Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står litt fast :( er det noen som har en ikke så vanskelig oppskrift til meg på en kake uten egg og melk ? Gjerne sjokoladekake. Settes stor pris på! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Toro Brownies med egg erstatning?🤔 ikke prøvd det før, men har barn med mpa og Toro brownies, muffins og sjokoladekake med melkefritt smør er enkelt og trygt ☺️

Anonymkode: 00da9...e42

AnonymBruker
Skrevet

Alle veganske kaker

Anonymkode: 0c310...36e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ett åringen ha kake? Synes det er unødvendig. For tidlig å spise is, slikkerier og kaker, synes jeg. 

Anonymkode: e6003...ca0

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal ett åringen ha kake? Synes det er unødvendig. For tidlig å spise is, slikkerier og kaker, synes jeg. 

Slutt.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville laget noe med dadler eller banan som søtning. Veldig ugunstig å gi en baby sukker.

Anonymkode: b950a...2fc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville laget noe med dadler eller banan som søtning. Veldig ugunstig å gi en baby sukker.

En ettåring er ingen baby lengre, og ts gir neppe datteren HELE kaken til å spise alene heller!

Anonymkode: 31f05...d6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

:balltre:

Anonymkode: d6f83...f06

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja et bittelite kakestykke er jo helt krise!! Herlighet rull inn. Tipper kaka er like mye til gjestene altså 🙄

Anonymkode: d6f83...f06

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg lagde denne kaken til min sønn med eggallergi (den inneholder tilfeldigvis ikke melk heller!), til hans 1 års dag. Jeg syns den ble veldig god, og han elsket den!

(jeg lagde den uten fiberhusk og valnøtter) 

https://www.barebrabarnemat.no/banankake/

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (På 16.6.2025 den 18.38):

https://oppskrift.klikk.no/crazy-crazy-cake-uten-gluten-egg-og-melk/6681

Edit: så nå at du ikke trengte glutenfritt. Da kan du bake denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ultimate-chocolate-crazy-cake

Det søte liv har gode søkemuligheter, så her finner du nok noe godt.

Tusen takk! :)❤️ ser at det er eddik i denne også og leser at babyer ikke skal ha eddik i kake :( vet du om jeg kan bruke noe annet ? 

Skrevet
Anonym941 skrev (1 time siden):

Tusen takk! :)❤️ ser at det er eddik i denne også og leser at babyer ikke skal ha eddik i kake :( vet du om jeg kan bruke noe annet ? 

Det vet jeg ikke. Jeg har forstått det sånn at eddiken og natron reagerer sammen og gjør det som eggene ellers ville gjort. Men her er ikke kjemikunnskapene mine tilstrekkelige, altså.

Skrevet
Hedda-78 skrev (18 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Jeg har forstått det sånn at eddiken og natron reagerer sammen og gjør det som eggene ellers ville gjort. Men her er ikke kjemikunnskapene mine tilstrekkelige, altså.

Siterer meg selv 😄 Jeghar googlet😄

Det ser ut som at man kan bytte ut eddik med noe annet surt for å reagere med natronen. Mange kaker har kefir eller yoghurt. En kan visstnok også bruke appelsinjuice eller sitronsaft. Men mengder vet jeg ikke.

Men det er visstnok uproblematisk å bytte ut natron/eddik-kombinasjonen med bakepulver i stedet. Forskjellen på natron og bakepulver er at bakepulver inneholder også den sure komponenten, så da trengs det ikke eddik/kefir/sitron. Men hvis man erstatter natron med bakepulver må man ha mer bakepulver. Noen steder står det dobbelt så mye, andre steder fire ganger så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...