AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Har et barn som en håndfull ganger har stukket av fra bhg, og har ikke hender på hvor mange ganger mislykkede forsøk. En gang tok det lang tid før de oppdaget det, og jeg selv måtte informere om at de manglet et barn da jeg var med barnet mitt. Barnet er på storbarn og det har pågått over snart 2 år. Bhg sier bare "vil de stikke av så greier de det jo, så de får ikke gjort mer enn de gjør" selv om jeg påpeker mangler og bekymringer som jeg ser barnet kan bruke for å stikke av (eks mye snø ved gjerde), da ikke hørbart for barnet, men på kontoret bak lukka dører til styrer. Jeg er ærlig litt bekymret da hun stikker ut grinda, klatrer over gjerde osv. Og noen av forsøkene har barnet brukt kasser OL for å komme over. Noe som da naturligvis tar litt tid. Jeg og vi (pappan og bhg) snakker med barnet om dette, og at det ikke er greit osv. Men barnet er for eventyrlysten. Barnet trives i bhg, men vil helst hjem er forklaringen fra barnet. Men hva gjør vi? Jeg sliter med å stole skikkelig på bhg, og mener de bør passe bedre på, at det er tydelig at barnet ikke får nok tilsyn når det greier å komme seg over gjerdene og gjennom grindene flere ganger. Men bhg tar det ikke mer alvorlig enn hjerte i halsen ved tilfellene. Hva ville andre foreldre gjort i lignende situasjoner? Når ikke styrer bryr seg særlig "det gikk jo bra nå også". Har jo tenkt tanken på å kontakte avis, men kjenner at vi ikke er helt der, den oppmerksomheten er vond. Men noe bhg fryktet ekstremt første gangen barnet stakk av. Og var lykkelig og takket meg for at det var jeg som var mamman liksom. Anonymkode: 1a890...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Statsforvalter. Dette er uakseptabelt. Regner med pipa får en annen lyd når ungen overkjøres av en lastebil. Anonymkode: eb4af...6fe 19 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Statsforvalter. Dette er uakseptabelt. Regner med pipa får en annen lyd når ungen overkjøres av en lastebil. Anonymkode: eb4af...6fe Det er jo det som er min store frykt. At barnet blir påkjørt eller noe. Greit det er lav fart forbi bhg, men det hjelper ikke. Så ja. Tanken har streifet meg om jeg bør kontakte høyere hold for hjelp 🥵 Anonymkode: 1a890...7d5 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Da må bhg følge bedre med barnet ute. Så enkelt er det. Kontakt PPT og fortell dette, og si at det ikke er trygt for barnet (det sier seg i grunnen selv, men). Bhg må prioritere å passe bedre på. Anonymkode: 1ac4a...a26 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo det som er min store frykt. At barnet blir påkjørt eller noe. Greit det er lav fart forbi bhg, men det hjelper ikke. Så ja. Tanken har streifet meg om jeg bør kontakte høyere hold for hjelp 🥵 Anonymkode: 1a890...7d5 Ja, det er helt uhørt at bhg er så slapp på dette. De har hatt flaks til nå. Ring PPT først, og om du ikke får gehør der er Statsforvalter stedet. Anonymkode: 1ac4a...a26 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni Alle barnehager har ett tilsyn eller hva jwg skal kalle det, i kommunen. Kontakt de og snakk med dem. Anonymkode: 864c8...8c4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Er du HELT sikker på at barnet har det bra der? Anonymkode: c7cb7...994 1
kjærring Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo det som er min store frykt. At barnet blir påkjørt eller noe. Greit det er lav fart forbi bhg, men det hjelper ikke. Så ja. Tanken har streifet meg om jeg bør kontakte høyere hold for hjelp 🥵 Anonymkode: 1a890...7d5 Selv om fartsgrensen er satt lav sp betyr det ikke at folk kjører med lav fart 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Jeg jobbet i en barnehage en gang med en som ofte prøvde å rømme, da var vi alltid 1 person som hadde ansvar for å følge med det barnet ute.. Det var en diagnose da men var bare ekstra ressurs noen timer i uka. Men pga diagnose og hvor barnehagen lå så var det jo potensielt veldig farlig om barnet kom seg ut av barnehagen. Hadde ikke gitt meg om det var mitt barn. Her er det mye trafikk ved barnehagen. Anonymkode: fd6e6...a66 6 2
mommyaka Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Her må jo ditt barn få noen til å passe på hele tiden. Men forstår ikke barnet dette selv? Er det noe diagnose? 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Vi har et par som er risiko at de stikker av. De har på gule vester så de er lett synlige og blir alles ansvar når vi er ute sammen. Du kan foreslå noe slikt. Anonymkode: 5594c...37e 10 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Det er ikke noe diagnose inn i bilde nei. Velsig oppegående, men svær utforskertrang. Barnet sier selv det har det fint. Barnet forteller ikke om nor negative opplevelser enn vanlig småkrangling mellom venner. Snakker varmt om andre barn og ansatte. Eneste Barnet sier er "jeg vil være hos deg mamma". Og motivet er nok å komme seg hjem til meg. Jeg får eventuelt ta en telefon tim ppt og høre. Anonymkode: 1a890...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke noe diagnose inn i bilde nei. Velsig oppegående, men svær utforskertrang. Barnet sier selv det har det fint. Barnet forteller ikke om nor negative opplevelser enn vanlig småkrangling mellom venner. Snakker varmt om andre barn og ansatte. Eneste Barnet sier er "jeg vil være hos deg mamma". Og motivet er nok å komme seg hjem til meg. Jeg får eventuelt ta en telefon tim ppt og høre. Anonymkode: 1a890...7d5 Hvorfor er du hjemme? Hadde barnet blitt værende i barnehagen hvis du var så langt unna på dagtid at barnet ikke kommer seg til deg uansett? Anonymkode: e8bce...419 2
