvorfor ikke heller lære barna teknikken for å komme seg opp og ned trappa? Anonymkode: 1866c...aa2 1
Sniff76 Skrevet 16. juni 2025 #5 Skrevet 16. juni 2025 https://www.clasohlson.com/no/BabyDan-sikkerhetsgrind,-Premier-med-forlenger/p/41-1632?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-high&utm_id=18925046153&gad_source=1&gad_campaignid=18925046153&gbraid=0AAAAADv8oxoqZv3cu6htIeL5kqDzd5zVE&gclid=CjwKCAjwgb_CBhBMEiwA0p3oOMlEr7tlxUzu4MMgFIZ0kf4_uSss0j7vnQebMVF7eBMNmXEh-cGTvhoC6mIQAvD_BwE Trappegrind uten skruer 👍
newman01 Skrevet 16. juni 2025 #6 Skrevet 16. juni 2025 Ting som festes uten skruer er ikke særlig snille mot veggen de festes i. Det blir ofte store runde søkk der de skivene er skrudd fast. Som utleier tror jeg at jeg hadde foretrukket noen skruehull. Det er rimelig enkelt å fylle hullet med litt sparkel og flekkmale over. Nå har jeg aldri prøvd å leie ut, så jeg veit ikke 100% hvordan jeg hadde oppført meg som utleier. Men jeg tror jeg hadde syntes det var akseptabelt med fire skruehull i veggen, så lenge det var pent borret og skrudd. Det er slik jeg fikser skruehull selv i egen bolig. Men jeg ville satt pris på å bli informert i forkant. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #7 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor ikke heller lære barna teknikken for å komme seg opp og ned trappa? Anonymkode: 1866c...aa2 Det ene utelukker jo ikke det andre, men trygt å ha trappegrind i en del trapper. Anonymkode: c262b...37d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #8 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor ikke heller lære barna teknikken for å komme seg opp og ned trappa? Anonymkode: 1866c...aa2 Fordi barn funker ikke sånn. Plutselig kommer de med for stor fart og så triller de ned trappa. Det ender gjerne ikke så bra. 🙄 Anonymkode: ceef1...39a 1
Hololo Skrevet 16. juni 2025 #9 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke heller lære barna teknikken for å komme seg opp og ned trappa? Anonymkode: 1866c...aa2 hehe hadde det vært så lett, men er nok ikke helt slik det funker i det virkelige liv. Snakk med huseier, er nok som regel ikke noe problem.
Hensatt Skrevet 16. juni 2025 #10 Skrevet 16. juni 2025 Du må spør før du lager hull i en vegg. En løsning kan være om du avtaler at du får skru fast en grind mot at du lar den stå igjen når du flytter ut for å ikke etterlate hull. Det fins for øvrig trappegrind som festes uten skruer.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #11 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal leie bolig til høsten med mine to barn. Det er en skummel trapp der som jeg ser meg nødt til å sette opp en grind foran. Må jeg avklare dette med huseier først eller er det bare sånn som han må godta som utleier? Kan han forlange at jeg må male om stua når jeg flytter ut om jeg gjør det? Uten grind kan jeg jo rett og slett ikke bo der. Det er ikke trygt for ungene. Anonymkode: ceef1...39a Du kan ikke bare male en stue eller et leid husvære, slik det passer deg. Å sette opp grind, må du avklare, det samme gjelder om du skal lage hull i veggen til å henge opp bilder. Anonymkode: 91778...0b1 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #12 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi barn funker ikke sånn. Plutselig kommer de med for stor fart og så triller de ned trappa. Det ender gjerne ikke så bra. 🙄 Anonymkode: ceef1...39a Anti-skli-matte på gulvet? Anonymkode: c477f...472 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #13 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Anti-skli-matte på gulvet? Anonymkode: c477f...472 Fortell meg at du ikke har barn uten å fortelle meg at du ikke har barn 🤣🤣 Anonymkode: 85961...4ab 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #14 Skrevet 16. juni 2025 Hololo skrev (1 time siden): hehe hadde det vært så lett, men er nok ikke helt slik det funker i det virkelige liv. Snakk med huseier, er nok som regel ikke noe problem. Har funket sånn med alle mine barn i hvert fall. Har aldri hatt barnesikring. Anonymkode: 1866c...aa2 1
Hololo Skrevet 16. juni 2025 #15 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har funket sånn med alle mine barn i hvert fall. Har aldri hatt barnesikring. Anonymkode: 1866c...aa2 så hvilke teknikk brukte din 8mnd gammel baby da som har lært å krype? 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #16 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kan ha grind som festes uten skruer. Du kan ikke male uten godkjenning. Og utleier kan kreve at du maler tilbake til slik det var før du flytter. Anonymkode: 09011...914 Disse er livsfarlige i trapp. Skal bare brukes på en flate. ingen dør av skruehull. Anonymkode: d5e05...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #17 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ikke bare male en stue eller et leid husvære, slik det passer deg. Å sette opp grind, må du avklare, det samme gjelder om du skal lage hull i veggen til å henge opp bilder. Anonymkode: 91778...0b1 Jeg mente ikke å male stua, men om huseier kan forlange at jeg må male om hele stua om jeg setter opp grind og lager noen skruehull Anonymkode: ceef1...39a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #18 Skrevet 16. juni 2025 Hololo skrev (40 minutter siden): så hvilke teknikk brukte din 8mnd gammel baby da som har lært å krype? Lærte dem å snu seg og krabbe baklengs ned med det samme de begynte å bevege seg rundt. Når de begynte å reise seg lærte jeg dem å sette seg ned før de snudde seg og krabbet baklengs ned. Dette fungerer faktisk helt utmerket. Å gå i trappa er ikke noe et barn skal gjøre før de er langt eldre. Anonymkode: 1866c...aa2 1
newman01 Skrevet 16. juni 2025 #19 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Lærte dem å snu seg og krabbe baklengs ned med det samme de begynte å bevege seg rundt. Når de begynte å reise seg lærte jeg dem å sette seg ned før de snudde seg og krabbet baklengs ned. Dette fungerer faktisk helt utmerket. Å gå i trappa er ikke noe et barn skal gjøre før de er langt eldre. Anonymkode: 1866c...aa2 Enten har du noen unikum av barn i rullestol, eller så er dette total bullshit. I lek og moro glemmes trappene skumle aspekter, og det er fort å løpe mot den åpningen i jakt på sprettballen, ballongen eller noe annet som kan rulle av gårde. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #20 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mente ikke å male stua, men om huseier kan forlange at jeg må male om hele stua om jeg setter opp grind og lager noen skruehull Anonymkode: ceef1...39a Det ville være litt merkelig om hele stuen måtte males på grunn av noen få skruehull. Hvis jeg hadde vært utleier, ville jeg ønsket at du informerte meg om at du ønsker å sette opp noe som innebærer at du må lage skruehull. Så hadde jeg kunnet informere deg om hva slags materiale og skruer som egner seg der du har tenkt å feste dette. Anonymkode: c072d...230 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå