Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å få katter når jeg har hunder fra før av? Burde det da være kattunger? Eller voksne katter? Eller er det bare dumt siden jeg har hunder?

Anonymkode: 27bb3...3b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer hundene dine på katter fra før? Det er jo en god pekepinn.

Anonymkode: b181b...6b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kattunge. En voksen katt har mye større utfordringer med å akseptere en hund, 

Anonymkode: c6dc7...4da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan reagerer hundene dine på katter fra før? Det er jo en god pekepinn.

Anonymkode: b181b...6b4

Hvis katter løper så blir hundene ivrige. Men hvis katten står stille så står også hunden stille. Er det noe jeg kan gjøre som letter dyreholdet med katter og hunder?

Anonymkode: 27bb3...3b9

Skrevet

Du trenger ikke å tenke på hvordan hunden vanligvis reagerer på katter. Når du kommer hjem med en kattunge skjønner hunden at det er en som skal være medlem i flokken. Og det blir plutselig noe helt annet enn katter i nabolaget, som skal jages. 

Det er mest katten som reagerer på å få en hund inn i flokken. Så det er enklest å allerede ha hund, og så få kattunge. Min opplevelse er at katten bruker lengre tid på å venne seg til hund, enn motsatt. Og derfor da lettest å få så ung kattung som mulig. 

Jeg har hatt hund, fikk kattunge - gikk kjempebra. Noen timer så var de venner. Fikk noen år etter enda en hund - katten var veldig skeptisk og brukte over ett år på å bli skikkelige venner. Det var litt morsomt egentlig, begge hundene er svarte labradorer, men katten ville kose og snakke kun med ene, skulet bare stygt på den andre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til til din lokale dyrebeskyttelse og spør om de har katter som går overens med hund. Da er det samma om det er kattunge eller voksen😊 de kjenner kattene sine.

Anonymkode: ff7c3...df0

AnonymBruker
Skrevet

Kattunge. Har alltid gått fint her. De har blitt gode venner, sover sammen, koser på hverandre osv. 🥰

Anonymkode: 0b676...1fc

Skrevet

Det kommer til å bli litt bråk først. Så kommer hunden til å akseptere katten. Beskytte den mot alt. Snakker av erfaring. De kommer til å sove sammen og ta vare på hverandre. Vær klar over, katten blir sjef. Men det kommer til å gå bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...