Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vi på vei til en trend hvor menn hater kvinner og kvinner hater menn? Ødelagt av dagens datingkultur og negativt fokus?

Delvis kan vi kanskje si at det ér litt sånn, men kun for noen få forhåpentligvis, som har vært uheldig og opplevd så kjipe ting at det har påvirket følelsen for alle av dette kjønn. Har følelsen av det er endel "hatere" her på KG, så dette er en tråd for å ta bladet fra munnen og snakke ut åpent og ærlig, så får vi se. 

Regel for å svare i denne tråden er å starte med kun JA, eller NEI. Og deretter en begrunnelse, om du vil, på hvorfor evt en negativ holdning til menn/kvinner. Det er ikke lov å si Nei, og deretter et svar med en negativ ordlyd. Som f.eks "nei, jeg har ikke negativ holdning til menn, men mange menn er blabla....noe negativt".

Mitt svar: Nei. Jeg liker menn, og tror at de aller aller fleste er gode mennesker. Om jeg var lost i skogen ville jeg heller møtt en mann enn en annen kvinne, fordi jeg tror det ville gitt meg bedre odds for å komme meg helskinnet hjem. 

Anonymkode: 145b9...8e5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hater ikke et helt kjønn basert på noen idioter.

Anonymkode: 38082...3ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg hater ikke kvinner, jeg synes mange er fantastiske, og blir frustrert av dette hatet mot hverandre som er på KG. 

Anonymkode: cc223...aaf

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kjønnet ditt avgjør ikke hvilket menneske du er. Kjønnskamp er fordummende! Jeg er mann btw.

Anonymkode: 5ec6f...cbd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Jeg liker menn, og tror at de aller aller fleste er gode mennesker. Om jeg var lost i skogen ville jeg likevel heller møtt en kvinne enn en mann fordi jeg tror det ville gitt meg bedre odds for å komme meg helskinnet hjem da hun  ville spurt andre turgåere om veien heller enn å være Bear Grylls.

En liten edit, ellers enig med TS. Jeg liker de aller fleste menn, de fleste jeg møter gjør alltid så godt de kan, og de er uunnværlige.

Dessverre blir også gruppen hankjønn som alle andre grupperinger alt for ofte dømt på noen få tullingers adferd. (ironisk nok oftest menn som oppfører seg som kjerringer, slik menn som hater kvinner definerer ordet)

Anonymkode: 63a65...f3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja flere. Før jeg begynner vil jeg presisere at dette ikke gjelder alle menn, fordi jeg vet at hvis jeg ikke gjør det kommer enkelte menn til å bli krenket og si at det ikke gjelder alle menn, som om det ikke er åpenbart fra før.

1. Menn respekterer ikke et nei. Når en kvinne sier «nei», tolker mange menn det som en invitasjon til å prøve hardere — i stedet for å respektere avslaget. Det går ofte over i trakassering og stalking, fordi mennene nekter å akseptere kvinners grenser.
  2. Menn står bak de skadelige holdningene rundt maskulinitet. Det er ikke kvinner som sier «menn gråter ikke» — det gjør menn selv. Så klager de på at de ikke får være sårbare, mens det i realiteten er deres egne normer som står i veien.
  3. Menn syter over bagateller. De sier det er tøft å være mann fordi de får lite sex, mens de fullstendig ignorerer at kvinner daglig står i fare for voldtekt, drap og seksuelle overgrep — en virkelighet de fleste menn slipper å forholde seg til.
  4. Menn vil kaste ut innvandrere fordi noen begår kriminalitet — samtidig som de ser bort fra det åpenbare faktumet at det store flertallet av kriminelle er menn, uavhengig av bakgrunn, mens kvinnelige kriminelle er en liten, ubetydelig minoritet.
  5. Menn klager over å være demonisert, mens de selv står bak de fleste voldshandlingene, overgrepene og drapene. Det går en rød tråd her som de færreste vil se i øynene.
  6. Menn krever respekt, selv når de viser lite respekt for andre. Det finnes en utbredt forventning om at de skal bli sett som individer, mens kvinner ofte vurderes som en homogen masse.
  7. Menn forveksler sin egen usikkerhet og sinte reaksjoner på likestilling som et angrep, når det i realiteten bare er et tap av privilegier.
  8. Menn står ofte i veien for forandring, fordi de er mer opptatt av sin egen posisjon, stolthet og makt, i stedet for å gjøre samfunnet bedre for alle.

Anonymkode: 01914...85a

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er vi på vei til en trend hvor menn hater kvinner og kvinner hater menn? Ødelagt av dagens datingkultur og negativt fokus?

Delvis kan vi kanskje si at det ér litt sånn, men kun for noen få forhåpentligvis, som har vært uheldig og opplevd så kjipe ting at det har påvirket følelsen for alle av dette kjønn. Har følelsen av det er endel "hatere" her på KG, så dette er en tråd for å ta bladet fra munnen og snakke ut åpent og ærlig, så får vi se. 

Regel for å svare i denne tråden er å starte med kun JA, eller NEI. Og deretter en begrunnelse, om du vil, på hvorfor evt en negativ holdning til menn/kvinner. Det er ikke lov å si Nei, og deretter et svar med en negativ ordlyd. Som f.eks "nei, jeg har ikke negativ holdning til menn, men mange menn er blabla....noe negativt".

Mitt svar: Nei. Jeg liker menn, og tror at de aller aller fleste er gode mennesker. Om jeg var lost i skogen ville jeg heller møtt en mann enn en annen kvinne, fordi jeg tror det ville gitt meg bedre odds for å komme meg helskinnet hjem. 

Anonymkode: 145b9...8e5

Om man skal på sosiale medier så vil jeg si at man har havnet inn i en trend. Menn på 40 + som snakker om at kvinner over 30 er utdatert, gamle og ikke verdt noe. Menn på 40 + som snakker om hvordan 16-åringer er attraktive og det som alle menn trakter etter, at det er "vitenskapelig bevisst". Kvinner som snakker om datingen som.. herregud. Jeg har himlet så mye med øynene. All snakk om ringene og at menn "må skjerpe seg" fordi at ringen skal koste så, så mye, for så kvinnen som har visst frem denne ringen kommer på banen og sier: "Jeg gifter meg med min bestevenn, hvem er du som kommer her og kommenterer på MIN ring?! Denne ringen er min favoritt"... Også alle kvinnene som skal krangle om hva som er riktig, å være barneløs eller ikke barneløs. Når de kommer opp på feeden min så får jeg lyst til å gå inn i kommentarfeltet å vise fingeren. Hvis noen vil være barneløs, så er det riktig for dem! Hvis noen vil ha 15 unger, så er det riktig for dem! Slutt å krangle. Dere ønsker forskjellige ting i livet. Så forbanna baaaarnslig.. at det er mulig. 

Jeg hater ikke menn, men jeg kjenner jeg til tider kan få angst om de skal prøve seg på noe fordi det har skjedd utallige ganger før. Jeg har sett menn, gifte menn, som har kastet seg etter yngre damer og klint med dem, klådd på dem på dem og tatt dem med seg hjem. Så enkelt å være utro når hun ikke er der, som løftene ikke betyr en eneste ting. Jeg foretrekker å holde meg til kvinner, fordi det gir meg trygghet og ro. Jeg har mistet litt troen på at det finnes god menn her i verden.

Anonymkode: a5b0d...9e7

Skrevet

Nei, Jeg har flere damer som venner.

M44

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, overhodet ikke. De aller fleste kvinner er fine folk. Finest blant dem alle er mamma og kona, selvfølgelig, men jeg har nok av venninner og kvinnelige kollegaer og andre kvinner jeg også setter stor pris på.

Jeg kjenner meg ikke igjen i tråder bygget på kvinnehat eller mannehat her inne, og må ofte minne meg på at det tross alt handler mest om at vi som ikke hater hverken kvinner eller menn helt sikkert har et betydelig mindre behov for å rope det ut til hele verden hele tiden. Så kunne sikkert verden blitt et litt bedre sted hvis vi var flinkere på å si fine ting også høyt.

Anonymkode: 2cc19...651

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er glad i mennesker generelt og tenker at vi alle gjør så godt vi kan med de forutsetningene vi har. Vi vil alle ha et trygt og godt liv, så betyr «trygt og godt» ulike ting for hver og en av oss - tror jeg

Anonymkode: 62cf8...f63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja flere. Før jeg begynner vil jeg presisere at dette ikke gjelder alle menn, fordi jeg vet at hvis jeg ikke gjør det kommer enkelte menn til å bli krenket og si at det ikke gjelder alle menn, som om det ikke er åpenbart fra før.

1. Menn respekterer ikke et nei. Når en kvinne sier «nei», tolker mange menn det som en invitasjon til å prøve hardere — i stedet for å respektere avslaget. Det går ofte over i trakassering og stalking, fordi mennene nekter å akseptere kvinners grenser.
  2. Menn står bak de skadelige holdningene rundt maskulinitet. Det er ikke kvinner som sier «menn gråter ikke» — det gjør menn selv. Så klager de på at de ikke får være sårbare, mens det i realiteten er deres egne normer som står i veien.
  3. Menn syter over bagateller. De sier det er tøft å være mann fordi de får lite sex, mens de fullstendig ignorerer at kvinner daglig står i fare for voldtekt, drap og seksuelle overgrep — en virkelighet de fleste menn slipper å forholde seg til.
  4. Menn vil kaste ut innvandrere fordi noen begår kriminalitet — samtidig som de ser bort fra det åpenbare faktumet at det store flertallet av kriminelle er menn, uavhengig av bakgrunn, mens kvinnelige kriminelle er en liten, ubetydelig minoritet.
  5. Menn klager over å være demonisert, mens de selv står bak de fleste voldshandlingene, overgrepene og drapene. Det går en rød tråd her som de færreste vil se i øynene.
  6. Menn krever respekt, selv når de viser lite respekt for andre. Det finnes en utbredt forventning om at de skal bli sett som individer, mens kvinner ofte vurderes som en homogen masse.
  7. Menn forveksler sin egen usikkerhet og sinte reaksjoner på likestilling som et angrep, når det i realiteten bare er et tap av privilegier.
  8. Menn står ofte i veien for forandring, fordi de er mer opptatt av sin egen posisjon, stolthet og makt, i stedet for å gjøre samfunnet bedre for alle.

Anonymkode: 01914...85a

Jaja da har vi i hvert fall fått et eksempel på disse haterene i denne tråden: Deg.

Anonymkode: 804ac...b9e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg tror at at alle menn er voldtektsmenn. Men jeg synes det er trist at jeg føler det sånn og ønsker å forandre på det. Det er bare vanskelig fordi jeg har opplevd at de er det. Og vanskelig å se for seg at noen menn faktisk er snille selv om jeg forstår at de snille nok finnes. Jeg hater ikke menn. Jeg bare frykter dem. Jeg tør ofte ikke gå tur i skogen tilfelle en mann kommer og jeg er alene med han. Da tror jeg alt håp er ute og at jeg blir voldtatt.

Anonymkode: 71fcd...e23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ja, møter så veldig mange kvinner som tenner på badboys. De dumper de som hadde vært bra for dem, for idioter. Og de er helt åpne om det. Synes det er merkelig

Vet jo at det finnes de som vil ha en skikkelig god partner, men jeg finner ikke de. (Kan jo hende at jeg er helt lik og går selv etter idioter)

Anonymkode: bfab1...e31

Skrevet

Nei. Liker og misliker mennesker utfra personlige egenskaper, ikke kjønn. De fleste mennesker er OK, og så finnes det et ganske jevnt fordelt antall idioter blant begge kjønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hater ikke menn. Har samboer, venner og familie som er fantastiske. 
Men jeg misliker og blir ganske redd av hva mange menn lirer av seg her inne (men jeg skjønner at det ikke akkurat er normale, oppegående menn) 

Anonymkode: 695da...194

Skrevet

Nei,jeg hater ikke menn 😊 Har møtt mange hyggelige menn, som jeg er glad for å ha i livet mitt 😊 

For å ikke glemme han jeg nå dater 🥰 Han er den beste av dem alle 😍

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke menn nei. Flertallet er heldigvis normalt oppegående og hyggelige.

Men er bekymret for hva slags verden vi vil få med tiden, når jeg ser hvordan mange mennesker av begge kjønn oppfører seg. Normal høflighet og respekt for andre menneskers følelser ser ut til å være noe mange har glemt fullstendig. Spesielt når man kan gjemme seg bak en skjerm.

Anonymkode: 85504...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selv om man kan miste litt troen på menn basert på alle incel-trådene her inne, så er jo de færreste sånn i det virkelige liv. 

Anonymkode: 40c3f...634

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Misliker noen menn. Men misliker også noen damer.

Anonymkode: 64cef...d08

Skrevet

Nei, jeg har like mange mannlige venner som kvinnelige. 

Setter pris på alle, uavhengig av kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...