Grüner Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har et barn som en håndfull ganger har stukket av fra bhg, og har ikke hender på hvor mange ganger mislykkede forsøk. En gang tok det lang tid før de oppdaget det, og jeg selv måtte informere om at de manglet et barn da jeg var med barnet mitt. Barnet er på storbarn og det har pågått over snart 2 år. Bhg sier bare "vil de stikke av så greier de det jo, så de får ikke gjort mer enn de gjør" selv om jeg påpeker mangler og bekymringer som jeg ser barnet kan bruke for å stikke av (eks mye snø ved gjerde), da ikke hørbart for barnet, men på kontoret bak lukka dører til styrer. Jeg er ærlig litt bekymret da hun stikker ut grinda, klatrer over gjerde osv. Og noen av forsøkene har barnet brukt kasser OL for å komme over. Noe som da naturligvis tar litt tid. Jeg og vi (pappan og bhg) snakker med barnet om dette, og at det ikke er greit osv. Men barnet er for eventyrlysten. Barnet trives i bhg, men vil helst hjem er forklaringen fra barnet. Men hva gjør vi? Jeg sliter med å stole skikkelig på bhg, og mener de bør passe bedre på, at det er tydelig at barnet ikke får nok tilsyn når det greier å komme seg over gjerdene og gjennom grindene flere ganger. Men bhg tar det ikke mer alvorlig enn hjerte i halsen ved tilfellene. Hva ville andre foreldre gjort i lignende situasjoner? Når ikke styrer bryr seg særlig "det gikk jo bra nå også". Har jo tenkt tanken på å kontakte avis, men kjenner at vi ikke er helt der, den oppmerksomheten er vond. Men noe bhg fryktet ekstremt første gangen barnet stakk av. Og var lykkelig og takket meg for at det var jeg som var mamman liksom. Anonymkode: 1a890...7d5 Det er jo helt uakseptabelt at det skjer gang på gang uten at barnehagen ser ut til å bry seg eller sette inn tiltak. Her bør du klage både til statsforvalter og gå til media med saken. 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, det er helt uhørt at bhg er så slapp på dette. De har hatt flaks til nå. Ring PPT først, og om du ikke får gehør der er Statsforvalter stedet. Anonymkode: 1ac4a...a26 PPT har ingenting med dette å gjøre, de har ingen myndigheter overfor barnehagen. Du må i første omgang kontakte eier, evt oppvekstleder i kommunen. Du kan også gå til statsforvalter med bekymring for sikkerheten for barnet i barnehagen. Anonymkode: dd6b5...f01 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke noe diagnose inn i bilde nei. Velsig oppegående, men svær utforskertrang. Barnet sier selv det har det fint. Barnet forteller ikke om nor negative opplevelser enn vanlig småkrangling mellom venner. Snakker varmt om andre barn og ansatte. Eneste Barnet sier er "jeg vil være hos deg mamma". Og motivet er nok å komme seg hjem til meg. Jeg får eventuelt ta en telefon tim ppt og høre. Anonymkode: 1a890...7d5 Handler det om utforskertrang, eller om at det rett og slett bare er mest komfortabelt hjemme? Kanskje barnet blir overstimulert fort og vil hjem til der det er trygt? De blir jo nødt å sette en person kun på dette barnet. Anonymkode: ad31c...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #17 Skrevet 15. juni Et barn med diagnoser kan ha krav på ekstra ressurser. Bhg er ikke som skole hvor en har krav på tilrettelagt opplæring. Barnehagen har som regel 3 voksne på 18 storebarn. I utetid avvikles pauser, møter holdes, og tidligvakter er ferdig for dagen. Det er gjerne nesten full gruppe når mellomvakt går hjem også. Forsvarlig? Ikke i det hele tatt. Men krev at det meldes avvik, det er det minste du kan og bør gjøre. Anonymkode: 5b196...3a5 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #18 Skrevet 15. juni Sønnen min på 9 år var alltid sånn selv i bhg, klarte å lure seg ut/åpne porter, osv. Han har autisme/adhd . Kanskje greit å utrede om det ikke er gjort?😊 Anonymkode: b7d23...2f7 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #19 Skrevet 15. juni Himmel. Det er så langt ifra greit man kommer! Det er barnehagens fordømte plikt å sørge for at barna er trygge. Her kommer barnets sikkerhet over hva barnehagen måtte tenke eller frykten man aventuelt har for negative reaksjoner ved å si kraftig ifra. Her satte de opp nye gjerder fordi de ikke hadde tenkt over at vi bor i Norge og faktisk kan få en del snø og vanllige barnehagegjerder blir aaaalt for lavt når det kommer store mengder snø. Det er også ekstra sikkerhet på porten så barna ikke skal få den opp. De som styrer i den barnehagen deres er late og ikke skikket til å ivareta barn om de ikke gjør grep. Anonymkode: 3bcfd...b7f 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #20 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du HELT sikker på at barnet har det bra der? Anonymkode: c7cb7...994 Jeg var et barn som stakk fra barnehagen mange ganger. Helt diagnosefri, likte meg godt i barnehagen. Det var spenningsmomentet som drev meg. Anonymkode: 8a6d1...07e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå