AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:39 #41 Skrevet søndag kl 22:39 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er første gang på 6 år at han har oppført seg sånn under et besøk.. Han har akkurat fylt 6 år, og er fortsatt er barn som lærer. Ts Anonymkode: 42737...846 Ikke bry deg om dette. Vedkommende har enten ikke barn, eller har barn og da blir jeg bekymret. Det er helt normalt at barn fra 3 års alderen og jevnt og trutt frem til tenårene har utagerende atferd, tester grenser og har meltdowns. Hvordan de blir møtt har alt å si. Som mamma til et barn med barneautisme og som bonusmamma til et barn med ADHD. Du gjorde det helt riktig. Om mannen din har for vane å behandle deg sånn og har en sånn holdning til barneoppdragelse. Revurder ekteskapet. I did. Og skilte meg. Anonymkode: 4c10e...e91 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:50 #42 Skrevet søndag kl 22:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes mannen min er veldig intens og dominerende noen ganger, og "krever" å vite veldig mye som jeg tenker er unødvendig- og at jeg tidvis føler meg "kvelt". Anonymkode: 42737...846 Hvilke land kommer dere fra og hvilke religioner forholder dere dere til? Anonymkode: d47f3...807
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:53 #43 Skrevet søndag kl 22:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke land kommer dere fra og hvilke religioner forholder dere dere til? Anonymkode: d47f3...807 Norge , ingen religion Ts Anonymkode: 42737...846 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:56 #44 Skrevet søndag kl 22:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var vel egentlig nok å lese den første setningen din, for å vite at dette ikke er noe godt forhold. Anonymkode: c2057...304 Så alle personer som har en intens partner har ikke noe godt forhold? Anonymkode: ab79a...fd2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:35 #45 Skrevet søndag kl 23:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sinne sto det i HI. Kan moderere meg. Hjelper det å bli sint, og bagatellisere/ydmyke et superfrustrert barn som allerede gråter, ved å si "slutt å tull"? Virket ikke som det hjalp i det hele tatt, ungen ble jo enda mer uregulert av det. Anonymkode: 1e282...7da Mm, men denne gutten, som sjelden pleier å kaste ting, og som egentlig er svært omtenksom (morens beskrivelse) er jo kroneksempelet på hva som skjer når et curlingbarn støter på kvist. (For the record; å ville lese meldingene til kusina er rimelig langt ute på viddene) Anonymkode: e551f...af5 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:56 #46 Skrevet søndag kl 23:56 Forstår godt at han reagerte på din elendige oppdragelse av ungen deres. Du skaper slike barn ved å være så mild - og den holdningen om at du skal forstå deg ihjel på barnet. De trenger tydelige grenser og et tydelig nei. Ellers forvirrer du bare. Ikke la en såpass stor unge bare få dure frem og kaste ting på deg?! Ikke rart lærere sliter i disse dager når foreldrene ikke takler oppdragelses-oppgaven som følger med det å ha fått et barn. Ærlig talt. Ang meldingene så var mannen en idiot. Her hadde jeg blitt sint om jeg var deg. Du er jo rett og slett for mild mot både mannen og ungen din. Du gjør det jo verre ved å være sånn. Mann deg litt opp, så hjelper det seg nok. Anonymkode: f9d2f...55e 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:05 #47 Skrevet mandag kl 04:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mm, men denne gutten, som sjelden pleier å kaste ting, og som egentlig er svært omtenksom (morens beskrivelse) er jo kroneksempelet på hva som skjer når et curlingbarn støter på kvist. (For the record; å ville lese meldingene til kusina er rimelig langt ute på viddene) Anonymkode: e551f...af5 "Hva som skjer"? Skulle tro at nå er det over og ut med barneoppdragelsen. Folk glemmer at barn bare er mennesker, de også. Noen ganger blir det for mye, også for dem. Har