Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest

Det er ikke uvanlig at det kan befinne seg et og annet melmidd-egg i melet, og da hjelper det ikke så mye å oppbevare det i en lukket boks. Samme gjelder frokostblandinger o.l; etter en stund kan det hende at man finner forskjellige insekter i blandingen, fordi eggene klekkes.

Jeg har fått det rådet at jeg kan la slike varer tilbringe et døgn eller to i fryseren før jeg setter dem til lagring, fordi eggene dør hvis de fryses ned.

Jeg har fått det rådet at jeg kan la slike varer tilbringe et døgn eller to i fryseren før jeg setter dem til lagring, fordi eggene dør hvis de fryses ned.

Hørtes ikke så dumt ut, men vil ikke melet kanskje få en litt rar konsistens da?

Gjest gjesta
Det er ikke uvanlig at det kan befinne seg et og annet melmidd-egg i melet, og da hjelper det ikke så mye å oppbevare det i en lukket boks. Samme gjelder frokostblandinger o.l; etter en stund kan det hende at man finner forskjellige insekter i blandingen, fordi eggene klekkes.

Melmiddene vil ikke forsvinne fra melet i en boks, men de vil heller ikke spre seg til hele kjøkkenet. Bedre å kaste en boks enn å vaske ned hele kjøkkenet.

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...