Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betyr en venn noe for deg? 

Er det en venn om de aldri tar kontakt om jeg ikke jeg gjør det først? 

Aldri hører hvordan det går?  

Har andre som er viktigere for dem enn meg? 

Anonymkode: 4e8a0...31f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venn er der for deg når du trenger det. Når du strekker ut en hånd og den blir tatt imot (metafor). 

Jeg tenker at det spiller ingen rolle hvem som tar kontakt først, så lenge man blir tatt imot med åpne armer når man tar kontakt. Det opplever jeg som veldig verdifullt.

En god venn betyr veldig mye for meg. 

Noen venner bryr seg bare om deg når alt går bra. De vennene som bryr seg når man opplever motgang tenker jeg er viktige å ta vare på. 

Gode vennskap er gull verdt.

En klem fra en god venn er mere verdt enn ti tusen spenn 💛

Anonymkode: 87c5d...ebe

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En venn er der for deg når du trenger det. Når du strekker ut en hånd og den blir tatt imot (metafor). 

Jeg tenker at det spiller ingen rolle hvem som tar kontakt først, så lenge man blir tatt imot med åpne armer når man tar kontakt. Det opplever jeg som veldig verdifullt.

En god venn betyr veldig mye for meg. 

Noen venner bryr seg bare om deg når alt går bra. De vennene som bryr seg når man opplever motgang tenker jeg er viktige å ta vare på. 

Gode vennskap er gull verdt.

En klem fra en god venn er mere verdt enn ti tusen spenn 💛

Du er heldig! Sånn venn eller venner vil jeg ha 💚

Hva med det spm om aldri å høre hvordan det går? Og det om å ha andre som er viktigere for dem? 

Vet ikke om jeg har venn/venner. 

Skrevet

En venn er en som stiller opp uansett hva som skjer dessverre er jeg venneløs 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med det spm om aldri å høre hvordan det går? Og det om å ha andre som er viktigere for dem? 

Høres ikke ut som bestevenner i hvert fall.

Anonymkode: a505e...1f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er mange måter å gjøre det på uten å gjøre det direkte. Om jeg mistenker at en venn ikke har det så bra så spør jeg ikke. Tenker at de selv forteller meg det de ønsker at jeg skal vite. Jeg bryr meg veldig om andre, så da håper jeg de merker at jeg ønsker dem gode ting for seg selv. Jeg heier på vennene mine på ulikt vis. Det er slik jeg viser at jeg bryr meg, og tenker at de er verdifulle som mennesker. Så håper jeg at de tenker slik om meg også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke vet om du har venner?

Har du mennesker i livet ditt som du opplever bryr seg om deg? 

Å bry seg tenker jeg er å anerkjenne, validere og vise at de er der for deg når du tar kontakt med dem.

Har du noen i livet ditt som du opplever gjør det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (13 minutter siden):

En venn er en som stiller opp uansett hva som skjer dessverre er jeg venneløs 

Har ikke du katter? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hvis du forventer at du skal være den viktigste for vennene dine, vil du slite med å få så mange...

Jeg har venner i mange varianter og bruksområder, noen som er blant mine nærmeste støttespillere og samtalepartnere i gode og vonde dager, andre har jeg det primært gøy sammen med. I noen vennskap er jeg den som tar mest kontakt, i andre kan det være omvendt. Det som først og fremst kjennetegner alle vennskapene mine, er at de bringer noe positivt til livet mitt og at jeg (forhåpentligvis) gjør det samme for dem.

Endret av Daria
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke det at jeg har så mange venner. De jeg har opplever jeg som gode venner.

Jeg tar kvalitet framfor kvantitet.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke du katter? 

De er alle døde sistemann Tuss gikk bort 11 Februar 11 år gammel kreft i øret og jeg endte på sykehus 2 måneder etter hjertesvikt og nyresvikt som følge av høyt blodtrykk ca 240 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (7 minutter siden):

De er alle døde sistemann Tuss gikk bort 11 Februar 11 år gammel kreft i øret og jeg endte på sykehus 2 måneder etter hjertesvikt og nyresvikt som følge av høyt blodtrykk ca 240 

Det var veldig trist å lese @Maskinfører. Forstår godt om du føler deg ensom da.

Har du vurdert en ny katt?

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var veldig trist å lese @Maskinfører. Forstår godt om du føler deg ensom da.

Har du vurdert en ny katt?

Ja det er det   Ja jeg skal det men må bli litt friskere først går på 23 piller om dagen og har ingen til å passe den havner jeg på sykehus  😻

Endret av Maskinfører
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke vet om du har venner?

Har du mennesker i livet ditt som du opplever bryr seg om deg? 

Å bry seg tenker jeg er å anerkjenne, validere og vise at de er der for deg når du tar kontakt med dem.

Har du noen i livet ditt som du opplever gjør det? 

Fordi det jeg tenker på som venn opplever jeg ikke. Så kanskje jeg bare har noen jeg kjenner. Opplever ikke moe engasjement om meg eller mitt liv. Alltid jeg som kontakter. Om de spør om meg på noen måte er de ikke interessert i svaret. Så jeg har vel ikke venner og heller ikke kjæreste. Trist liv! 

AnonymBruker
Skrevet

Så vær virkelig virkelig glad dere som har noen i livet deres som bryr seg! Heldige dere! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så vær virkelig virkelig glad dere som har noen i livet deres som bryr seg! Heldige dere! 

Legger til. Jeg er interessert i den, men tror jeg skal slutte å bry meg. Har nå prøvd ut å ikke ta kontakt med dem og ingen har tatt kontakt med meg. Ukevis siden! Så ikke mye interesse der. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar her. Tydelig ikke interessant selvom det er et venneforum? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 22.33):

Fordi det jeg tenker på som venn opplever jeg ikke. Så kanskje jeg bare har noen jeg kjenner. Opplever ikke moe engasjement om meg eller mitt liv. Alltid jeg som kontakter. Om de spør om meg på noen måte er de ikke interessert i svaret. Så jeg har vel ikke venner og heller ikke kjæreste. Trist liv! 

❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 22.37):

Legger til. Jeg er interessert i den, men tror jeg skal slutte å bry meg. Har nå prøvd ut å ikke ta kontakt med dem og ingen har tatt kontakt med meg. Ukevis siden! Så ikke mye interesse der. 

Har du hatt noen slags dramatikk, konflikt eller ubehageligheter i disse vennskapene tidligere på noe tidspunkt? Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Anonymkode: 46e6d...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...