aldri vært særlig streng med mitt barn, og meltdowns som beskrives her, har skjedd én gang. Da var det mye som hadde skjedd på kort tid, og det ble for mye for hennes 5-år gamle hjerne å prosessere. Nå er hun 17 år, og hun er en helt normal, høflig og fornuftig ungdom. Å vise ungen sin forståelse istedenfor kjeft, er ikke det samme som at barneoppdragelsen har feilet. Ungen her er bare 6, og har mye følelser for tiden. Man kan velge å irettesette på ham for det, eller man kan lære han å regulere følelsene på en sunn måte. Hvorfor tror du det finnes så mange rævhøl-menn der ute? De har vel aldri fått lov å prosessere følelsene sine på en sunn måte. Sånn som mannen til ts, det var ikke noe sunt med måten han oppførte seg på, og om noe, er der vel hans oppdragelse man burde kritisere. Skjønner godt at TS ikke vil oppdra sønnen sin likens. Man blir jo bare en sur plage. Anonymkode: 1e282...7da 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:21 #48 Skrevet mandag kl 06:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Hva som skjer"? Skulle tro at nå er det over og ut med barneoppdragelsen. Folk glemmer at barn bare er mennesker, de også. Noen ganger blir det for mye, også for dem. Har aldri vært særlig streng med mitt barn, og meltdowns som beskrives her, har skjedd én gang. Da var det mye som hadde skjedd på kort tid, og det ble for mye for hennes 5-år gamle hjerne å prosessere. Nå er hun 17 år, og hun er en helt normal, høflig og fornuftig ungdom. Å vise ungen sin forståelse istedenfor kjeft, er ikke det samme som at barneoppdragelsen har feilet. Ungen her er bare 6, og har mye følelser for tiden. Man kan velge å irettesette på ham for det, eller man kan lære han å regulere følelsene på en sunn måte. Hvorfor tror du det finnes så mange rævhøl-menn der ute? De har vel aldri fått lov å prosessere følelsene sine på en sunn måte. Sånn som mannen til ts, det var ikke noe sunt med måten han oppførte seg på, og om noe, er der vel hans oppdragelse man burde kritisere. Skjønner godt at TS ikke vil oppdra sønnen sin likens. Man blir jo bare en sur plage. Anonymkode: 1e282...7da Jeg tror det finnes en stadig større andel rævhøl-menn der ute, og at det er et resultat av skilsmisser, det kvinnene med sine myke(re) oppdrager måter tradisjonelt har fått ansvaret for barna. Man høster det man sår. Anonymkode: e551f...af5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:33 #50 Skrevet mandag kl 06:33 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror det finnes en stadig større andel rævhøl-menn der ute, og at det er et resultat av skilsmisser, det kvinnene med sine myke(re) oppdrager måter tradisjonelt har fått ansvaret for barna. Man høster det man sår. Anonymkode: e551f...af5 Barn som vokser opp med å bli kjeftet på, kjefter på de rundt seg. Så ja, man høster det man sår. Anonymkode: 1e282...7da 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:41 #51 Skrevet mandag kl 06:41 Hvis jeg fikk vite at min venninne måtte vise våre meldinger til mannen sin så hadde jeg blitt både skuffa over min venninne, men også utrolig forbanna på mannen hennes. Mannen din er fullstendig urimelig i oppdragerrollen og som ektemann. Jeg foreslår parterapi og et cos-kurs, men det er han sikkert ikke villig til? Anonymkode: 769c3...191 6
Disni Skrevet mandag kl 06:42 #52 Skrevet mandag kl 06:42 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det er jo det vanlige rådet her på KG, kvitt deg med han... dump ham.. osv. Sååå enkelt liksom. På meg virker det som at du er fryktelig hårsår på ubetydelige detaljer. Anonymkode: d9042...c01 Som om jeg skulle skrevet det selv. 👌
Carrot Skrevet mandag kl 06:49 #53 Skrevet mandag kl 06:49 jeg er egentlig litt enig med de som sier mannen din har noen greier som ikke er OK men jeg er ikke enig i at du har mislykkes i oppdragelsen, tvert imot virker det som om du gav sønnen din tid til å regulere seg uten å eksalere - som er helt etter boken for alle foreldre som ønskser at barna skal lære selvregulering ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:05 #54 Skrevet mandag kl 07:05 Mannen din har ingenting med meldinger du skriver å gjøre. Barneoppdragelse bør dere bli enige om på tomannshånd. Det fungerer dårlig med to foreldre som ønsker ulik oppdragelse. Det blir barnet bare forvirret av. Jeg syns det høres rart ut med en frisk 6-åring som ikke klarer å oppføre seg bedre. Især når dere er på besøk. Ikke bare la ham holde på sånn, men jobb med problemene. En 6-åring kan man være ganske tydelig med, og forklare hva man forventer av oppførsel. Han er i skolealder, og da har man fokus på oppførsel, høflighet, empati med andre, kunne sitte i ro osv. Anonymkode: 75f36...6cf 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:52 #55 Skrevet mandag kl 07:52 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mannen din har ingenting med meldinger du skriver å gjøre. Barneoppdragelse bør dere bli enige om på tomannshånd. Det fungerer dårlig med to foreldre som ønsker ulik oppdragelse. Det blir barnet bare forvirret av. Jeg syns det høres rart ut med en frisk 6-åring som ikke klarer å oppføre seg bedre. Især når dere er på besøk. Ikke bare la ham holde på sånn, men jobb med problemene. En 6-åring kan man være ganske tydelig med, og forklare hva man forventer av oppførsel. Han er i skolealder, og da har man fokus på oppførsel, høflighet, empati med andre, kunne sitte i ro osv. Anonymkode: 75f36...6cf No shit. Men en 6 åring har også ikke en ferdig utviklet hjerne, kan slite med å regulere slitenhet og følelser og har ofte sterk vilje og tester grenser, så er ikke overraskende at de innimellom går på en smell. Her er yngste på 7 verdens fineste, varmeste og empatiske unge. Men så er det nå sånn at han innimellom er som en jævla tornado og kan eksplodere om det blir store følelser. Her er tiåringen i pre teens mode og herre for en sutrete attitude innimellom. Men der er det også store følelser og skiftende humør. Eldste er helt mellow🤷😅 Barn er forskjellige og har forskjellige personligheter og måter å takle følelser på. En 6 åring som blir sliten og kaster en dyne og pute mot mamma etter hun har skjermet han på et eget rom og som straks kommer og prater og gir klem etterpå er et lam i forhold til mange barn. Jeg er steinhard i visse situasjoner. Streng, konsekvent og har null problemer med å heve stemmen offentlige steder. Å forvente at barn alltid skal oppføre seg perfekt derimot blir feil. Av og til har de vanskelige dager og da er min jobb å se dem, lytte til dem og møte dem med forståelse og respekt. Selv om det er bagateller eller ting vi som modne voksne muligens ikke ville reagert på så kan barn kjenne på andre ting nettopp fordi de ikke er ferdig utviklet. Yngste kunne utagerer voldsomt da han var yngre, og det kunne ta timer å roe han ned, men i dag er han mye enklere å prate med når ting skjer og så er det over på minutter. Og det tross at han kan eksplodere(mistenker adhd) Jeg er hun som ikke duller og dikker med barn. Er rett frem, dønn ærlige med dem og behandler de som mennesker. Ikke "dumme små barn". Jeg møter de med respekt. Og barn trekker mot meg som bier mot honning. De slapper av rundt meg fordi de vet hvor de har meg og kjenner at jeg ser dem. Anonymkode: 4c10e...e91 3 1
Chantielle Skrevet mandag kl 07:52 #56 Skrevet mandag kl 07:52 Ryddet for innlegg med innhold fra ekstern side. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:30 #57 Skrevet mandag kl 08:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har ingenting med meldinger du skriver å gjøre. Barneoppdragelse bør dere bli enige om på tomannshånd. Det fungerer dårlig med to foreldre som ønsker ulik oppdragelse. Det blir barnet bare forvirret av. Jeg syns det høres rart ut med en frisk 6-åring som ikke klarer å oppføre seg bedre. Især når dere er på besøk. Ikke bare la ham holde på sånn, men jobb med problemene. En 6-åring kan man være ganske tydelig med, og forklare hva man forventer av oppførsel. Han er i skolealder, og da har man fokus på oppførsel, høflighet, empati med andre, kunne sitte i ro osv. Anonymkode: 75f36...6cf Helt enig! En 6-åring som oppfører seg sånn bør få konsekvenser. Ikke at mamma'n tar han med til et puterom hvor han får rase fra seg og gå løs på mora uten noen som helst reaksjon. Jeg synes det er helt latterlig at folk synes det der er god oppdragelse. Ser dere ikke at dere skaper et rasshøl av et menneske? Han er 6 år(!!!) Og så forstår jeg ikke hvordan en mor bare kan sitte og ta imot f.eks slag fra sin sønn på 6, og late som at det er ok. Det handler om respekt, det å oppføre seg rundt andre mennesker SELV OM man har store følelser som man ikke vet hvordan man skal håndtere. Å lære dem at det er ok å få ut følelsene ved å være voldelig eller oppføre seg totalt usmakelig foran andre er ikke veien å gå. Kan ikke folk søke råd fra andre enn disse nyutdannede gentle parenting kjerringene? Anonymkode: f9d2f...55e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:35 #58 Skrevet mandag kl 08:35 Dere høres begge ut som noen umodne fjortisser. La ungen kaste rundt seg med puter og hyle og du bare sitter der? Og attpåtil setter deg ed og skriver meldinger frem og tilbake når du er på besøk? Begge dere skaper dette dårlige forholdet, og midt i det hele er det barn som får med seg stemningen Anonymkode: c9639...07d 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:36 #59 Skrevet mandag kl 08:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig! En 6-åring som oppfører seg sånn bør få konsekvenser. Ikke at mamma'n tar han med til et puterom hvor han får rase fra seg og gå løs på mora uten noen som helst reaksjon. Jeg synes det er helt latterlig at folk synes det der er god oppdragelse. Ser dere ikke at dere skaper et rasshøl av et menneske? Han er 6 år(!!!) Og så forstår jeg ikke hvordan en mor bare kan sitte og ta imot f.eks slag fra sin sønn på 6, og late som at det er ok. Det handler om respekt, det å oppføre seg rundt andre mennesker SELV OM man har store følelser som man ikke vet hvordan man skal håndtere. Å lære dem at det er ok å få ut følelsene ved å være voldelig eller oppføre seg totalt usmakelig foran andre er ikke veien å gå. Kan ikke folk søke råd fra andre enn disse nyutdannede gentle parenting kjerringene? Anonymkode: f9d2f...55e Han slo meg ikke, og det har han aldri gjort heller - ikke siden han var 1/2.år. Jeg anser meg ikke som en del av "gentle parent " gjengen. Jeg lot for det første ikke sønnen min få is, han har akkurat fylt 6.år , eneste han kastet var dyner og puter. Han kastet ikke en eneste ting der inne som var tyngre eller kunne gjøre skade - selv om det var mulighet til det. Jeg sa også veldig tydelig etterpå at det ikke var greit å kaste noe på noen selv om man var frustrert. Dette diskuterte han ingenting på i etterkant , og ba om unnskylding på eget iniativ. Han måtte også rydde opp etter seg selv. Eneste grunnen til at jeg måtte hjelpe til var fordi det er vanskelig for han å brette dyna og teppene slik de var, så jeg brettet over de etter at han hadde gjort det før. Han fikk heller ikke komme ut til de andre før han klarte å snakke med vanlig stemme og var rolig. Ts Anonymkode: 42737...846 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:37 #60 Skrevet mandag kl 08:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere høres begge ut som noen umodne fjortisser. La ungen kaste rundt seg med puter og hyle og du bare sitter der? Og attpåtil setter deg ed og skriver meldinger frem og tilbake når du er på besøk? Begge dere skaper dette dårlige forholdet, og midt i det hele er det barn som får med seg stemningen Anonymkode: c9639...07d Jeg skrev to meldinger, fordi hun holdt på å bestille akkurat da, og måtte ha svar på noe. Ellers pleier jeg ikke tekste frem og tilbake. Ts Anonymkode: 42737...846 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå