Gå til innhold

Ekle småkryp i melet

Amanlis

Anbefalte innlegg

Har nå skrubba ned kjøkkenet etter å hatt sånne små, ekle småkryp i melet.

Noen som kan fortelle meg hva slags kryp det egentlig er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar Eline.

Æsj, de så verre ut i stor størrelse, håper jeg er kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha melet i en lukket boks så slipper du vaske ned hele kjøkkenet når du får slike.

Ja, jeg har nok lært nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Akkurat nå virket signarturen din litt ufrivillig ironisk, værjenta ;):ler: 

:ler: Når du sier det så...

Men helt ufrivillig altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er ikke uvanlig at det kan befinne seg et og annet melmidd-egg i melet, og da hjelper det ikke så mye å oppbevare det i en lukket boks. Samme gjelder frokostblandinger o.l; etter en stund kan det hende at man finner forskjellige insekter i blandingen, fordi eggene klekkes.

Jeg har fått det rådet at jeg kan la slike varer tilbringe et døgn eller to i fryseren før jeg setter dem til lagring, fordi eggene dør hvis de fryses ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det rådet at jeg kan la slike varer tilbringe et døgn eller to i fryseren før jeg setter dem til lagring, fordi eggene dør hvis de fryses ned.

Hørtes ikke så dumt ut, men vil ikke melet kanskje få en litt rar konsistens da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Det er ikke uvanlig at det kan befinne seg et og annet melmidd-egg i melet, og da hjelper det ikke så mye å oppbevare det i en lukket boks. Samme gjelder frokostblandinger o.l; etter en stund kan det hende at man finner forskjellige insekter i blandingen, fordi eggene klekkes.

Melmiddene vil ikke forsvinne fra melet i en boks, men de vil heller ikke spre seg til hele kjøkkenet. Bedre å kaste en boks enn å vaske ned hele kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være kakkerlakker. Det har visst blitt storinvasjon til Norge nå.

Nei, det er ikke kakkerlakker i mitt mel. Disse dyrene har vinger og var like dem i linken til Eline.

Usj, ekkelt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det er ikke kakkerlakker i mitt mel. Disse dyrene har vinger og var like dem i linken til Eline.

Usj, ekkelt altså!

Men melmidd har da ikke vinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Åh hærregud, innsekter i maten???

Jeg skal begynne å sjekke ALT jeg spiser med forstørrelsesglass før det får komme ned i magen min. Sjekker dere korn/melprodukter før dere bruker det da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så har vi MELBILLER...

:sjarmor:

Vi siktet alt hvetemel en stund...og kastet grovmalt mel, siden det ikke kunne siktes(for å få vekk melbillene)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så har vi MELBILLER...

:sjarmor:

Vi siktet alt hvetemel en stund...og kastet grovmalt mel, siden det ikke kunne siktes(for å få vekk melbillene)...

Jaha, det melet hadde jeg kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har også melmøll. Det fløy en slik opp fra melet mitt som hadde stått en stund. Men det var økologisk mel. Etter det kjøper jeg kun ikke-økologisk mel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...