Gå til innhold

Dere som jobber som politi, kriminalomsorg, psykiatri, etc.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg klar til å begynne å date igjen etter et kort forhold som gikk litt skeis. Jeg hadde en del felles kjente med eksen, så visste jo han var en ordentlig fyr.

Jobber i en av de nevnte yrkene ovenfor her, og er altså livredd for at jeg skal involvere meg med noen som er innenfor visse kategorier, fordi gjennom jobben min har jeg skjønte at skinnet kan bedra. Føler meg nesten litt paranoid. Han kommer ikke fra samme sted som meg heller, så får ikke bakgrunnssjekket med kjente heller

Dere som jobber innenfor disse yrkene, hvordan takler dere dating og finne ny partner? Sist jeg var på Tinder turte jeg ikke ha ordentlig navn og hadde ikke bilde. Redd 

Anonymkode: d6af3...6db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli formet - OG skadet av jobben sin. Har en bror som i ung alder jobbet som fengselsbetjent, og en far som var politi. Begge gjorde den mørke siden til sin virkelighet, noe som gjorde verden til et veldig farlig sted. At vi andre som ikke har slike jobber ikke har så mye kontakt med den mørke siden betyr ikke at vi er ignorante overfor den. Så alle dine bekymringer er like reell for alle oss andre. 

Det jeg prøver å si her er at det virker som jobben din skader deg mer enn den gjør deg godt - slik som med min far og bror. Jobb med deg selv, og ta imot den hjelpen du kan få til - for det er helt tydelig at dette går utover din mentale helse. Du må lære å bli trygg i deg selv, og det innebærer å ha helt urokkelige grenser for seg selv og andre. Da vet du når du skal gå og når du skal bli.

Det er som med true krime bølgen. Lytter man til slikt hele tiden, vil man også kunne bli overbevist om at farer truer like om ethvert hjørne. Fokuset er med andre ord på helt gale ting

Kom deg ut og date, og bli heller overbevist om at du har tatt feil om folk

Anonymkode: cebe5...351

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bygger du en høy mur rundt deg selv, så er det vel bare de som er klin kokos som klarer å klatre over

Anonymkode: 68ceb...6dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får tenke du er en god menneskekjenner og du vil nok fort fange opp dårlige egenskaper hos en ny date. Bare å stille spørsmål om diverse og komme innpå tema så finner du fort ut holdninger og moral. Såklart kan man bli lurt uansett.

Har jobbet selv i de overnevnte yrker i over 20 år så skjønner det med Tinder og bilde. Man ønsker gjerne å være litt anonym med en slik type jobb. 

Anonymkode: dd8a9...83d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke bruke datingapper for å finne en kjæreste. Hva med å bare komme deg ut og se om du kan møte noen via fritidsinteresser, felles venner e.l.?

Ville nok droppet Tinder, eller betalt slik at kun de du sveiper til høyre kan se profilen din. Evt heller brukt FB-dating, der kan du se om dere har felles venner på fb feks, noe som kan gi en pekepinn på hvordan de er eller gi deg en mulighet til å sjekke med noen hvodan vedkommende er.

Anonymkode: e2b71...40e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 20.53):

Hei!

Jeg kjenner meg klar til å begynne å date igjen etter et kort forhold som gikk litt skeis. Jeg hadde en del felles kjente med eksen, så visste jo han var en ordentlig fyr.

Jobber i en av de nevnte yrkene ovenfor her, og er altså livredd for at jeg skal involvere meg med noen som er innenfor visse kategorier, fordi gjennom jobben min har jeg skjønte at skinnet kan bedra. Føler meg nesten litt paranoid. Han kommer ikke fra samme sted som meg heller, så får ikke bakgrunnssjekket med kjente heller

Dere som jobber innenfor disse yrkene, hvordan takler dere dating og finne ny partner? Sist jeg var på Tinder turte jeg ikke ha ordentlig navn og hadde ikke bilde. Redd 

Høres absolutt ut som en utfordring som mange kjenner på innen disse yrkene. Veeeldig mange som ikke tørr å ha bilde av seg selv men flere av oss tørr også å legge seg selv der ute og stå i det. 

Tror nok det er derfor veldig mange får seg kjæreste som også jobber med noe av det samme. Har du gått på blålysfester noen gang? Mange som går på disse vet jeg. 

Jeg jobber selv innen psykiatri, har vært på en del nettsider med profil med bilder mm. Har gjenkjent flere profiler som er pasienter via jobben min😅 Man får litt vondt/klump i magen liksom😅 Får en realitysjekk og må ta en ny runde med seg selv ang hvordan man fremstår som privatperson vs i jobbsammenheng, er noe for privat osv som man ikke ønsker at slike skal vite osv + at man ikke må finne på å blande disse rollene man har da!

Men jeg tenker også at jeg uansett vil være på ulike plattformer med bilder mm selv om jeg jobber med det jeg gjør. Man må få lov å lete etter noen å bli forelsket i, alle i ulike sektorer og ulike landsdeler gjør det. Tørr å være deg selv uten at det skader deg og jobben din! 

Blir det for vanskelig for deg å stole på folk pga det du jobber med, at du blir for mistenksom mm så ville jeg tatt en prat med sjefen og evt verneombud om det. Er dette noe man kan få hjelp ang via jobb kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er av og til litt" frekk"/ på kanten for å se om de har selvironi. Om de ikke tar en spøk så er det faktisk bare å styre unna....folk som tar ting personlig frykter jeg! 

Anonymkode: a9877...162

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du får tenke du er en god menneskekjenner og du vil nok fort fange opp dårlige egenskaper hos en ny date. Bare å stille spørsmål om diverse og komme innpå tema så finner du fort ut holdninger og moral. Såklart kan man bli lurt uansett.

Har jobbet selv i de overnevnte yrker i over 20 år så skjønner det med Tinder og bilde. Man ønsker gjerne å være litt anonym med en slik type jobb. 

Anonymkode: dd8a9...83d

Gi meg et eksempel? 

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg hadde styrt unna de med bodybuilderbilde av seg selv på apper...enten er de narsisisst...og......som regel har de dårlig selvtillit og er voldelige faktisk.....og en stor hang til utroskap....styr unna!!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vel. Jeg har hemmelig nummer og du finner ikke adressen min. Du finner meg heller ikke på noe sosiale medier. Pga jobb.

Nå er jeg i et forhold, så dater ikke. Men ville i hvert fall holdt meg langt unna Tinder osv, av flere grunner. Men nå syntes heller ikke jeg det er vanskelig å møte folk i «det virkelige liv». Har datet, hatt kjærester, ffs osv. aldri brukt sånne apper/nett til det.

Anonymkode: 448e9...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår du ikke vil date noen som jobber i politiet for det er ofte psykopatiske og voldelige menn der.

Anonymkode: 880d2...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...