Gå til innhold

Dere som er kjent i Oslo! Hvor går man om man har lyst til å nyte solen?🌞

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi skal noen dager til Oslo, og lurer på hva man skal finne på ute for å dra nytte av solen? Og hvor går man?

Blir glad for forslag og tips🙏😄

Anonymkode: 6a164...fd6

Vær først obs på om solen skinner den aktuelle dagen, i Oslo. :skratte: 🌧️

Anonymkode: 3bbfc...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle tipsene du har fått går ut på å reise ut av byen, i skogen eller i utkanten. Men du vil vel være i byen hvis du har hotell i sentrum ? Botanisk hage og Frognerparken er byen og gode forslag. Og Slottsparken . Men hvis jeg hadde bodd på the Hub hadde jeg bare gått bortover mot Munchmuseet og satt meg på en uteservering i nærheten der eller så hadde jeg gått ut til Mathallen på vippa. Da får du masse sol og god stemning og bylivet.

Anonymkode: 4ba90...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Området rundt vulkan på Grunerløkka også er fint og har takterrassebarer.

Anonymkode: 4ba90...2f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi skal noen dager til Oslo, og lurer på hva man skal finne på ute for å dra nytte av solen? Og hvor går man?

Blir glad for forslag og tips🙏😄

Anonymkode: 6a164...fd6

Tja, hva ønsker dere? 
Hva legger du i "å dra nytte av solen"? 

Antar du ønsker å oppholde deg utendørs.
Når jeg er på storbyferie, pleier jeg å gå rundt og nyte været, se byen, og finne meg et fint sted å spise. 
Og sånne steder er det jo massevis av i Oslo. 

Når dere bor sentralt, kan det være hyggelig å gå til Akershus festning, og generelt gå derfra til Aker brygge og se på folkelivet. Kanskje spise en is. 

Ellers hadde jeg nok kanskje forsøkt å ta trikk opp til Sofienberg eller Grunerløkka eller et av de andre litt hyggelige sentrumsnære strøkene, og funnet et sted å spise der. 
Gå en tur i Bjørvika/Sørenga og se på folkelivet, Operaen, Munch-museet. 

Gå innom en mathall og kjøp med noe Street-food, og finn en park i nærheten der du kan sitte ute. 

Mange Osloboere bruker finværet til å reise ut til øyene eller dra i marka og nyte naturen. 

Og liker man å bade, så er det badeplasser både på Sørenga og utenfor Astrup Fernley museet på Tyvholmen (ved Aker brygge) 

Frognerparken er også veldig hyggelig å gå i i fint vær. 

Jeg ville styrt unna spisesteder på de verste turiststedene som Aker brygge og Karl Johans gate. 
Det finnes massevis av koselige spisesteder med uteplass som ligger rundt i byen og som har bedre mat og bedre priser. 
(Det er mange spisesteder som har sitteplasser ute i skjermet/halvskjermet bakhage. Anbefaler å finne en sånn. ) 

Anonymkode: 9a06c...cc1

AnonymBruker
Skrevet

Vil i hvert fall sterkt anbefale ferge ut til en av øyene dersom dere først har tenkt å legge dere i vannkanten. Båtene går fra Aker brygge, midt i sentrum, og billetten er helt vanlig kollektivbillett i Oslo. Du kan fort se Rådhuset, Operaen, Astrup Fearnley-museet e.l. litt avhengig av hvilken øy du er på, så det er ikke snakk om å reise langt ut av Oslo eller noe sånt.

Det er mange fine bade- og solesteder på fastlandet også, absolutt, men der ligger eller sitter man gjerne tett i tett hele sommeren såfremt været er fint. Selv om det er en del folk på flere av øyene på finværsdager også er det fullt mulig, bare man gidder å gå ti minutter ekstra, å finne seg sin egen lille holme der man sitter helt uforstyrret dagen gjennom og samtidig altså er veldig nær byen.

Ellers er jo Frognerparken et godt alternativ, i likhet med mange andre parker i byen, og Botanisk hage det samme. Oslo er langt grønnere enn man tenker helt midt i sentrum, det er massevis av områder å oppsøke hvis man vil ha sol og ikke heller trenger å være helt i vannkanten.

Dere kan også f.eks. rusle nedover langs Akerselva, med Vulkan/Mathallen som destinasjon og fine smågater som Telthusbakken og Damstredet med en hel del grøntareal mellom seg. Kjøpe seg noe på Mathallen, rusle opp Telthusbakken, tusle bort Kjærlighetsstien til Egebergløkka og gå derfra til Damstredet før man beveger seg ned forbi Torggata og tilbake mot hotellet.

Anonymkode: b60aa...f89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten massevis av festivaler og ting i Oslo de neste ukene, om det er aktuelt. 

Anonymkode: 9a06c...cc1

Skrevet

Huk naturiststrand hvis dere har glemt badetøy :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...