Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ett team på 8 stk på jobb. Når vi har bursdag pleier vi å ta med kake eller noe søtt til alle sammen. Alle gjør dette utenom 2 stk. De har jobbet i 8 og 10 år og har aldri tatt med noe. 

Hvordan er det hos dere på jobb på bursdager?

Anonymkode: bff2c...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss forskjellsbehandles det, så jeg har begynt å gi blaffen. Sjefens yndlinger går kake og melding på intranettet. Noen andre tar med selv. Jeg dropper det. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Dere er heldige som har mulighet til å spise kake og ta pause sammen. Dette tullet har vi ikke tid til hos oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor feirer dere bursdag på jobb? Høres ut som en gjeng småbarn..

Anonymkode: 3a2fe...a6b

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det feires runde tall og jubilanten tar med kake. Vedkommende får så blomster fra resten.

Anonymkode: 02a35...804

• Liker 2
Skrevet

Bursdager blir markert med en fellesmail til alle, med noen festlige emojier og rosende ord. That's it. Helt topp!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er så mange og sitter i åpent landskap med 4 andre avdelinger, så her er det ingen kakefeiring eller markering av bursdag utenom runde dager.

Anonymkode: 99dda...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være opp til enhver om de ønsker å ta med noe på bursdagen sin. Å ta med kake på bursdagen sin er et ønske om oppmerksomhet, ikke alle ønsker det på dagen sin. 

Anonymkode: f38a0...98d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

50 og 60 = kake og blomst fra jobb, ellers er det ingen feiring. Vi er nærmere 40 stk på jobb hver dag, så hadde blitt mye å ta med kake til så mange, og det hadde jo vært kake flere dager i uken om vi skulle gjort det sånn.

Anonymkode: 1263c...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor feirer dere bursdag på jobb? Høres ut som en gjeng småbarn..

Anonymkode: 3a2fe...a6b

For en surpomp du er da! Jeg er heeelt for å feire litt bursdag i pausen på jobb, og jeg er midt i livet og langtfra noe småbarn lenger. Herlighet, det er vel bare hyggelig, det? 🥳

Anonymkode: 0a51a...7ca

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier gratulerer med dagen til den som har bursdag. Runde dager markeres med å gå ut å spise en bedre lunsj 

Anonymkode: 6f1c6...413

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (2 timer siden):

Dere er heldige som har mulighet til å spise kake og ta pause sammen. Dette tullet har vi ikke tid til hos oss. 

Så trist. Vi har felles lunsj når det er bursdag. Alle unntatt den som har bursdag tar med forskjellig mat. 10 stk

Anonymkode: a10b0...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er ett team på 8 stk på jobb. Når vi har bursdag pleier vi å ta med kake eller noe søtt til alle sammen. Alle gjør dette utenom 2 stk. De har jobbet i 8 og 10 år og har aldri tatt med noe. 

Hvis du med dette mener at det er den som har bursdag som tar med kake eller noe søtt, så er det selvfølgelig helt innafor at 2 stk. ikke gjør dette. Da er det jo deres egen bursdag de tydeligvis velger å overse i jobbsammenheng og det er helt greit. 

Hvis det derimot var andre som ordnet dette til noens bursdag, er det ikke innafor å ikke gjøre det for 2 stk. hvis de ikke uttrykkelig har sagt fra at de ikke ønsker noen oppmerksomhet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar oftest en feriedag o.l. Jeg ønsker ikke så mye oppmerksomhet ang min bursdag, ikke i jobbsammenheng! Ønsker jeg oppmerksomhet så ønsker jeg også å styre showet og da blir jeg med på planlegginga. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

50 eller 60 så ordner ledelsen kake og blomster. Andre bursdager er en ballong og en sjokolade på pulten. Vel, det gjelder ikke alle. Jeg har aldri fått ballong eller kake. 50-årsdagen min ble glemt så ingen kake. Gavekort fra jobben fikk jeg mange uker senere. 

Anonymkode: b9c66...a1e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som nattevakt. Har pleid å ta med kake eller noe godt som sjokolade/konfekt på egen bursdag. Har også tatt med når andre har bursdag. Spesielt ved runde dager.

Anonymkode: 3c1bf...b21

AnonymBruker
Skrevet

De jeg jobber med vet ikke engang når jeg har bursdag.

Anonymkode: ca4b7...a89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kaka, og hater å bake. Så hvis det var forventet at jeg skulle bake selv til min egen bursdag hadde jeg tatt sykedag da hvert år. 

Anonymkode: cc350...f09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være frivillig med dette kakestyret. Jeg beundrer de to som tør å stå i mot. Hos oss har vi ikke slike tradisjoner, det er en fordel med mannsdominert arbeidsplass. 

Anonymkode: b3322...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg liker ikke kaka, og hater å bake. Så hvis det var forventet at jeg skulle bake selv til min egen bursdag hadde jeg tatt sykedag da hvert år. 

Anonymkode: cc350...f09

Du kan vel ta med noe annet hvis du ønsker det? 

Anonymkode: d9009...10f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...