Snupsi79 Skrevet 18. mars 2006 #1 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvilke rammestørrelse har dere? Vurderer å kjøpe en sykkel med str. 18 (terrengsykkel), som jeg skal for det meste bruke på grus/asfalt. Det er str. S. Burde jeg valgt en større rammestørrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #2 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg er 167, og har terrengsykkel som er 14", men den føles liten. Men i terrenget er det lurere med liten sykkel. Så 18" er sikkert OK til bruk på veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupsi79 Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg er 167, og har terrengsykkel som er 14", men den føles liten. Men i terrenget er det lurere med liten sykkel. Så 18" er sikkert OK til bruk på veier. ← Ok. Det som er "problemet" mitt er at i butikken sa han at rammen var str. S, dvs ca. 18". Men når jeg kommer hjem ser jeg at i alle tabellene er S=16" Ååå..det er alltid så mye å sette seg inn i når man skal kjøpe nye ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 18. mars 2006 #4 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg er like høy som deg og bruker en terrengsykkel med rammestr 16''. Etter "boka" skal det være riktig, men det er selvfølgelig smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupsi79 Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg er like høy som deg og bruker en terrengsykkel med rammestr 16''. Etter "boka" skal det være riktig, men det er selvfølgelig smak og behag. ← Skrev litt feil ovenfor...egentlig er jeg 1.72, men de 2 cm spiller nok liten rolle Uff, er helt i villrede ang. størrelse jeg...vet ikke om jeg skal gå for S eller M i rammestørrelse, alle sier forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #6 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg er 168 cm og har rammestr 17 tror jeg.. Den er hevrtfall helt perfekt til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg er 168 cm og har rammestr 17 tror jeg.. Den er hevrtfall helt perfekt til meg ← rammestr 18 hadde jeg Det er helt perfekt til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. april 2006 #8 Del Skrevet 8. april 2006 Det er forskjell på hva som er "riktig" rammestr hos de ulike sykkeltypene. I teorien er rammestr 16 riktig på en offroadsykkel og rammestørrelse 18 riktig på en hybridsykkel/damesykkel til en person på ca 170. Men som jeg skrev i det første innlegget mitt er dette smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå